Gjest medlem-23990 Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Ikke bare skal man være imot krigen, men man skal tjene penger på det også! Og ikke bare det, men man skal gjøre det så forkastelig og usaklig som mulig! Robbins' 'Embedded' Play Not So Realistic But now, actor and anti-war activist Tim Robbins has written and directed a play depicting his version of what he thinks happened in Iraq. Robbins, an ardent critic of President Bush, as well as the war, isn't a journalist, nor is he a soldier who has been to Iraq. In fact, he's never been embedded with the troops. .. Robbins portrays journalists as Pentagon puppets, U.S. soldiers as thieves and killers of innocent women and children, and the Bush cabinet as war mongers willing to start a war to escape the negative publicity of the Enron scandal. In production less than a month, the play received not one, but two glowing reviews from the Los Angeles Times. Robbins' audience appears to accept his version of the war as the gospel truth. "It is not propaganda. It is a voice of dissent, which is different than propaganda," said audience member Kadina Dayal-Halday. ... One person who wasn't convinced by the portrayals was Marine Maj. Rich Doherty. "It was spun to make it look like that leadership started this war simply for its own political agenda … and that can't be further from the truth," Doherty said. Doherty, who has a Ph.D. from Berkeley, fought in Iraq and worked alongside several embedded journalists. After the show, which Fox News was not allowed to tape, Doherty discussed the performance with some of the audience and cast members. "You're not on the ground, there is no historical, no empirical evidence to say...that what you're believing or saying politically (is true)," Doherty said. "With all due respect sir, a lot of people in this country feel this administration went to this war with an agenda of their own and this play resonates with a lot of people who come to see it," countered V.J. Foster, an actor who plays the character of Col. Hardchannel in the play. "That is your opinion based on what you saw in the newspaper," Doherty shot back. "I'm giving you an opinion based on what I saw with my boots on the ground and in the sand." Nei å nei, når jeg trodde de ikke kunne synke lavere... Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Du begynner å likne mer og mer på Jokke må jeg si... Lenke til kommentar
bkak Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Må da være koslig at det skapes arbeidsplasser og kapital av krigen? Noe må jo holde kapitalismens hjul i gang mens arbeidsledigheten synker? Face it, noen vil tjene penger på alt. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Ja, spørsmålet er fordeling... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Min far sørget i høst for at over 40 000 norske arbeidere fikk beholde jobbene sine. Hva skulle vi gjort uten penger? By the way; mitt motto: PENGER ER TIL FOR Å BRUKES! Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Hvilke førtitusen arbeidsplasser reddet din far ? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Ikke så ofte så mange står i fare for å miste jobbene sine da. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 OI, det ble glatt oversett! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (endret) Var ruglete tenker jeg... EDIT: Skrev det i et svakt øyeblikk. Vennligst se meg i nåde... Endret 28. november 2003 av JoachimR Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Du begynner å likne mer og mer på Jokke må jeg si... Fordi jeg påpeker grov antikrigspropaganda, i form av et skuespill, som er basert på ingenting annet enn løgn og tull? Javel, hvis du ikke har sans for fakta så... Og i skuespillet gjøres ALLE soldater om til kaldblodige kvinne og barn -drepere, og ALLE journalister er Pentagons dukker. Ikke særlig fint skuespill. Hadde vært rettferdig kritikk hvis det hadde basert seg på LITT fakta iallfall. De går jo med at Bush hev USA inn i krigen for å ta vekk interesse for Enron saken... Det er noe av det latterligste jeg har hørt. Enron saken var jo ferdig lenge før selve inspeksjonene i Irak startet, og Bush og det Hvite Hus hadde ingenting med Enron saken å gjøre. Hvorfor i all verden skulle de "skjule" den saken fra rampelyset? Hva skjedde med hele "war for oil" eller "war for Halliburton" eller de andre gode gamle propaganda spielene? Må da være koslig at det skapes arbeidsplasser og kapital av krigen? Noe må jo holde kapitalismens hjul i gang mens arbeidsledigheten synker? Arbeidsledigheten synker ja. Men at kanskje 40 folk skal få en jobb for et dårlig og banalt skuespill, kunne mann heller hatt de fremføre Romeo and Juliet... Har ingenting å si hvilket skuespill de gjør, de jobber uansett. Hvis dette skuespillet ikke hadde vært lagt opp, hadde et annet skuespill skjedd. Dermed har ikke dette skuespillet egentlig lagd noen jobber i det hele tatt. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Min far sørget i høst for at over 40 000 norske arbeidere fikk beholde jobbene sine. Hva skulle vi gjort uten penger? Jeg ser ikke helt om jeg følger tankegangen din... og derfor skal vi være takknemlige overfor din far? "O store velgjører"? Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Det er også noe som heter kick-back Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 40.000 arbeidere...noen som aner hvilken arbeidsgiver han kan snakke om her? Oslo kommune? Forsvaret? En null for mye? To nuller...? Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Ja, nå lurer jeg også, Jokke. Hva er det du snakker om her? Du har nevnt det uspesifikt to ganger, og blitt spurt, tja, jeg kommer på fem ganger i farta? [Webster.com] Main Entry: kick·back Pronunciation: 'kik-"bak Function: noun Date: 1920 1 : a sharp violent reaction 2 : a return of a part of a sum received often because of confidential agreement or coercion <every city contract had been let with a ten percent kickback to city officials -- D. K. Shipler> [/Webster] ... Faren min reddet 680 000 menneskeliv i løpet av boerkrigene. Endret 30. november 2003 av Onkel Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Forresten, bare for å konfrontere en argumentasjonsmåte som byr meg imot... Her slenges det rundt at alt som ti cm til venstre for Hitler er kommunistisk propaganda som er skrevet av vikarierende motiver og ikke kan tas alvorlig... Er det Fox News du regner som etterrettelige og politisk nøytrale, Seixon? Hvor GÅR egentlig denne midt-aksen? Edit: nei. Endret 30. november 2003 av Onkel Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Fasitsvar : Nr 2 Kommer ikke til å se den fyren mer på denne tråden eller andre der tallet 40000 er nevnt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Har ingen betydning hvor Fox News står på den politiske linja. Faktaene om saken ligger der. Det er sitater fra skuespillerene og rapport fra folk som har faktisk sett det. Det som virkelig er synd er at folk tror at ting faktisk skjedde akkurat som skuespillet sier... Jepp, Bush innvaderte Irak for å skjule Enron skandalen... For noe tull! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå