Horten Market Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 hva er det som ikke er en særlov i det at man har en lov som gjelder for medlemmer av islam?Ingen har foreslått en lov som gjelder særegent for medlemmer av islam. Prøv å forstå hva som blir sagt, ellers ender du bare i stadig nye stråmenn. Jeg forstår hva som blir sagt. Vær så snill å hvertfall gjør et forsøk på å ikke anklag dine motdebattanter for kongnitive problemer i hver eneste post. Det er fryktelig uryddig og ikke så rent lite frekt. Du misforstår jo i hver eneste post, og tillegger andre meninger de ikke har, så ... Kanskje er det bedre at du slutter med det, enn å kreve at andre skal slutte å påpeke det? Det er ikke religionen islam som er i fokus, men politisk islam.Og i tråd med den påstanden spurte jeg hvordan man ser for seg å skille disse. Som sagt så trenger vi ikke å skille noen som banker på og vil inn. Vi kan avvise alle på generelt grunnlag. Eller vi kan si at området som syriske flyktninger kommer fra, er så høyrisikabelt at vi ikke vil ta imot dem i vårt land. Det er du som legger til grunn at begrunnelsen er religion. Ingen andre gjør det. Du tillegger altså andre meninger de ikke har. Igjen. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Personlig tror jeg folk overdriver noe kolossalt, og jeg tviler på at vi blir å merke veldig stor forskjell fra tidligere presidenter i USA. Har folk virkelig så mye bedre inntrykk av George W. Bush? Nå er det heller ikke slik at Donald Trump har like mye makt som Adolf Hitler over Tyskland under 2. verdenskrig. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 https://www.youtube.com/watch?v=8lVb3Wj2hPE Forhåpentligvis bløffer hun... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Etter hva jeg fikk med meg så var det «bøllene» til President Trump som skulle være de voldelige iflg de som forsto seg på dette..! Det kan ikke være greit å bo i et demokrati når alt går en i mot skjønner jeg.. Fordi det er vel ensbetydende med et demokrati er at vi får viljen vår, og får vi ikke viljen vår, så tyr vi til vold for å få den igjennom. Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Jeg vet ikke hva du vil frem til. Nå bare ramser du opp en masse kvaliteter ved folk for å se om jeg plutselig sier nei til en av dem. Kan du sammenfatte dette litt slik at vi ikke får side opp og side ned av menneskelige kvaliterer en eller annen fjøsnisse kan mislike på en eller annen måte?Jeg vil selvsagt frem til hva du mener er rasisme og hva som ikke er rasisme. I den anledning har jeg kommet med flere eksempler og stilt spørsmål ved hvorvidt disse faller innenfor eller utenfor definisjonen. Det er du som gjør det vanskelig ved å kalle diskriminering av bestemte mennesker basert på hvilke fortellinger disse tror på for rasisme. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Eneste som muligens vil skje er vel at man kanskje blir kvitt Obamacare, men selv det har jeg mine store tvil om.Hehe, så de svakest stilte blir de som får først svi. Ironisk nok tror jeg veldig mange fra svakere sammfunnslag stemte på Donald. Nå er det jo ikke slik at Obamacare fjernes for så å etterlate de berørte uten en annen løsning. Vanlig tankefeil, det der. Trump har lovet folket en ordning som er mye bedre og mye billigere. Det er jo uslåelig. Hva det er vet ingen enda. Forhåpentligvis ikke han selv engang. Du skjønner trolig ikke hvorfor jeg sier "forhåpentligvis". Det har med liberalismens natur å gjøre. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Hehe, noen som så Nachspiel etter USA-debatten på NRK? Han nissen i bukseseler mener media har fremstilt Trump feil, at de har dratt han opp for å så dra han ned. Ganske gøy å høre, ble en del krangling der ja med Christian Barch(?). Men han har jo rett. Så da er vi ikke alene om dette. Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 (endret) Etter hva jeg fikk med meg så var det «bøllene» til President Trump som skulle være de voldelige iflg de som forsto seg på dette..! Det kan ikke være greit å bo i et demokrati når alt går en i mot skjønner jeg.. Fordi det er vel ensbetydende med et demokrati er at vi får viljen vår, og får vi ikke viljen vår, så tyr vi til vold for å få den igjennom. https://twitter.com/Jenn_Abrams/status/796637421454630912 De er fredelige og hyggelige disse Clinton-supporterne. Påstår du noe annet er du er du en rasistisk trumpetist. Endret 10. november 2016 av iGlenn 3 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Nå er det jo ikke slik at Obamacare fjernes for så å etterlate de berørte uten en annen løsning. Vanlig tankefeil, det der. Trump har lovet folket en ordning som er mye bedre og mye billigere. Det er jo uslåelig. Hva det er vet ingen enda. Forhåpentligvis ikke han selv engang. Du skjønner trolig ikke hvorfor jeg sier "forhåpentligvis". Det har med liberalismens natur å gjøre.Er da "liberalismens natur" å satse på at ting "bare går seg til", uten noen som helst plan? Love gull og grønne skoger og pytt pytt, dette går bra serru! Hvorfor tror du at dette utsagnet faller utenom Donalds 60%(+) rene løgner til velgerne hans? