Gå til innhold

Apple iOS: Litt ekstra sikkerhet i det daglige!

ozone

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite tips!

I iOS er det et valg som heter "Begrensninger", som de fleste ikke bruker. De som faktisk bruker det, gjør det på barnas telefon for å hindre dem i å endre viktige ting på telefonen. De fleste har nok ikke vært inne på den menyen en gang.

Men jeg kan fortelle at den er en gullgruve for å sikre seg selv også!

Det er ikke så veldig ofte jeg nullstiller telefonen totalt, eller logger ut av iCloud, eller sletter apper, eller slår på/av viktige funksjoner, eller sletter kontoer i mail-appen, endrer tilgangen til mikrofon, kamera, bilder og så videre...

Derfor er det null problem for meg å måtte skrive inn en 4-sifret kode når jeg en sjelden gang gjør det!

Slå på "begrensninger", lag en ny 4-sifret kode (som selvfølgelig er forskjellig fra den vanlige); Da får du opp en lang liste over viktige ting på telefonen som, når haket av, vil kreve koden for å få lov å endre på.

Veldig nyttig i det daglige hvis du glemmer å låse telefonen, legger den igjen på et bord og noen "låner" den, eller stjeler den.

Eller noen bare ber om å få låne telefonen bare for å ringe med den! Da er du litt sikrere hvis de hadde skumle planer  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...