Runcie Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Kamera, batteri og lyd (i øretelefonene). Hvilke telefoner scorer best på de tre tingene? Prisklasse 3000 +/-. Ideelt sett bør skjermen være gode 5", men alle forslag mottas med takk. Tenker vel at tips ønskes først og fremst på android, for ios luker seg selv ut i prissegmentet og på W10 er det vel kun L950 som matcher sånn nogenlunde (den ryker kanskje uansett ut av dansen pga middels batteri). Lenke til kommentar
neseape Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Man får jo selvsagt ikke speilrefleks-kvalitet og hifi-lyd i denne prisklassen, men synes Motorola G4 Plus leverer meget godt, og Samsung Galaxy A5 (2016) bør også være en het kandidat. De ligger, sist jeg sjekket, på hhv 2500 og 3400kr. Har Motorolaen selv og er meget fornøyd (gikk fra Galaxy S6). Batteriet holder fint en hel dag med tung bruk, eller to dager med moderat bruk. Skjermtid er selvsagt det som trekker mest strøm, så mye spilling setter spor, men utover det så er den ganske gjerrig på strøm. Kameraet er mer enn godkjent, og hvertfall ift prisen, men det er jo selvsag ikke på nivå med mobiler til 2-3 ganger prisen. Skjermen er også lyssterk og imponerende god, og jeg opplever fargegjengivelsen som noe mer naturlig enn f.eks Samsung sine skjermer. Nesten helt ren Android kan jo også være en bonus for noen. Fravær av søpleprogrammer man ikke får fjernet er i alle fall behagelig A5 har nok et noe bedre kamera, og en skjerm med høyere fargemetning for de som liker sånt. Denne var også en het kandidat når jeg skulle ha ny telefon, men jeg anså det ikke som verdt å betale den tusenlappen ekstra for den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 HTC er jo kjent for god lyd. Samsung har de beste kameraene i sine S7 modeller. Ingen av dem er spesielt gode på batteritid. Derfor har jeg iPhone 6s. Den er meget god på lyd, har et bra kamera (selv om det ikke er best) og batteritiden har aldri plaget meg. Den er jo dyr da, så den er vel uaktuell for deg, men som totalpakke føler JEG at du får en mer jevn opplevelse av en iPhone. Nexus 5x er rimelig og er ganske bra på de tre tingene du nevner. Man må dessverre ofte inngå kompromisser dersom man vil ha alt, og billig. Lenke til kommentar
Runcie Skrevet 10. november 2016 Forfatter Del Skrevet 10. november 2016 Takk for deilige svar. Er Samsung A5 verdt den ekstra 1000-lappen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå