Gå til innhold

Reaksjonstråd - Presidentvalget i USA 2016 (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brydde meg egentlig ikke om hvem som vant, men i ettertid nå er jeg faktisk glad for trump når jeg ser hvor ufyselige media har vært og ikke minst de sutrende feminister og liberale som nå demonstrerer MOT demokratiet.

Hehe, fortell hvem flertallet av folket i USA stemte på :) Media var definitivt ufyselige i vår/tidlig sommer men etterhvert ble de ufyselighetene dessverre korrekte pga. Donald sin oppførsel.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Brydde meg egentlig ikke om hvem som vant, men i ettertid nå er jeg faktisk glad for trump når jeg ser hvor ufyselige media har vært og ikke minst de sutrende feminister og liberale som nå demonstrerer MOT demokratiet.

Du liker ikke ufysligheter og sutring, men er glad for at Trump vant, ok.....

Folk som støtter Trump her inne maler virkelig ikke Trump-supportere i noe godt lys, virkelighetsbildet virker til å være særdeles skjevt. Men det er jo en mye mindre minoritet i norge, jeg håper de ikke er representative for gjennomsnittssupporteren i USA:.

AtW

• Liker 5
Lenke til kommentar

Helt riktig. Har aldri sett makan til svertekampanje som den mot trump, av media, clinton og ikke minst selvgode millennials som nå skylder på de 60 millioner fæle hvite rasistene som stemte trump. Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Helt riktig. Har aldri sett makan til svertekampanje som den mot trump, av media, clinton og ikke minst selvgode millennials som nå skylder på de 60 millioner fæle hvite rasistene som stemte trump.

Trump klarer svertingen av egen person helt fint på egenhånd, mesteparten av "svertekampanjen" består i sitere det han har sagt, eller vise video av det han har sagt. At clinton har vært mer "mobbende" mot trump enn trump mot clinton er en grunnløs påstand som underbygger det jeg sier.

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar

Folk som støtter Trump her inne maler virkelig ikke Trump-supportere i noe godt lys, virkelighetsbildet virker til å være særdeles skjevt. Men det er jo en mye mindre minoritet i norge, jeg håper de ikke er representative for gjennomsnittssupporteren i USA:.

AtW

Det er akkurat denne selvgodheten som gjør seieren så deilig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er en ganske underlig måte å formulere seg på å bruke ordet "chess grandmaster" om folk som er gode til å forhandle (og det var ganske mange som tolket han bokstavelig, antakelig ikke helt uten grunn), men har du en lenke til talen, så er det lettere å vurdere.

Den er gjengitt her (av en som misoppfattet), og du finner link i dette sitatet:

Trump went on to say that with multilateral pacts like the TPP, "you can't terminate -- there's too many people, you go crazy. It's like you have to be a grand chess master. And we don't have any of them." (You can see it here, around the 19:45 mark.)

Den han sier er at TPP-avtalen er så kompleks at du må være en stormester for å holde rede på alt. Og slike kapasiteter har ikke amerikanske forhandlere (se også lenger ut i talen 21:30-22:00 hvor han gjentar det poenget). Isteden vil han forhandle med hvert enkelt land for seg. Mindre komplekst og enklere å holde rede på.

Dine vurderinger av Trumps utsagn stoler jeg lite på, da du i liten grad har fått med deg utsagnene hans om andre ting.

Nå har media våknet og begynt å gå i seg selv. Det er disse du har hentet din desinformasjon om Trump fra. Du har ingen dekning for det du påstår Trump har sagt om "andre ting", annet enn det samme mediakorpset som nå er grepet av selvransakelse. At du fremdeles legger desinformasjon til grunn, som desinformantene selv nå går tilbake på, forteller oss at du er i bakrus enda.

Jeg har hørt på og gjengitt hva Trump sier selv. Ingen har vært så etterrettelig som meg.

Endret av Horten Market
  • Liker 1
Lenke til kommentar

AtW

Det er akkurat denne selvgodheten som gjør seieren så deilig.

Det er lett å unngå "selvgod kritikk", det  er bare å være litt mer saklig.

AtW

Lenke til kommentar

Det er en ganske underlig måte å formulere seg på å bruke ordet "chess grandmaster" om folk som er gode til å forhandle (og det var ganske mange som tolket han bokstavelig, antakelig ikke helt uten grunn), men har du en lenke til talen, så er det lettere å vurdere.

Den er gjengitt her (av en som misoppfattet), og du finner link i dette sitatet:

Trump went on to say that with multilateral pacts like the TPP, "you can't terminate -- there's too many people, you go crazy. It's like you have to be a grand chess master. And we don't have any of them." (You can see it here, around the 19:45 mark.)

Den han sier er at TPP-avtalen er så kompleks at du må være en stormester for å holde rede på alt. Og slike kapasiteter har ikke amerikanske forhandlere. Isteden vil han forhandle med hvert enkelt land for seg. Mindre komplekst og enklere å holde rede på.

Dine vurderinger av Trumps utsagn stoler jeg lite på, da du i liten grad har fått med deg utsagnene hans om andre ting.

Nå har media våknet og begynt å gå i seg selv. Det er disse du har hentet din desinformasjon om Trump fra. Du har ingen dekning for det du påstår Trump har sagt om "andre ting", annet enn det samme mediakorpset som nå er grepet av selvransakelse. At du fremdeles legger desinformasjon til grunn, som desinformantene selv nå går tilbake på, forteller oss at du er i bakrus enda.

Jeg har hørt på og gjengitt hva Trump sier selv. Ingen har vært så etterrettelig som meg.

Jeg er enig i at det utsagnet kan tolkes begge veier, det er ikke åpenbart at han snakker bokstavlig, (eller ikke-bokstavlig)

Jeg baserer med på videoer fra Trumps taler. Mener du disse er falske? Det er stadig masse mas om at media forvrir ting, men majoriteten av kritikken er basert direkte på hva Trump beviselig har sagt.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det utsagnet kan tolkes begge veier, det er ikke åpenbart at han snakker bokstavlig, (eller ikke-bokstavlig)

Ut av kontekst er det rom for tolkning, ja, men se lenger ut i talen, 21:30-22:00, hvor han gjentar poenget med andre ord. Så ser du utsagnet i kontekst blir det utvetydig hva han mener. Han bruker til og med "stormester" flere ganger i talen, alltid i overført betydning. Det er så klart at du må ha vond vilje eller være en idiot for å misforstå.

Kontekst er alltid viktig. Hva som blir sagt før og etter gir ledetråder for korrekt tolkning.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

Trump har ikke peiling på politikk. Han tråkker i feller og kommer med hårreisende uttalelser fordi han ikke mestrer det politiske språket. Media har hatt det ekstremt moro med ham fra dag 1 fordi han er en sitatmaskin for idiotiske uttalelser. Clinton hadde aldri i verden blitt behandlet på samme måte fordi hun er en kompetent politiker med lang fartstid som vet å veie sine uttalelser.

Det virker som Trump sine følelser er såret av demonstrasjonene. Håper han klarer å håndtere det naturlige faktum at han som president vil være fiende for veldig mange, og ikke ta til Sophie Elise-liknende posisjoner.

Lenke til kommentar

Som president vil Trump fort oppdage det mange presidenter før ham har erfart. Måten man ordlegger seg på i den stillingen både kan og vil vekke reaksjoner en ikke var forberedt på, og ha utilsiktede konsekvenser en kun har seg selv å klandre for.

Lenke til kommentar

Enig med donald akkurat der. Mannen må få en sjanse nå som han er valgt inn. All verdens demonstrasjoner hjelper ingenting.

Det som skjer nå med protester er ikke annet enn han selv oppfordret til etter at Romney tapte mot Obama i 2012:

De protesterer heller ikke mot hva han har gjort eller vil gjøre som president. De protesterer mot valgresultatet, slik han gjorde i 2012 da han selv kritiserte valgmannsordningen.

Nå er skoen på den andre foten, nå er det stakkars Trump.

Endret av xRun
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Horten Market sin lenke til Trumps egen hundredagersplan får altfor lite oppmerksomhet her. Burde ikke politikken til USAs neste president være det som faktisk er interessant i denne saken? Får meg til å mistenke at det er veldig mange (på begge sider) som egentlig ikke aner hva de snakker om, og som heller lener seg til ekspertene (som har mistet ganske mye anseelse de siste månedene :tease: ) sine fargede påstander om hva som vil skje.

Fordelen med Trump er at han er en bølle, og ikke en slange. Bøller er langt enklere å forholde seg til, og jeg tror at dersom Trump løser et par nøkkelsaker (bl.a den eskalerende konflikten med Russland), så vil han vise seg som en av de bedre presidentene i nyere amerikansk historie.

Sorry!

Endret av Amoralsk
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Valget i tall:

*snip youtube video*

ALT media forteller deg er løgn. Absolutt alt!

Ikke minst alt Donald forteller deg er løgn. Nei vent. Bare 70% :lol:

(Og ikke minst: Youtube lyver aldri! Aldri!!)

Du ser kilden i klippet. Har du noe innvendinger mot den? Endret av StormEagle
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...