lilfire Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Er det lov å reklamere med ubegrenset data slik jotta gjør, men begrense dette i brukerbetingelser til 10TB? Har fått mail fra de hvor de ber meg slette data da jeg er over normalt bruk. :/ Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Meld de til Forbrukerrådet for villedende markedsføring... Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Det er ikke i tråd med markedsføringsloven å reklamere med "ubegrenset" hvis det man egentlig mener er "veldig høy grense". Du kan klage til Forbrukerombudet, men du får dessverre ingen individuell rett til å se bort fra brukerbetingelsene. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 (endret) Da jeg så trådtittelen, trodde jeg dere hadde opprettet en tråd om dette: https://telia.no/fri-data Endret 8. november 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 8. november 2016 Forfatter Del Skrevet 8. november 2016 Det er ikke i tråd med markedsføringsloven å reklamere med "ubegrenset" hvis det man egentlig mener er "veldig høy grense". Du kan klage til Forbrukerombudet, men du får dessverre ingen individuell rett til å se bort fra brukerbetingelsene. Kjedelig at man som forbruker ikke har noen krav når man har blitt lurt slik, for hvor mange leser disse betingelsene? samtidig er jo en av punktene i betingelsene at Jotta kan endre betingelsene med 30 dagers varsel. Så i teorien kan jo dette punktet ha kommet etter at jeg inngikk abonnementet, så lenge de sender meg et varsel? Dette høres rart ut synes jeg for da kan de vel i teorien endre dette til normalt bruk = 1GB mens man har forhåndsbetalt for 12 måneder for en tjeneste man trodde var ubegrenset. Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Kjedelig at man som forbruker ikke har noen krav når man har blitt lurt slik, for hvor mange leser disse betingelsene? samtidig er jo en av punktene i betingelsene at Jotta kan endre betingelsene med 30 dagers varsel. Så i teorien kan jo dette punktet ha kommet etter at jeg inngikk abonnementet, så lenge de sender meg et varsel? Dette høres rart ut synes jeg for da kan de vel i teorien endre dette til normalt bruk = 1GB mens man har forhåndsbetalt for 12 måneder for en tjeneste man trodde var ubegrenset. På den positive siden burde du vel kunne avbryte 12 måneders abonnementet uten å måtte betale noe gebyr for det og få de resterende pengene tilbake ved så store endringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå