AnonymDiskusjon Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Var usikker på hvor dette burde postes, men siden jeg ønsker være anomym med dette, prøver jeg her.( i tilfelle vedkommende det gjelder skulle lese dette, vil jeg ikke at han skal se hvilken bruker jeg er her) Var på en besinstasjon. Der hadde de noen tilbuder pga av en feiring av stasjonen. Kjøpte noe av det, og så sier ekspeditøren. "Vi har halv pris på bilvask også, du er klar over det..?"Jeg svarer: "Jeg spaserer, så jeg har ikke bil med meg".Da sier ekspeditøren: "Jo men du kan vaske deg selv også, bare til å gå inn og trykke på knappen"..Syns det var ganske rart sagt, og visste ikke hva jeg skulle svare. Prøvde å le, men følte meg litt teit og ukomfertabel. betalte og gikk.Er sånt akseptabelt å si til kunder? Burde jeg reagert annerledes? Anonymous poster hash: 33734...65a Lenke til kommentar
Populært innlegg Muggkaare Skrevet 7. november 2016 Populært innlegg Del Skrevet 7. november 2016 Det er da bare en spøk. Greit nok at det kan slå feil ut om man sier det til feil type person, men det er da ikke så mye å bry seg om. 11 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. november 2016 Forfatter Del Skrevet 7. november 2016 Er sånt akseptabelt å si til kunder? Burde jeg reagert annerledes? Tja, han burde nok latt være. Ja, du virker hårsår. Anonymous poster hash: 205bc...0ae Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 (endret) Definitivt en spøk. Med mindre det er åpenbar frekkhet er stort sett alt slikt ment som spøk, spesiellt med kundebehandlere. Om du tolker slike ting som spøk i stedet for frekkhet kommer du til å tjene på det, når du kan "velge" om du har blitt trakasert på butikken eller spøkt med på butikken er det definitivt best å velge å tro det var en spøk Det er forresten grunnen til at jeg i praksis aldri drar spøker når jeg snakker med brukere på jobb, tolker de en ganske åpenbar spøk som alvor er det fort klager og mye pes i etterkant. Endret 7. november 2016 av aklla 3 Lenke til kommentar
Mr.Crypto Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Jobbet selv på en Shell stasjon for mange år siden, og jeg dro slike spøker dagen lang. Når det kommer inn en eldre herre som tydelig er 60+ og skal kjøre røyk, ba jeg ofte om legitimasjon for eksempel, med ett lurt smil. Folk kom tilbake stadig vekk og spurte etter meg når jeg ikke var på jobb, da befolkningen der jeg bodde elsket spøkene og energien jeg utstrålte når jeg var på jobb. Men såklart, ett sted går grensen. Spøken du fikk servert vil jeg absolutt si er innenfor hva som er akseptabelt. 2 Lenke til kommentar
Gjest bruker-378349 Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Da sier ekspeditøren: "Jo men du kan vaske deg selv også, bare til å gå inn og trykke på knappen".. Anonymous poster hash: 33734...65a Eller kanskje han mente noe med det? Dersom du for eksempel er en møkkete uteligger eller narkis:) Lenke til kommentar
Mr.Crypto Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Da sier ekspeditøren: "Jo men du kan vaske deg selv også, bare til å gå inn og trykke på knappen".. Anonymous poster hash: 33734...65a Eller kanskje han mente noe med det? Dersom du for eksempel er en møkkete uteligger eller narkis:) Du drar ikke en sånn spøk dersom vedkommende åpenbart ser ut som han faktisk trenger en vask. En kundebehandler skal ikke ha noe problem med å lese deg såpass godt før han/hun eventuelt slår til med en slik spøk. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. november 2016 Forfatter Del Skrevet 7. november 2016 Da sier ekspeditøren: "Jo men du kan vaske deg selv også, bare til å gå inn og trykke på knappen".. Anonymous poster hash: 33734...65a Eller kanskje han mente noe med det? Dersom du for eksempel er en møkkete uteligger eller narkis:) Nei, jeg var ganske nydusjet og ren, så det var nok ikke det. Forsto nok at det var en spøk, men tror ikke jeg hadde helt sansen for den. Ikke at jeg ikke tålte den på den måten, liker bare ikke å måtte late som jeg syns noe så teit er morsomt. Anonymous poster hash: 33734...65a Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Moderatormelding Flyttet tråden fra Juss til Helse. Selv om den ikke heeelt hører hjemme der heller så er det ihvertfall ikke ett juridsk spørsmål Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Jeg var ute for en idiot når jeg skulle kjøpe motorolje på en bensinstasjon for mange år siden. Jeg spurte om de hadde en bestemt type olje, så spurte idioten som sikkert kjørte opel vectra eller noe hvis han i det hele tatt hadde råd til bil, om det var til den BMW'en som sto utenfor. Jeg sa ja, og så sa han at han anbefalte totakterolje. Senere fant jeg jo ut at idioten var fra en gjeng jeg hadde problemer med. Jeg kjente ham ikke igjen på nært hold for de var så feige. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Jeg hadde nok tatt det som en spøk. Vi har en shell 7/11 borti her som hadde noe tilbud på pølser en gang. Var en dame i kassa som jeg aldri likte å ha med å gjøre, rett og slett fordi hu hadde dårlige forsøk på å "selge". Jeg hadde fylt diesel, før hun sa: "Du vil ikke ha noen pølser da?" Takket høflig nei og sa at jeg var på vei hjem til middag, men da brøt hun ut: "Er du helt sikker? Jeg synes du ser litt sulten ut!" (Nei, jeg er overvektig.) Tror nok det bare er noen som kanskje er nye i jobben som prøver å "være lette på tråden" og dra inn en vits eller to, men ikke har prøvd den helt ut, hehe. Tror du kan slappe av der. 1 Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Jeg syns den spøken var skikkelig hillariøs. Men jeg liker litt goofy humor da. Men du trådstarter lo altså ikke? 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. november 2016 Forfatter Del Skrevet 9. november 2016 Jeg syns den spøken var skikkelig hillariøs. Men jeg liker litt goofy humor da. Men du trådstarter lo altså ikke? Jo, som jeg skrev så prøvde jeg det. Men det ble det en kunstig latter da, for jeg syns den spøken var temmelig teit. Tok det ikke personlig, og brydde meg ikke om det sånn. Men som du også antyder, så forventes det at man skal le og ta slikt som noe "bra" i sånne situasjoner, eller så tror andre du er sur eller "hårsår": Poenget er at jeg ikke liker å bli presset til å late som en teit spøk er noe å le av. Det er DET som går litt inn på meg, ikke selve det han sa. Akkurat det gjorde meg ingenting. Noen som skjønte dette jeg sier her..?? Anonymous poster hash: 33734...65a Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Det er fullstendig akseptabelt av deg trådstarter å ikke ville le av en vits som du finner taktløs og eller dårlig. Heldigvis at vi er forskjellige. Hadde vært kjedelig ellers:-) Å få alle til å le klarer ingen. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Definitivt en spøk. Med mindre det er åpenbar frekkhet er stort sett alt slikt ment som spøk, spesiellt med kundebehandlere. Om du tolker slike ting som spøk i stedet for frekkhet kommer du til å tjene på det, når du kan "velge" om du har blitt trakasert på butikken eller spøkt med på butikken er det definitivt best å velge å tro det var en spøk Det er forresten grunnen til at jeg i praksis aldri drar spøker når jeg snakker med brukere på jobb, tolker de en ganske åpenbar spøk som alvor er det fort klager og mye pes i etterkant. Ja enig der jobbet i en by på sørlandet i en kort periode, der ble alle butthurt for den minste ting. Var ikke lenge i hverken jobben eller byen fordi folkene der var så ekstremt kalde og hårsåre. Dette gjelder ikke hele sørlandet bare så det er sakt. Er født og oppvokst der og har jobbet endel steder på sørlandet. Men etter å ha jobbet i akuratt den byen så fikk jeg lite medsmak for den byen og er der nå ytterst sjeldent. Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Om du er mørkhudet kan du alltids skrike ut om rasisme. Lenke til kommentar
Gluecoma Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Neste gang, når du er usikker så er det bare å spørre hva han mente med det, så er situasjonen helt sikkert avklart, og kanskje ekspeditøren vurderer sin spøkefulle tone på neste kunde. Dersom det med personlig hygiene er ett sårt tema for deg, så kan jo denne spøken være sårende, men det virker for meg som ekspeditøren ikke mente noe vondt med dette, men bare prøvde være gøyal. Når jeg tenker over situasjonen, så ville jeg blitt litt usikker selv i dette tilfellet, men ville nok lagt meg om kvelden og slått meg til ro med at det bare var en (dårlig) spøk Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Ba om baconpølse på Statoil en gang, og ble spurt om jeg ikke heller ville prøve et av deres sunnere alternativer (wrap av noe slag). Måtte takke nei, og takke nei en gang til da hun insisterte på at jeg burde velge det istedet. Tipper hun bare prøvde å promotere noe de hadde kampanje på, men hadde jeg veid noen kilo mer enn jeg gjør kunne jeg funnet på å ta meg nær av det. Vaskevitsen til trådstarter er i verste fall knusktørr. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Synes det er litt på grensen, men så lenge de ikke er pågående så gjør det meg ikke noe Nei betyr nei Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Ba om baconpølse på Statoil en gang, og ble spurt om jeg ikke heller ville prøve et av deres sunnere alternativer (wrap av noe slag). Måtte takke nei, og takke nei en gang til da hun insisterte på at jeg burde velge det istedet. Kanskje hun trodde du var muslim og ikke ville lede deg inn i synden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå