Gå til innhold

fraflyttet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott serie Fredrik med TV antenne i det sist fraflyttede. Jeg ser ei oppslått bok, men klarer ikke å få med meg budskapet på grunn av min lille mobil. Morsomt ? at vi kan sitte langt unnsa og kommunisere. Leser TK kvelden før den havner i postkassen. Faren er at en går glipp av tydelig informasjon på pc eller nettbrett og dummer seg ut. Men slikt bryr jeg meg ikke om lenger. Ha en fin kveld! Mvh Gunnar

Lenke til kommentar

Hei, Fredrik N.

Rundt om i landet er det en rekke falleferdige, fraflyttede husmannsplasser, som ofte vitner om at

fattigdom forekom i Norge til langt innpå 1950-tallet.

Enkelte husmannsplasser er fred, noen har havnet på folkemuseer, og noen er rehabilitert.

Men de fleste står som monumenter over en tidsepoke da mange i landet var henvist til å ta i mot det som andre tilbød, - om standarden var langt under

akseptabel, - sett med dagens øyne.

Det er en fin dokumentarisk bildeserie du presenterer her !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Flott serie Fredrik med TV antenne i det sist fraflyttede. Jeg ser ei oppslått bok, men klarer ikke å få med meg budskapet på grunn av min lille mobil. Morsomt at vi kan sitte langt unnsa og kommunisere. Leser TK kvelden før den havner i postkassen. Faren er at en går glipp av tydelig informasjon på pc eller nettbrett og dummer seg ut. Men slikt bryr jeg meg ikke om lenger. Ha en fin kveld! Mvh Gunnar

Hei Gunnar og takk for din fine kommentar!

Du sitter vel nede i Spania og koser deg mens vi fyrer i ovnen, det er -6 her nå  :)  

Ha et fint opphold!

Mvh Fredrik

Lenke til kommentar

Hei, Fredrik N.

Rundt om i landet er det en rekke falleferdige, fraflyttede husmannsplasser, som ofte vitner om at

fattigdom forekom i Norge til langt innpå 1950-tallet.

Enkelte husmannsplasser er fred, noen har havnet på folkemuseer, og noen er rehabilitert.

Men de fleste står som monumenter over en tidsepoke da mange i landet var henvist til å ta i mot det som andre tilbød, - om standarden var langt under

akseptabel, - sett med dagens øyne.

Det er en fin dokumentarisk bildeserie du presenterer her !

M v h

Albert.

Her var det TV-antenne på taket og innlagt vann, men det er nok mange år siden det var beboelig her.

Kommer nok til å stå til det ramler ned av seg sjøl..

Takk for hyggelig kommentar, Albert!

Mvh

Fredrik

Lenke til kommentar

V1 og V3 treffer meg best, sannsynligvis fordi det er hus det har bodd mennesker i. Selv om de er fattigslige, var de noens hjem, noen som gjorde det beste ut av det de hadde. Selv om det er helt naturlig at slikt forfaller og forsvinner, kan det likevel vekke følelser hos oss som rike, hvite (?), fete nordmenn av olje- og internettalderen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...