Gå til innhold

Industrimekaniker fagprøve

Anbefalte innlegg

Hei skal levere planlegging for industrimekaniker fagprøve til imorgen. 

Det jeg lurer på om dere synes dette ser bra nok ut, er litt nervøs og er ikke så veldig flink til å skrive planlegginer. 

her har dere planen min.

Plan for arbeidet.
Dreiing
Riktig utstyrsvalg
Først har jeg tenkt å starte med dreieoppgaven. Men før jeg starter med dreieoppgaven trenger jeg riktig verneutstyr og verktøy. Så det første jeg kommer til å gjøre er å finne meg en kjellerdress, Vernebriller, Vernesko og Maskjetter. Trenger helt sikkert litt måleutstyr også så jeg kommer til å finne fram et Skyvelære, Tommerstokk og et Mikrometer.
HMS
Før jeg begynner med å dreie akslingen har jeg tenkt å begynne med å rydde dreie benken får rot og skit. etter det finne alle verktøyene jeg trenger til denne oppgaven.
Framdriftsplan
Etter det skal jeg finne alle Toleransene og skjerehastigheter for akslingen. Når jeg har funnet dem begynner jeg med å dreie ISO-toleransen. Fordi det er den Diameteren på akslingen som er vanskeligest å treffe på toleransen. Etter jeg har truffet den gjør jeg ferdig resten av det som står på teiningen og fjerner alle skarpe kanter slik ingen får kutt skader.

Demontering
Riktig utyrsvalg
Etter jeg er ferdig med dreie oppgaven begynner jeg med å demontere giren. Men jeg trenger Verneutstyr og verktøy for den oppgaven og. Så jeg kommer til å finne meg en Kjellerdress, Vernebriller, Vernesko og monteringshansker. Kan være at jeg kommer til og trenge skyvelære til denne oppgaven så jeg kommer til å finne det også.
HMS
Før jeg begynner med å demontere Giren kommer jeg til å begynne med å rydde arbeidspulten, tørke av skit på verktøyene jeg trenger til denne oppgaven og finne et datablad hvis det innholder en farlig olje i giren.
Fremdriftsplan
Det første jeg kommer til å gjøre er å tømme giren for olje, fordi da slepper jeg mye gris og at oljen kommer i kontakt med hud hvis den er skadelig under veis jeg demonterer den. Når jeg skal begynne å demontere kommer jeg til og skrive notater, ta bilder av forskjelige komponenter som må byttes ut og en slags huske lapp hvordan giren er satt sammen og skrive ned deler som mangler underveis jeg demonterer den.

Montering
Riktig utyrsvalg
Når jeg skal montere giren sammen igjen kommer jeg til å finne fram det samme verneutstyret som jeg brukte når jeg demonterte giren. 
HMS
Før jeg monterer den sammen kommer jeg til å rydde arbeidspulten, tørke av skit på delene og bruke monterings hansker.
Framdriftsplan
Etter sensorene har vært og sett giren demontert og stilt meg forskjellige spørtsmål kommer jeg til å begynne med å montere sammen giren igjen. Når jeg monter den sammen kommer jeg til og se på bildene jeg har tatt og lese på notatene jeg har skrevet. Eventuelt smøre beveglige deler i grien som trenger smøring og tørke av skit på verktøyene jeg skal bruke. Når Giren er montert ferdig finner jeg ny olje til den.

Sveising.
Riktig utsyrsvalg
Før jeg begynner med sveiseoppgaven bør jeg finne riktig verneutstyr og verktøy. Jeg kommer til å trenge Kjellerdress, Vernebriller, Vernesko, Sveisehansker og Sveisemaske. Trenger sikkert litt verktøy  også så da finner jeg frem Skyvelære, Tommerstokk, Slaghammer, Stålbørste, Vinkelsliper, Elektrode sveiseaparat, Elektroder og en Vinkel.
HMS
Når jeg har funnet frem dette kommer jeg til å rydde arbeids plassen for brannfarlige ting og ting som man kan snuble i. Når jeg har gjort det kommer jeg til å finne frem avsug og skille vegg slik andre personer slepper å få sveise blink.
Framdriftsplan
Når de tingene er gjort kommer jeg til å kappa opp flatjerna jeg skal sveise. Når det er gjort begynner jeg med å slippe alle sidene på flatjerna fra rust slik du får mer strøm og ikke så mye skit i sveisen. Når alle sidene er slipt sveiser jeg flatjerna sammen med Elektrode sveis. Når Sveise oppgaven er ferdig kommer jeg til å slipe vekk alle skarpe kanter slik ingen kan få kutt skader av sveise oppgaven.

Pneumatikk
Framdrifsplan
Når jeg begynner på pneumatikk oppgaven forklarer jeg sensorene hvordan pneumatikk oppgaven jeg fikk fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...