Gå til innhold

Gjør Android Auto tilgjengelig for enhver bil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Igjen blir vi i norden lilggende etter, selv om vi tilsynelatende er noen av de mest tech-hungrige nasjonene. Skjønner ikke hva de store (Apple/Google) tenker på. :(

Kanskje de ikke er villige til å bruke så mye ressurser på land med bare noen millioner innbyggere...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Igjen blir vi i norden lilggende etter, selv om vi tilsynelatende er noen av de mest tech-hungrige nasjonene. Skjønner ikke hva de store (Apple/Google) tenker på. :(

Kanskje de ikke er villige til å bruke så mye ressurser på land med bare noen millioner innbyggere...

Helt enig med deg, men heldigvis i dette tilfellet er det bare å sideloade APK-en og vipps så fungerer det. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje det har noe med språk å gjøre?

Selv om vi er en teknologi-elskende nasjon, så har vi ikke fler enn 2.3 mill husstander i Norge. Langt fra alle husstander har biler, og når vi i tillegg vet at halvparten sitter på iOS, betyr det langt under 1 mill potensielle kunder for Android Auto her til lands.  

Å utvikle mot f.eks engelsk- og spansktalende nasjoner, må være langt smartere. Selv om bare så lite som 1% av befolkningen skulle være interessert, blir det langt fler nedlastninger enn hva vi klarer å by på her!

At jeg forstår hvorfor det har blitt sånn, betyr ikke at jeg hverken liker eller bifaller det. Skulle gjerne hatt offisiell tilgang til Android Auto jeg!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er faktisk noe jeg kunne tenkt meg å bruke, anbefaler dere som også venter å enten roote og laste ned uansett, eller prøve en av klonene som allerede ligger ute til android.

Du trenger ikke root for å få dette til. Alt du trenger er å tillate å laste ned fra ukjente kilder. Deretter går du inn på apkmirror.com og laster ned Android Auto derifra.

For min del er apkmirror eneste stedet jeg laster ned apk fra uoffisielle kilder. Det er folkene bak androidpolice.com som står bak, og disse bør det være mulig å stole på.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er faktisk noe jeg kunne tenkt meg å bruke, anbefaler dere som også venter å enten roote og laste ned uansett, eller prøve en av klonene som allerede ligger ute til android.

Du trenger ikke root for å få dette til. Alt du trenger er å tillate å laste ned fra ukjente kilder. Deretter går du inn på apkmirror.com og laster ned Android Auto derifra.

For min del er apkmirror eneste stedet jeg laster ned apk fra uoffisielle kilder. Det er folkene bak androidpolice.com som står bak, og disse bør det være mulig å stole på.

Takk for tipset, jeg kjører CM men er veldig nølende mtp. apk nettsider.

Lenke til kommentar

Man trenger da ikke Android Auto for å navigere basert på Google Maps, spille av musikk, få kalenderpåminnelser og væroppdateringer eller sende tekstmeldinger og ringe mobilsamtaler ???

Apps er vel lettere tilgjengelig. Den har vel bedre hjemmeskjerm som egner seg til bil. Kan ikke fomle med standard Android launcher mens man kjører bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...