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 (endret) De er fredelige og hyggelige disse Clinton-supporterne. Påstår du noe annet er du er du en rasistisk trumpetist.Du er ikke en rasistisk Trumpetist pga. hva Clinton supportere gjør eller andre mener. Du er en rasistisk Trumpetist pga. det du selv mener og gjør. Endret 10. november 2016 av Vice 2 Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Nå er det jo ikke slik at Obamacare fjernes for så å etterlate de berørte uten en annen løsning. Vanlig tankefeil, det der. Trump har lovet folket en ordning som er mye bedre og mye billigere. Det er jo uslåelig. Hva det er vet ingen enda. Forhåpentligvis ikke han selv engang. Du skjønner trolig ikke hvorfor jeg sier "forhåpentligvis". Det har med liberalismens natur å gjøre.Er da "liberalismens natur" å satse på at ting "bare går seg til", uten noen som helst plan? I grove trekk, ja. Markedet setter pris og mengde tilbudt, ikke myndighetene. Lenke til kommentar
SailorMoon Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Jeg jobber på en studentbar. Der hang vi opp bilde av han på dart tavla og folk syns det var morsomt... Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Jeg forstår hva som blir sagt. Vær så snill å hvertfall gjør et forsøk på å ikke anklag dine motdebattanter for kongnitive problemer i hver eneste post. Det er fryktelig uryddig og ikke så rent lite frekt.Du misforstår jo i hver eneste post, og tillegger andre meninger de ikke har, så ... Kanskje er det bedre at du slutter med det, enn å kreve at andre skal slutte å påpeke det? Vær spesifikk. Ikke gå på person. Jeg tror vel det sågar er forumregler. Så langt i din raljering om min person har du enda ikke sagt hvilke meninger jeg har tillagt noen, ei heller har du sagt hva jeg har misforstått. Istedet for dette så sier du ikke hva som er galt, du bare kaller meg noe nedsettende som om det skulle løse noe som helst. Og, til din informasjon, det er ikke å påpeke annet enn at du syntes jeg er en dust. Det må du jo gjerne syntes, men det er ikke annet enn å fyre opp under poengløs krangling. Som sagt så trenger vi ikke å skille noen som banker på og vil inn. Vi kan avvise alle på generelt grunnlag.Klart det. Men hvis dette grunnlaget er religion så er det da omtrent så generelt som hudfarge, med de følger det måtte ha. Eller vi kan si at området som syriske flyktninger kommer fra, er så høyrisikabelt at vi ikke vil ta imot dem i vårt land.Det må du gjerne gjøre, men her snakker vi om Trump, og det er ikke det han har sagt. Det er du som legger til grunn at begrunnelsen er religion. Ingen andre gjør det.Trump gjør. Du tillegger altså andre meninger de ikke har. Igjen.Meninger som at Trump har sagt han skal stoppe muslimsk innvandring? Hva er det han har sagt da, siden det tydeligvis ikke er dette? Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 (endret) Proteksjonismen er nok en av de viktigste politiske grunnene til ikke å støtte Trump, i hvert fall fra en liberalistisk synsvinkel. For meg er liberalisme fri flyt av varer, tjenester og arbeidskraft, det stikk motsatte av Trumps valgløfter. Hvor har du det fra? Se og hør Trumps 100-dagersplan. Det blir fremstilt som om han vil si opp frihandelsavtalene, og that's it. Media "glemmer" å rapportere at han vil reforhandle disse avtalene. Altså mener han at avtalene ikke er gode nok, og at han kan greie å få en bedre deal for USA. Frihandelsavtaler skal det bli, men altså bedre avtaler enn de eksisterende. Endret 10. november 2016 av Horten Market Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Jeg vet ikke hva du vil frem til. Nå bare ramser du opp en masse kvaliteter ved folk for å se om jeg plutselig sier nei til en av dem. Kan du sammenfatte dette litt slik at vi ikke får side opp og side ned av menneskelige kvaliterer en eller annen fjøsnisse kan mislike på en eller annen måte?Jeg vil selvsagt frem til hva du mener er rasisme og hva som ikke er rasisme. I den anledning har jeg kommet med flere eksempler og stilt spørsmål ved hvorvidt disse faller innenfor eller utenfor definisjonen. Det er du som gjør det vanskelig ved å kalle diskriminering av bestemte mennesker basert på hvilke fortellinger disse tror på for rasisme. Du kommer da absolutt ikke med eksempler. Du lister opp egenskaper og spør om forskjellsbehandling mot disse er rasisme. Hvorfor man gjør er ganske viktig. Ikke bare at man gjør noe. Utestenge folk fra landet er ikke rasisme. Utestenge fordi de har en gitt irrelevant kvalitet er rasisme. Spørsmålet er hvorfor vedkommende blir forskjellsbehandlet. Om man vil bli politi så må man ha en viss minimum høyde. Det er ikke rasisme, det er egnethet for jobben. Men om det samme skjer for å få sitte på bussen eller kjøpe snus, da er det plutselig litt mindre stuerent. Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 De er fredelige og hyggelige disse Clinton-supporterne. Påstår du noe annet er du er du en rasistisk trumpetist.Du er ikke en rasistisk Trumpetist pga. hva Clinton supportere gjør eller andre mener. Du er en rasistisk Trumpetist pga. det du selv mener og gjør. Selvfølgelig, det jeg mente var at enkelte her inne mener at hvis man ikke støtter Clinton så er man en rasistisk trumpetist. Sånn for å sette det på spissen. For å sitere Horten Market: det som media fryktet fra den "ukultiverte" Trump-mobben, er det den "siviliserte" Clinton-leiren som gjør. 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Herre Jesus....dette er noen av New York Times sine observasjoner etter å ha fulgt Trump rallies i lengre tid rundt om i landet. Dette er hva som skiller Trump rallies fra andre politiske rallies. Be proud America! Be very proud of yourself! “Kill her.” “Trump that bitch!” “Build a wall — kill them all.” "Sieg heil!!" http://www.nytimes.com/2016/08/04/us/politics/donald-trump-supporters.html?_r=0 4 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 (endret) De er fredelige og hyggelige disse Clinton-supporterne. Påstår du noe annet er du er du en rasistisk trumpetist.Du er ikke en rasistisk Trumpetist pga. hva Clinton supportere gjør eller andre mener. Du er en rasistisk Trumpetist pga. det du selv mener og gjør. Selvfølgelig, det jeg mente var at enkelte her inne mener at hvis man ikke støtter Clinton så er man en rasistisk trumpetist. Sånn for å sette det på spissen. For å sitere Horten Market: det som media fryktet fra den "ukultiverte" Trump-mobben, er det den "siviliserte" Clinton-leiren som gjør. Neppe den beste å sitere, hvis ikke man er tilhenger av å generalisere og tillegge andre meninger de ikke har. Endret 10. november 2016 av xRun Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 De er fredelige og hyggelige disse Clinton-supporterne. Påstår du noe annet er du er du en rasistisk trumpetist.Du er ikke en rasistisk Trumpetist pga. hva Clinton supportere gjør eller andre mener. Du er en rasistisk Trumpetist pga. det du selv mener og gjør. Selvfølgelig, det jeg mente var at enkelte her inne mener at hvis man ikke støtter Clinton så er man en rasistisk trumpetist. Sånn for å sette det på spissen. For å sitere Horten Market: det som media fryktet fra den "ukultiverte" Trump-mobben, er det den "siviliserte" Clinton-leiren som gjør. Det vil ikke jeg påstå, men det er en morsom liten korrelasjon mellom våre gamle fascister her på forumet og Trump-fanboyisme. Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 (endret) Proteksjonismen er nok en av de viktigste politiske grunnene til ikke å støtte Trump, i hvert fall fra en liberalistisk synsvinkel. For meg er liberalisme fri flyt av varer, tjenester og arbeidskraft, det stikk motsatte av Trumps valgløfter. Hvor har du det fra? Se og hør Trumps 100-dagersplan. Det blir fremstilt som om han vil si opp frihandelsavtalene, og that's it. Media "glemmer" å rapportere at han vil reforhandle disse avtalene. Altså mener han at avtalene ikke er gode nok, og at han kan greie å få en bedre deal for USA. Frihandelsavtaler skal det bli, men altså bedre avtaler enn de eksisterende. "A five year ban on White House - and congressional officials becoming lobbyists after they leave government service, making a fortune." "Lifetime ban on government officials lobbying on behalf of a foreign government." "A complete ban on foreign lobbyists raising money for American elections." "Re-negotiate NAFTA." "Withdraw from the TPP." Holy shit, han snakker virkelig om å bryte opp i maktmønsteret i D.C. Endret 10. november 2016 av Amoralsk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg