benbeni89 Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 (endret) Jeg har en HP ProBook 6460b som jeg satte inn en SSD-disk i og nye rambrikker. Den gamle harddisken satte jeg inn i en sånn "kasett" som jeg erstattet med cd-rom`en. Installerte også Windows 10 Pro. Den finner begge disker og alt ser bra ut. Har fått noen problemer etter dette: - Når jeg lukker lokket eller skal på noen måte slå av/restarte PC`en så kommer ikke skjermen på igjen, og jeg må holde inne av/på-knappen til den slår seg av. - Når jeg lukker lokket skal den gå i hvilemodus men gjør ikke dette. Den slår seg egentlig ikke av på noen måte utenom når jeg tvinger den med å holde inne av/på-knappen. Heller ikke når jeg trykker knappen "slå av" eller "restart" på startlinjen. Noen som har en aning om hva dette kan være, og som kan ha noen tips? Endret 13. november 2016 av benbeni89 Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 13. november 2016 Forfatter Del Skrevet 13. november 2016 (endret) Hvis noen andre skulle ha samme problem, så var dette løsningen her: Download version 9 or 10 of the Intel Management Engine Interface (MEI) Driver. Navigate HP's Software and Driver Downloads site (http://www8.hp.com/us/en/drivers.html) to find the latest approved driver for your model. Filter by version, selecting Microsoft Windows 8.1 on the dropdown menu. Look for the download in the "Driver-Chipset" category. If an MEI driver with a version number starting in 9 or 10 is listed, download it. [Version 9.5.24.1790 1.5M (http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp66001-66500/sp66228.exe) will work for most models.] If an MEI driver with a version number starting in 9 or 10 is NOT listed, download the appropriate driver directly from Intel (https://downloadcenter.intel.com/search?keyword=intel+management+engine). [Version 9.5.24.1790 1.5M (https://downloadcenter.intel.com/download/23091/Intel-ME-9-Management-Engine-Driver-for-Intel-NUC) will work for most models.] Download the Windows 10 "Show or Hide Updates" Troubleshooter Package (http://download.microsoft.com/download/F/2/2/F22D5FDB-59CD-4275-8C95-1BE17BF70B21/wushowhide.diagcab). Change the Windows Update Services setting from Automatic (Delayed Start) to Manual. In the Control Panel, select Administrative Tools and open Services. Scroll down to Windows Update and double-click it to bring up its properties. Click Stop to stop the service from running. Change the Startup Type to Manual and click OK. Install version 9 or 10 of the Intel Management Engine Interface (MEI) Driver. If you receive a dialog warning about replacing a newer version of the software, accept it. NOTE: You do NOT need to uninstall version 11 before installing version 9 or 10. The presence of some version of the driver is required in order to "upgrade" (or in this case downgrade) it. Run the Windows 10 "Show or Hide Updates" Troubleshooter Package and hide updates to the Intel Management Engine Interface (MEI) Driver. (Doing so will block your system from automatically reinstalling or showing updates for version 11 of the driver.) Change the Windows Update Services setting from Manual back to Automatic (Delayed Start). Restart your computer. Rejoice! You can finally sleep and shut down again. KILDE: https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Operating-System-and-Recovery/Shutdown-doesn-t-shuts-off-the-laptop-in-Windows-10-64-bit/td-p/5177713 Endret 13. november 2016 av benbeni89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå