member-310685 Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Hei jeg driver og jobber på søknad for å sende til en butikk, men vet ikke hvordan fortsette, jeg er usikker på hvordan gjøre dette og lurte på om noen kunne hjelpe meg: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx[email protected]xxxxxxxxxx.xx.xxJeg er ei 19år gammel jente som ønsker å jobbe noe på siden av skole, jeg har jobbet i resturant og for min far på gårdsbruk, men fordi jeg kommer fra en liten plass har jobbmuligheter alltid gått gjennom kjennskap, dermed har jeg ikke stort å si på en CV eller referanser. Har erfaringer med å jobbe med folk og å yte service, kan å bruke kassaperat. Jeg er en ryddig og selvstendig person som vet å se hva som må bli gjort, jeg har gått yrkesfag, men har ingen fullført skolegang og går nå vgs på ny. Lenke til kommentar
sebbur Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Heisann!Jeg kan komme med noen innspill her, om du ønsker. Du nevner at du har jobbet både i restaurant og gårdsbruk. Skriv gjerne et liten setning om hva det var du gjorde. Var du servitør? Sto du i oppvasken? Jobbet du i fjøs? Hva var dine ansvarsområder? Du trenger kanskje ikke å ta med at du er fra en liten plass, da ingen forventer at en 19 år gammel skoleelev har en fyldig CV. Du skriver at du har erfaring med å arbeide med folk. I hvilken grad har du erfaring med dette? Kan dette knyttes til det du kan skrive om din rolle i restauranten? Få gjerne frem hva du er god på og i hvilken grad dine styrker kan bidra i bedriften, og om det ikke blir for pompøst kan du også nevne kort hvordan bedriften kan hjelpe med å utvikle deg. Ellers er det litt smårusk i strukturen, som tegnsetting og rettskriving (19 år, restaurant og kassaapparat). Det var mine umiddelbare tanker, i hvert fall Lenke til kommentar
HHAE Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Hei! Skal jeg være helt ærlig tviler jeg på denne søknaden vil fatte stor interesse hos arbeidsgiveren. Jeg vil anbefale deg å google en del eksempler og lignende for å finne inspirasjon, tips og triks ved jobbsøking. Setninger som "dermed har jeg ikke stort å si på en CV eller referanser" eller "jeg har gått yrkesfag, men har ingen fullført skolegang og går nå vgs på ny" bør du helst unngå. Slike setninger er formulert slik at de skaper et negativt bilde av deg, og kan være en direkte grunn til at du ikke får jobben. Prøv å unngå å komme med negative ord om deg selv i en søknad, og hvis dette absolutt er aktuelt for stillingen kan du heller snakke om dette på et eventuelt jobbintervju. Har laget et forenklet utkast på hvordan oppsetning på en søknad kan sees ut. Utover dette har posteren over meg også en del gode tips. Og for all del, bruk word eller ligende med stavekontroll hvis du har problemer med rettskriving. Skrivefeil og lignende er en stor turn off for arbeidsgivere. ____________________________________________________________________________________________________ Navn på søkerAdresse 1Postnr og POSTSTED 09.11.2016Navn på mottakerEventuell kontaktpersonAdresse 1Postnr og POSTSTED Søknad på stilling som butikkmedarbeider hos XXX (Overskrift) Intro: Jeg henviser til annonse på finn.no og søker herved på stillingen som butikkmedarbeider hos xxx... Avsnitt 1: Grunnen til jeg søker på xxx, er fordi jeg ser på xxx som en spennendearbeidsplass..... (Du nevner ingenting om hvorfor denne stillingen er interessant for deg? Det virker mer som du vil ha en jobb, og ikke nødvendigvis denne jobben) Avsnitt 2: Jeg har erfaring fra arbeid i butikk, og har dermed god kompetanse innenfor kundeveiledning og varehåndtering...... Avsnitt 3: Som person er jeg rettferdig og selvstendig, og bekjente av meg vil beskrive meg som.... Avsnitt 4: Jeg føler jeg har de nødvendige forutsetningene for å gjøre en god jobb hos dere, og kan den nevnes at jeg kan tiltre i stillingen 1 desember hvis det skal være aktuelt.... Avslutning: Jeg stiller gjerne på intervju for å presentere meg ytterligere, og dere kan gjerne kontakte meg på 99 99 99 99 eller jobbsø[email protected] Med vennlig hilsen XXXX 1 Lenke til kommentar
SimenGu Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Les denne: https://cvguru.no/jobbsokernes-storste-problem-de-vet-det-ikke-selv-engang/. Lenke til kommentar
Gjest bruker-378349 Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Les denne: https://cvguru.no/jobbsokernes-storste-problem-de-vet-det-ikke-selv-engang/. Forstår ikke hvorfor arbeidsgivere er så opptatt av gode CV'er og søknader. De er jo bare produsert av noen andre via sånn tjeneste du lenker til. Det er så meningløst med CV og søknad disse dager synes jeg, spesielt når ikke søkeren selv skriver dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå