Gå til innhold

Reaksjonstråd - Presidentvalget i USA 2016 (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Forhåpentligvis vil det bli varmere i Norge ... men jeg tviler. ;)

Norge har flaks mtp miljøtruslene, vi ligger høyt over havet, får varmere vær, men vi vil også få mer storm og uvær, men ikke på samme måte som USA eller Asia, Afrika....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet nå ikke om det blir så mye varmere mtp. at det er golfstrømmen som står for at Norge ikke er bar permafrost.

Kan dere ikke komme til konklusjonen om at global oppvarming vil føre til at Gulfstrømmen opphører, slik at Norge blir dypfryst?

Kanskje med en slik argumentasjon vil man kunne skremme det norske folk til å gi mer av sine penger til staten.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg skal diskutere effekten til klimaendringer i detaljer da dette ikke er stedet å overbevise de som benekter global oppvarming og dens effekter. Men om du allerede er på riktig side av den vitenskaplige konsensusen så er det litt viktig å få frem hvor regressiv politikken til Donald Trump er på lokalt og globalt miljø.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Snakk om å sette seg på sin høye hest og kalle millioner av amerikanere dumme. Hadde bare alle vært like smarte og politisk korrekte som deg, thyes..  :wee:

Haha, så sant!

Kleppheslige jævla arrogante nordmenn.

iGlenn: Beklager, jeg forstår at ikke alle amerikanere er dumme. Jeg generaliserte nok en smule her, sorry 'murrica! MEN, nå har de altså valgt Trump som sin neste president. Vi snakker her om en mann som er imot vaksinering, har sagt han vil holde muslimer og meksikanere ute av statene, og er aktiv motstander av fornybar energi. Var det ikke noe om det medlemskapet i NATO også? Det kan jo bli skikkelig trivelig, om han hypotetisk sett skulle klare å melde USA ut av Atlanterhavspakten. 

Trump om vaksinering: http://nordic.businessinsider.com/trump-vaccines-autism-2016-11?r=US&IR=T

Hvorfor har folk her hjemme blitt så jævla pro-Trump plutselig? 

trumppeople.jpg

Flesteparten har sikkert lest denne quoten før. Hva faen, amerika. 

Lenke til kommentar

Dette betyr ikke nødvendigvis noe spesielt, men om det skulle utvikle seg til en større sak etterhvert så kan det være greit å ha litt kontekst:

"The Russian government was in touch with members of President-elect Donald Trump's political team during the U.S. election campaign and knows most of his entourage, one of Russia's most senior diplomats told the Interfax news agency on Thursday."

http://www.reuters.com/article/us-usa-election-russia-trump-idUSKBN1351RJ

Lenke til kommentar

Hvorfor har folk her hjemme blitt så jævla pro-Trump plutselig?

Fordi det er fryktelig mange som er "brown nosers", jeg vil tro det store flertallet tilber hvem det nå er som sitter på tronen til enhver tid.

Bare vent til uti februar du. ;)

Ja, du har nok et poeng der. Hmm, kanskje man skulle vinne Eurojackpot og stille til valg i 2020. Man trenger jo tydeligvis kun cash money for å bli president :)

Lenke til kommentar

Vet nå ikke om det blir så mye varmere mtp. at det er golfstrømmen som står for at Norge ikke er bar permafrost.

Kan dere ikke komme til konklusjonen om at global oppvarming vil føre til at Gulfstrømmen opphører, slik at Norge blir dypfryst?

Kanskje med en slik argumentasjon vil man kunne skremme det norske folk til å gi mer av sine penger til staten.

Grønland i havet *Golfstrøm ikke vara bra...

Lenke til kommentar

Venstresiden får på pukkelen for å ha lallet i vei i årevis med skylapper og fornektelse i skjønn forening. Nå må de enten få kontakt med virkeligheten eller se seg selv bli marginalisert av en stadig voksende gruppe mennesker som støtter Trump/Brexit/Le Pen osv på pur faen.

Dette tiåret blir spennende å lese om i historiebøkene.

https://www.nrk.no/ytring/trump-er-en-advarsel-1.13221133

Lenke til kommentar

Herre Jesus....dette er noen av New York Times sine observasjoner etter å ha fulgt Trump rallies i lengre tid rundt om i landet. Dette er hva som skiller Trump rallies fra andre politiske rallies. Be proud America! Be very proud of yourself!

“Kill her.”

“Trump that bitch!”

“Build a wall — kill them all.”

"Sieg heil!!"

http://www.nytimes.com/2016/08/04/us/politics/donald-trump-supporters.html?_r=0

https://www.youtube.com/watch?v=R9YPYRaeTW0

Og Hillary Clinton har sagt "blacks look better in chain". Det har kommet mye fram her og i media ... Uff Clinton er ikke bedre selv :/

Lenke til kommentar

Tenker snarere at Trump med litt mindre enn halvparten av stemmene har fått en mulighet over de neste 4 årene til å vise seg deres tillit verdig, og vise resten at deres bekymringer ikke slår til. Det som pleier å skje er at begge sider blir både litt tilfredsstilt på noen områder, og litt skuffet på andre.

Lenke til kommentar

Venstresiden får på pukkelen for å ha lallet i vei i årevis med skylapper og fornektelse i skjønn forening. Nå må de enten få kontakt med virkeligheten eller se seg selv bli marginalisert av en stadig voksende gruppe mennesker som støtter Trump/Brexit/Le Pen osv på pur faen.

Synes ikke artikkelen treffer helt, for det første, demokratene er ikke venstresiden i mine øyne, ihvertfall ikke noe som kan sammenliknes med venstresiden i norge eller europa særlig godt. Jeg tror også "litteraturkritikk og caffe latte" er en liten del av problemet, problemet er skeivfordelingen, og den store makten til bedrifter og lobbyering, og det er ikke noe venstresideproblem, det er et "etablert politikk"-problem. Forskjellene blir større, selskapene mer ansvarsløse, og økonomene har for stor makt. Det bør absolutt tas på alvor, men av alle parter, og det har lite med litterære preferanser å gjøre.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ang hitlingen her:

Såvidt jeg har fått med meg har ikke Trump snakket om å okkupere noen andre land, og å stenge grensene for innvandring har vi tross alt gjort i Norge også, og i resten av Europa er det like mye regelen som unntaket. Faktisk ønsker jo Trump å bygge en mur rundt sitt eget land, noe som vel er det fullstendig motsatte av hva Hitler holdt på med. Han har vel heller aldri snakket om å knuse fagforeninger eller bygge arbeidsleire for negerne (mest fordi dette er noe USA allerede har og legitimerer gjennom krigen mot narkotika).

Lenke til kommentar

Nord-Amerika vil jeg tro. Amerikanerne valgte sin absolutt beste, får håpe han sjekker opp litt nå da. Månelandingen som han ikke tror på, papirene til obama som er født i Kenya osv. Kanskje finner han ut hvorfor man får autisme av vaksiner også, mest sannsynlig er det rigged alt sammen.

Gratulerer med dagen Usa! Da vi trodde dere ikke kunne synke lavere valgte dere en rasistisk, kvinnefiendlig, klimafornektende sleip gammal sullik av en riking. Dette sier mye om de som stemmer frem.politikere i Usa.

Hva gjør Trump rasistisk ? Sist jeg sjekket var verken muslimer eller meksikanere som hopper over gjerdet og/eller oppholder seg ulovlig i usa en egen rase.
Å kalle de fleste som tilhører en etnisk gruppe for kriminelle (rapists and murderers) er enten bigotete eller rasistiske. Å prøve å si at Obama ikke er Amerikaner uten begrunnelse er rasistiske.

Han refererte til meksikanere som hopper over gjerdet og kommer ulovlig inn i landet, ikke hele rasen. Mange av disse er også kriminelle. Man kan derfor diskutere langt og lenge om dette faktisk er rasisme, fakta eller faktafeil.

Det eksisterte mange grunner for å betvile statsborgerskapet til Obama. Siden det eksisterer grunnlag, vil derfor en påstand om at Trump er rasistisk pga av dette kun forbli en påstand - da det å betvile et statsborgerskap er ikke automatisk rasisme fordi personen er svart.

Begge påstander har ingen begrunnelse og er rasistiske. De aller fleste ulovlige innvandrere ikke er rapists og murderers og det fantes ingen begrunnelse å ikke tro på Obamas birth certificate

Flere eksperter hevder at ulovlige innvandrere engasjere i mindre kriminelle handlinger enn typiske amerikanere

Han ville spre frykt og rasisme til å tiltrekke stemmer

Her har du masse begrunnelser. Begrunnelser på Obama har du allerede fått. Forøvrig er ikke Mexico/Mexicanere en rase.

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Hvor har du det fra?

Han vil beskytte amerikanske arbeidsplasser på bekostning av utenlandske. Det har vært hans mantra.

Se og hør Trumps 100-dagersplan. Det blir fremstilt som om han vil si opp frihandelsavtalene, og that's it. Media "glemmer" å rapportere at han vil reforhandle disse avtalene. 

Nja. Han sier (2:25) at han vil "announce his intention to totally renegotiate NAFTA, ... Or withdraw from the deal under article... Second, I will announce our withdrawal from the TPP."

Så sier han at han vil bruke tollbarrierer for å tvinge produksjonen tilbake til USA. (10:40)

Og at han vil endre visumreglene for å sikre at amerikanere får førsterett på jobbene. (19:20)

Altså mener han at avtalene ikke er gode nok, og at han kan greie å få en bedre deal for USA. Frihandelsavtaler skal det bli, men altså bedre avtaler enn de eksisterende.

Det kan man selvsagt håpe på, men spesielt liberalistisk er det ikke. Tollbarrierer, innvandringsreulering og  lignende tiltak for å beskytte et land mot konkurranse er proteksjonisme.

Geir :)

Lenke til kommentar

Synes ikke artikkelen treffer helt, for det første, demokratene er ikke venstresiden i mine øyne, ihvertfall ikke noe som kan sammenliknes med venstresiden i norge eller europa særlig godt. Jeg tror også "litteraturkritikk og caffe latte" er en liten del av problemet, problemet er skeivfordelingen, og den store makten til bedrifter og lobbyering, og det er ikke noe venstresideproblem, det er et "etablert politikk"-problem. Forskjellene blir større, selskapene mer ansvarsløse, og økonomene har for stor makt. Det bør absolutt tas på alvor, men av alle parter, og det har lite med litterære preferanser å gjøre.

AtW

Jeg tror ikke kommentaren hadde som poeng å påpeke alt som er galt med politikken og maktfordelingen i dagens samfunn, men heller peke på noen viktige poenger som har gjort vanlige folk ganske fed up. Det mener jeg den klarer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...