Jobbjenta Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Hei. Jeg lurte på om alle sentere har det sånn at de får bot om de ikke åpner til tide? Hvis det får man beskjed av securitas om de har gitt oss bot? Det er bare meg og sjefen som jobber i denne butikken, jeg studerer ved siden av og måtte være på skolen frem til 11, og sjefen måtte i kunde møte. Kjappet meg til jobb for å åpne, men var her ikke før halv 12. Vil det dermed si at vi har fått bot? og er det noen jeg kan spør? Hadde gjort avtale med sjefen at jeg kunne komme halv 12 å åpne butikken, men dette har vell ingenting å si for senter ledesen. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Butikken kan ha et punkt i avtalen med senteret om at den skal være åpen mellom gitte tidspunkt. Der kan det også være avtalt hvilke konsekvenser det vil ha å ikke være åpen i henhold til avtalen, f.eks. en økonomisk kompensasjon. Det er i så fall butikken som må betale dette. Du personlig får selvsagt ikke en bot for å være for sein til å åpne, spesielt ikke når det er avtalt med sjefen din. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Spør sjefen din, han bør jo ha oversikt på avtalen sin med senteret. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Det er absolutt mulig å ha dette i leieavtalen. Hvor vanlig det er vet jeg ikke. Kravet blir som regel fremmet skriftlig i etterkant, ikke muntlig av en tilfeldig vekter. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Moderatormelding Tråden er flyttet til Juss-kategorien da den passer bedre her. Kommentarer på moderering tas på PM eller i tråd for tilbakemeldinger, ikke her. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Du må også huske på at det ikke er vekter eller Securitas som gir bot - det er senterledelsen. Vektere er de som følger med om butikken er åpnet til korrekt tid, og om ikke, blir det meldt i fra til senterledelsen. Om alle sentere har det slik eller ikke er vanskelig å svare på. Lenke til kommentar
Spectryx Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Dette er en veldig vanlig praksis på kjøpesenter. Hvor stor boten er står spesifisert i leiekontrakten mellom butikken og senter, men det pleier å være et gitt beløp per påbegynte time. Du må henvende deg til senterledelsen for å få informasjon om dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå