AnonymDiskusjon Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Heisann! Jeg har fått påvist prolaps etter mr undersøkelse ved l4 og l5 I det siste har det gjort satans vondt og jeg lurer på hvor jeg burde søke behandling som faktisk hjelper. Er 20 år og student så har ikke all verdens med penger... Anonymous poster hash: f322d...b98 Anonymous poster hash: 4b4de...b20 Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Anbefaler deg til å fortsette å være aktiv. Gå mye. Bruk Ibux. Har samme prolaps som deg, dog en "lett prolaps". (og isjasproblemer) Får av og til tilbakefall pga av feil kroppstilling. Det gjør pokker så vondt , men jeg bare går på som før. Etter noen dager stabiliserer det seg. Bruker ikke mye tabletter sjøl, men de sier at Ibux skal hjelpe. Vet ikke om du kanskje har det verre enn meg siden jeg har en lett prolaps da. Fysioterapi har jeg aldri prøvd, mest fordi det koster penger. Men det har sikkert mye for seg. Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Prolapsdannelser oppstår vanligvis når kompresjon økes på en side av ryggskivene, over tid. Dette er vist mange ganger av forskning. Den vanligste årsaken til dette mener jeg at er posterior bekkentilt i holdningen, som setter korsryggen i konstant bøy og dermed kontinuerlig feilbelastning på ryggskivene. Et MEGET underidentifisert holdningsavvik, som ofte skaper problemer, i min erfaring. Les artikkelen min på ryggsmerter nedenfor, så kan du evt stille spørsmål her etterpå. http://treningogrehab.no/virkelige-losningen-ryggsmerter/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå