frohmage Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Ja ja... Trump er i hvertfall mindre motbydelig enn vår egen justisminister. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Det samme spørsmålet kunne vært stilt til en hvilken som helst hvit kandidat, også Men det ble det altså ikke, montro hvorfor? AtW Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 (endret) Jeg er glad jeg lever i Sverige....hehe, nå får du gi deg At en person som Trump har blitt valgt til president og at USA nå trer inn i bananrepublikkenes rekker er riktignok en verdensomspennende tragedie, men ingen grunn til at Sverige skal slippe lettere(eller verre) unna enn Norge. Jeg minner om at Sverige er nøytralt, baserer seg på godt sjøforsvar, mer enn Norge etc, og klarte seg fint unna 2 vk... Norge er mer strategisk viktig, og resurrsviktig.. Fint og fint. De var ikke strategisk viktig, og var ganske så snille med tyskerne, der de lot flere titusen tyske soldater reise gjennom landet... Vel valg mellom krig med hundre/tusenvis sivile tap og tap av land mot å la tropper transporteres gjennom landet fredelig.... Sverige er nøytralt og fører en politikk som gavner de selv... Jeg gjentar at det var den norske kongen som sa nei, samtidig som regjeringen gjerne ville samarbeide/forhandle whatever med tyskerne. Den svenske kongen derimot var som jeg kan huske veldig tyskvennlig... Endret 9. november 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 https://www.youtube.com/watch?v=W2Sz_fTfr1E 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 (endret) (Sosial-)Demokratene i Norge får trøste seg med at Hillary fikk 200 000 flere stemmer enn Donald http://www.politico.com/2016-election/results/map/president?lo=ut_b1 Endret 9. november 2016 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 (Sosial-)Demokratene i Norge får trøste seg med at Hillary fikk 200 000 flere stemmer enn Donald Ja, det endte med det altså, for å sitere enkelte debattanter "Trump ble valgt av folket", "Valget er rigget mot trump", seems legit AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Noen som har repostet denne? Husker ikke om det har blitt gjort tidligere i tråden, Moores tanker er interessante resultatet tatt i betraktning: http://www.huffingtonpost.com/michael-moore/5-reasons-why-trump-will-_b_11156794.html? AtW Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 (endret) Ja, det endte med det altså, for å sitere enkelte debattanter "Trump ble valgt av folket", "Valget er rigget mot trump", seems legit AtW Ingen av kandidatene har oppnådde noe flertall blandt folket, faktisk er det under halvparten af folket som stemmer og det har aldri vært over halvparten. Og der er mye å kritisere i den amerikanske valgordningen, kanskje like mye som der er i den norske ordningen. Dog, dere kan utmerket fremlegge påstanden at dere "egentlig" vant valget, men ble snytt for presidentskapet. Ikke at det gjør noen forskjell, kanskje bortsett fra plaster på sårede stolthetsfølelser angående tidligere påstander om at dette var en walk-over. Endret 9. november 2016 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 The butthurt is strong https://www.youtube.com/watch?v=grD_IINiH9c 4 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Ja, det endte med det altså, for å sitere enkelte debattanter "Trump ble valgt av folket", "Valget er rigget mot trump", seems legit AtW Ingen av kandidatene har oppnådde noe flertall blandt folket, faktisk er det under halvparten af folket som stemmer og det har aldri vært over halvparten. Og der er mye å kritisere i den amerikanske valgordningen, kanskje like mye som der er i den norske ordningen. Dog, dere kan utmerket fremlegge påstanden at dere "egentlig" vant valget, men ble snytt for presidentskapet. Ikke at det gjør noen forskjell, kanskje bortsett fra plaster på sårede stolthetsfølelser angående tidligere påstander om at dette var en walk-over. Den amerikanske ordningen er dårligere enn den norske, og den er åpen for kritikk hele veien (du vil se at jeg kritiserte den også før valget, og har gjort det tidligere også om du ser i innleggene mine), problemet er at den fremmer toparti, og de to partiene med makta ønsker ikke å gjøre noe med det. AtW Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Det vil ikke bli mindre hurt for nordmenn om NATO nedlegges... Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 (endret) At demokratiet har seiret over elitens propaganda er en fare for demokratiet? Man må jo nesten være venstre ekstremist for å komme med noe så fullstendig idiotisk. Jammen...jammen...hva skjedde med at valget var rigget av eliten da?? Valget var rigget, som jo er grundig dokumentert både av wikileaks og project veritas, men det var ikke nok, trumps støtte i folket var så stor at han likevel vant. Men når det er sagt så var nok ikke valgmaskinene rigget, ihvertfall ikke i stor grad for det ville hatt potensiale til å ha gitt mye større utslag. Så det var nok kun den "manuelle" riggingen som vist i project veritas som ble utført, og det begrenser seg naturlig selv av hvor store resurser man har og hvor åpenlyst man kan gjøre det før man blir grundig avslørt. Så man konsentrerer naturlig nok denne innsatsen til noen strategiske vippestater hvor noen tusen stemmer kan være avgjørende. Også kan man jo strengt tatt anse medias samstemte ensidige støtte av den ene kandidaten og demonisering og svartmaling av den andre som valgrigging, og det samme kan sies om facebook, twitter og google sin partiske sensur og selektive featuring av en side. Endret 9. november 2016 av StormEagle Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Den amerikanske ordningen er dårligere enn den norske, og den er åpen for kritikk hele veien (du vil se at jeg kritiserte den også før valget, og har gjort det tidligere også om du ser i innleggene mine),Vel, den er anderledes, dårligere på noe, og bedre på annet. problemet er at den fremmer toparti, og de to partiene med makta ønsker ikke å gjøre noe med det. AtW Det stemmer, men man har også dette problemet i Norge med sperregrenser etc. Se bare hvordan FrP har sluttet å syte om slikt etter at de ble store. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Det vil ikke bli mindre hurt for nordmenn om NATO nedlegges... Vel ... for noen nordmenn A statement issued by Jens Stoltenberg said the alliance chief was "looking forward to working with President-elect Trump". http://www.express.co.uk/news/world/730494/Donald-Trump-US-election-victory-NATO-chief-Jens-Stoltenberg-congratulates-winner Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Valget var rigget, som jo er grundig dokumentert både av wikileaks og project veritas, men det var ikke nok, trumps støtte i folket var så stor at han likevel vant.Hvor skal dumheten stoppe...du har kanskje kilder på dette og da? Neida, var det jeg tenkte. 1 Lenke til kommentar
thyes Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Jeg kan enda ikke tro at Trump faktisk vant. You sure did grab them by the pussy! I dag har amerikanere sementert ryktet de har på seg for å være verdens dummeste folkeslag, gud bedre for et land. Får bare håpe at tullingen blir holdt godt i tøylene av de faktiske politikerne der borte. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 (endret) Valget var rigget, som jo er grundig dokumentert både av wikileaks og project veritas, men det var ikke nok, trumps støtte i folket var så stor at han likevel vant.Hvor skal dumheten stoppe...du har kanskje kilder på dette og da? Neida, var det jeg tenkte. Selvfølgelig skal du få kilder lille gutt: www.google.no Den beste kilden, ikke sant ATWindsor? Endret 9. november 2016 av StormEagle Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Snakk om å sette seg på sin høye hest og kalle millioner av amerikanere dumme. Hadde bare alle vært like smarte og politisk korrekte som deg, thyes.. Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 (endret) Valget var rigget, som jo er grundig dokumentert både av wikileaks og project veritas, men det var ikke nok, trumps støtte i folket var så stor at han likevel vant.Hvor skal dumheten stoppe...du har kanskje kilder på dette og da? Neida, var det jeg tenkte. Selvfølgelig skal du få kilder lille gutt: www.google.no Den beste kilden, ikke sant ATWindsor? Anbefaler å la hersketeknikkene ligge. Endret 9. november 2016 av Kverulantus 1 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 (endret) Valget var rigget, som jo er grundig dokumentert både av wikileaks og project veritas, men det var ikke nok, trumps støtte i folket var så stor at han likevel vant.Hvor skal dumheten stoppe...du har kanskje kilder på dette og da? Neida, var det jeg tenkte. Selvfølgelig skal du få kilder lille gutt: www.google.no Den beste kilden, ikke sant ATWindsor? Anbefaler å la hersketeknikkene ligge. Tror du skal lese noen av ATWindsor sine innlegg for kontekst.. Og noen av Vice sine innlegg når det gjelder hersketeknikker (f.eks det jeg siterte)... Endret 9. november 2016 av StormEagle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg