knopflerbruce Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 De kommer nok rimelig OK ut av dette. Når alternativene var Hillary og Sanders har de neppe trukket det korteste strået denne gangen. En skulle tro det fantes bedre kandidater enn disse, og bedre enn Trump også for den saks skyld, men om disse eksisterer har de hvertfall ikke appell blant folket. Det er vel også slik det fungerer her hjemme, vi greier jo å sitte her og velge mellom floskelkandidatene Støre og Solberg - som knapt får gjort en dritt, og regjeringen m/støttepartier krangler om fordelingen av 1-2% av et potensielt statsbudjett, og med potensiell regjeringskrise på grunn av et par tiøringer i drivstoffavgift. Det hadde gjort seg med et friskt pust utenfra her hjemme også. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Kan være at denne er litt på kanten i tråden, men shit la gå. Dette er altså en pensjonert admiral. Og det er slik man behandler journalister som ikke er enige med propagandaen som blir spydd ut av det nåværende Obama regimet, og som Clinton ville videreføre, påstander uten bevis, sable ned de som er uenige m.v: Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Når store grupper ikke blir hørt over lang tid, er det oppskrift på utvikling av voldelig ekstremisme. Derfor er Trumps seier også en seier for demokratiet. USA et vel landet det er lettest å ha avvikende, tildels bisarre meninger, med loven i hånd? Det mener en del amerikanere også om skandinaviske land. (Tildels bisarre meninger) USA er et stort land uten en felles kultur eller historie unntatt at individualisme er et felles verdi. Egentlig litt usaklig å sammenligne til Norge Det blir litt rart å vente at vi ville bli ganske like Det finnes utallige andre amerikanske ledere som ville bli mer populære, kompetente og mindre radikalt enn Trump men de kom ikke fram denne gangen. Jeg antar flere kommer fram neste gang pga Trumps suksess Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Litt av problemet er at det vi definerer som "dritten" og som vi ønsker at skal avsløres ved å få det fram i lyset, er jo det samme faktiske ideologiske standpunktet til både ham du siterer her og disse nyvalgte Alt-Right konspiratører som nå hodeløst blir plantet i det hvite hus og som dermed brått tilhører den politiske eliten. En ting er å få dritten fram i lyset så alle kan se løgnene og galskapen slik den frontes, en helt annen ting er å bære de samme sinte forvirrede menneskene inn på gullstol i det hvite hus og gi dem full den fulle spotlight samt mikrofon til å forkynne sin ekstreme ideologi. Disse er i mindretall i folket på samme måte som Horten Marked her representerer det svinnenede lille mindretallet av ideologisk og religilse ekstremister i Norge. Ja det er greit at de blir hørt så folk kan ta avstand ifra fanatikerene, men selvfølgelig ikke greit at noen tilegner de politisk makt. Trump som første president var akkurat dum nok til at disse nå fikk sjansen, synd men sant. Siden alle normale mennesker ser hvor farlig dette er og jeg tror mange sitter nå og legger planer for hvordan vi kan bli kvitt disse kyniske amatører som ikke representerer folket eller en utvikling noen andre enn Breitbart lesere ønsker seg. Det er selvsagt sant. Allerede nå ser man hvordan dette faktisk har vært med på å legitimere feks. svært rasistiske holdninger. Det er absolutt en svært uheldig, nei, direkte farlig situasjon som har oppstått/vil oppstå som følge av denne makttildelingen. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Det mener en del amerikanere også om skandinaviske land. (Tildels bisarre meninger) En av de bedre observasjonene jeg har lest på lenge. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Det finnes utallige andre amerikanske ledere som ville bli mer populære, kompetente og mindre radikalt enn Trump men de kom ikke fram denne gangen. Jeg antar flere kommer fram neste gang pga Trumps suksess Det tror jeg også, og i så fall vil Trumps seier bety en revitalisering av demokratiet som vil stå som en historisk milepæl, ikke så mye på grunn av det Trump gjør de neste fire år, men reaksjonene og åpningen Trumps politiske engasjement skaper for andre bevegelser. Det er derfor jeg uttalte her tidligere at forandringer innenfor demokratiets rammer alltid er av det gode. Hvis Trump lykkes i positiv forstand, vil han kanskje få fire nye år. Hvis ikke vil det kanskje bane vei for en motreaksjon, og vi får en Bernie Sanders i Det hvite hus. Det mener en del amerikanere også om skandinaviske land. (Tildels bisarre meninger) Jeg vil anta at skandinavisk feminisme kan fremstå som "white female supremacy" for utenforstående. Noe å tenke på. Ekstremisme kan være relativt. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Når store grupper ikke blir hørt over lang tid, er det oppskrift på utvikling av voldelig ekstremisme. Derfor er Trumps seier også en seier for demokratiet. USA et vel landet det er lettest å ha avvikende, tildels bisarre meninger, med loven i hånd? Det mener en del amerikanere også om skandinaviske land. (Tildels bisarre meninger) Mitt poeng var egentlig bare å påpeke at det er ganske fritt fram for avvikende syn, som motargument til påstanden fra Horten Market om manglende demokrati. Selv en organisasjon som KKK lever fremdeles i "beste velgående" etter hundre år. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 (endret) Det mener en del amerikanere også om skandinaviske land. (Tildels bisarre meninger) En av de bedre observasjonene jeg har lest på lenge. Med tanke på den overveldende oppslutningen Sanders fikk så virker denne problemstillingen om at Amerikanere ikke vil ha ett tradisjonelt sosialdemokrati slik som alle vi andre har her i vesten, oppkonstruert. Det mener en del amerikanere også om skandinaviske land. (Tildels bisarre meninger) Jeg vil anta at skandinavisk feminisme kan fremstå som "white female supremacy" for utenforstående. Noe å tenke på. Ekstremisme kan være relativt. Du, Listhaug og Republikanerne er skjønt enige om at damer er noe dritt ja Endret 17. november 2016 av Larzen_91 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Det mener en del amerikanere også om skandinaviske land. (Tildels bisarre meninger)En av de bedre observasjonene jeg har lest på lenge. Med tanke på den overveldende oppslutningen Sanders fikk så virker denne problemstillingen om at Amerikanere ikke vil ha ett tradisjonelt sosialdemokrati slik som alle vi andre har her i vesten, oppkonstruert. Du forvirrer støtte for Sanders og sin anti-elite budskap som full støtte for sin politikk. Jeg anbefale du teller hvor mange republikanere som sitter i kongressen. Alle liker gratise velferdsgoder for dem selv, det er få som ønsker å betale for andre som de mener ikke fortjener det og sørlig når de har lite tillit i staten 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Det mener en del amerikanere også om skandinaviske land. (Tildels bisarre meninger)En av de bedre observasjonene jeg har lest på lenge. Med tanke på den overveldende oppslutningen Sanders fikk så virker denne problemstillingen om at Amerikanere ikke vil ha ett tradisjonelt sosialdemokrati slik som alle vi andre har her i vesten, oppkonstruert. Du forvirrer støtte for Sanders og sin anti-elite budskap som full støtte for sin politikk. Jeg anbefale du teller hvor mange republikanere som sitter i kongressen. Alle liker gratise velferdsgoder for dem selv, det er få som ønsker å betale for andre som de mener ikke fortjener det og sørlig når de har lite tillit i staten Jeg liker å tenke det beste om Amerikanere på tross av hva vi nå har bevitnet der borte jeg, og det krever sin sosialdemokrat for å si det såmn Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 En amerikansk bekjent (antatt demokrat) postet denne erkjennelsen: "Å håpe at Trump mislykkes som president er som å håpe at piloten ikke klarer å holde flyet vi alle sitter i fra å styrte." Det kan åpenbart blir en dyrekjøpt "Hva sa jeg?"... Geir Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Demokratiet er som en skjønnhetskonkuranse for å velge pilot, flyet kommer aldri i lufta. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Jeg liker å tenke det beste om Amerikanere på tross av hva vi nå har bevitnet der borte jeg, og det krever sin sosialdemokrat for å si det Nobelprisvinnende økonom Friedmann ville påsto du ville ødelegge amerikansk samfunn og at amerikanere gjorde et mye bedre valg med Trump enn Sanders Jeg er ikke arrogant nok til å si helt sikkert at jeg vet som er best for andre. Det er flere legitime politiske ideologer som kanskje får bedre resultater enn min egen. Det er derfor jeg ikke ser så nedlatende mot andre amerikanere som stemmer annerledes enn meg. 4 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Hvis dere har Vive VR briller og er bekymret/deppa over valget anbefaler jeg å sjekke ut Google Earth VR som kom ut i går. http://store.steampowered.com/app/348250/ Ble ganske lamslått av den opplevelsen. Det må ha vært noe slikt astronautene følte da de så jorden fra verdensrommet og månen for første gang. Jeg tenkte med en gang på valget i USA og hvor store konsekvenser det kan få for sivilisasjonen vår da jeg ble tatt fra overflaten av jorden gjennom flere fantastiske detaljerte scener, stadige høyere inntil jeg så jorden som en rund ball foran meg...! Magisk og skremmende var det! Flere må se dette! Jeg lurer på hva Trump og gjengen hans av kreasjonister og vitenskapsfornektere ville tenkt etter en slik opplevelse? Google Earth var verdt det dyre VR utstyret i seg selv. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 (endret) President Obama gikk ut til middag med familien uten å si fra til pressen! Dette viser bare hvor lite transparent denne personen er, slik oppførsel er totalt uakseptabelt for en president! Dette burde jo være førsteside stoff for hele media! Endret 17. november 2016 av StormEagle Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 En amerikansk bekjent (antatt demokrat) postet denne erkjennelsen: "Å håpe at Trump mislykkes som president er som å håpe at piloten ikke klarer å holde flyet vi alle sitter i fra å styrte." Det kan åpenbart blir en dyrekjøpt "Hva sa jeg?"... Geir Heller være på sikre siden å håpe Trump ikke inntar Hvite Hus i hele tatt. Er noen mennesker der ute som faktisk tror at Trump ikke holder frem til Inauguration Ceremony 20. januar Er vel både naivt og mer ønsketenkning enn særlig plausibelt da. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 President Obama gikk ut til middag med familien uten å si fra til pressen! Dette viser bare hvor lite transparent denne personen er, slik oppførsel er totalt uakseptabelt for en president! Dette burde jo være førsteside stoff for hele media! Har Obama truet pressen med å saksøke dem når han ikke liker hva de sier? Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Har Obama truet pressen med å saksøke dem når han ikke liker hva de sier? Hva har det med Obama's sniking ut til middag med familien uten pressen å gjøre? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Hva har det med Obama's sniking ut til middag med familien uten pressen å gjøre?Fordi det har med nyanser å gjøre. Kun en svært, svært enkel person vil sidestille det å stikke ut på en enkelt privat middag med familien uten pressen, og å nekte pressen tilgang når han reiser for å treffe sittende presidenten, kongressmedlemmer etc., for første gang. 2 Lenke til kommentar
SAS1984 Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Trump skal møte GOP 2012 Anti Russland-hauk kandidaten Mitt Rommney i helgen (CNN siterer kilder at han vurderes for utenriks-minister posisjonen). Kan bli spennende i ukene som kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg