TettSpaden Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Hei forbereder meg på å flytte tilbake til ett hus der hvor det kun er analog linje. skal da bruke ett vanlig 56k modem, husker før da det etter sigende var mulig å "trimme" modeme litt, og skulle visstnok være enkelt å få de over 56k, noen som har noen tanker om dette? trenger også ett tips om ett bra modem, har sett litt på usr robotics med callerid, modem hold funksjon og litt forskjellig, er usr robotics fortsatt og regne som de hotteste modemene? takker for tips Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Hmm Det der er det kjipeste jeg har hørt om. Sitter på 56k selv og jeg har ikke irritert meg mer over noe mer enn akkurat dette. Får bluecom om 8 dager... (heldigvis) jeg mener eksternt modem er best. Det er vel ingen modem som er hottest tror jeg.. Lenke til kommentar
bruno Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Det med "trimming" av modem må nok betraktes som en myte. I praksis er det så godt som umulig å oppnå 56k, oppnår du 53k skal du være veldig fornøyd. Telenettet i Norge garanterer etter det jeg vet bare 28,8 og høyere hastigheter kommer som regel av en form for komprimering. USR var stort sett best pga. at de fleste ISP,er brukte det og det var ikke alltid modem av forskjellige fabrikat snakket så godt sammen, jeg regner som nesten 100% sikkert at de fortsatt bruker USR så det vil nok fortsatt være best. En annen ting om det er noen hensikt for en vanlig bruker , du får kanskje 5-6 Billion modem for samme prisen som et USR modem. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Telenettet i Norge garanterer etter det jeg vet bare 28,8 og høyere hastigheter kommer som regel av en form for komprimering. Svjv garanteres det bare 9600bps i analognettet. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 USR var best. Ikke fordi ISPene valgte dem men fordi de var tidligst ute med nye hastigheter. De hadde også egne komprisjonsrutiner som også var ganske bra. De var jo de første med 16.8kbps modem i 14.4-alderen og det var jo stort. Etter hvert som ISDN ble utbredt og billigere merker kom (USR var modemets Rolls Royce) gikk det nedover med USR og de ble til slutt kjøpt av 3Com på slutten av 90-tallet om jeg ikke husker feil. De sto da konkursens rand. I dag er det ingen modemprodusent som står så klart frem som USR gjorde på sin tid, men det er jo et resultat av markedskreftene. Det finnes mange modemprodusenter og modemsalget dominerer jo ikke akkurat markedet. Salg av innebygget modem i laptoper og land med lav ISDN og bredbånds-penetrasjon er det som holder liv i denne industrien nå. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Hvor skal du flytte? Skaff deg DSL! Jeg får helt vondt inni meg, og fellre en liten tåre for deg! Husker ISDN tidene ja, snufs... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå