AnonymDiskusjon Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Hei! Fikk diagnostisert kyssesyken nå i januar. Null trening i flere måneder. Begynte å trene igjen i mai/april og følte meg noenlunde bra. I sommer hadde jeg tung fysisk jobb hele sommeren. Kjente kanskje litt på symptomer i begynnelsen av sommeren, men så gikk det over og har egentlig følt meg frisk. Trente brukbart i august og september og følte meg frisk og sterk. Økte i styrke. Osv. For rundt 3 uker siden nå fikk jeg det jeg antar var influensa og luftveisinfeksjon. 3 uker senere, nå, føler jeg meg noe bedre av luftveisinfeksjonen (fortsatt lit snufsete), men kjenner meg uopplagt og utmattet. Også litt vondt i halsen. Har en følelse av å være syk. Er det sannsynlig at jeg kan ha fått et tilbakefall? Eller er det heller et seigt virus som tar tid før går over? Reagerer på lengden av sykdomsforløpet. Er vel ikke vanlig å være syk 3+ uker i strekk? Kan evt lege se på blodprøver om jeg har fått tilbakefall av kyssesyken? Andre råd? Takker for svar Anonymous poster hash: 02e68...810 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Har du aids eller annet som hemmer immunforsvaret ditt så er det vanlig at det kan ha tilbakefall. Er du frisk så er det uhyre sjeldent at viruset blomstrer opp igjen men du kan så klart være en av få. Det er usannsynlig at du har fått et tilbakefall, men det er mulig. Det hender at man kan merke influensa o.l i 3 uker+ Kyssesyken er en type herpes som du vil ha hvilende i kroppen din men som nesten aldri blomstrer opp på nytt i motsetning til visse andre typer herpes. Men uansett så hjelper det lite å sitte bak pc'n og engste seg over spekulasjoner, ta deg en tur til fastlegen din om du er syk og la legen din gjøre jobben sin. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. november 2016 Forfatter Del Skrevet 7. november 2016 Men uansett så hjelper det lite å sitte bak pc'n og engste seg over spekulasjoner, ta deg en tur til fastlegen din om du er syk og la legen din gjøre jobben sin. Jeg engster meg ikke, men er LEI av å sitte hjemme med PC og TV. Var hos fastlege når jeg nå først ble syk. Fikk til svar at det mer eller mindre måtte gå over seg av seg selv. Kan vel egentlig aldri si jeg føler at fastlegen min eller fastleger forøvrig har gitt meg noen hjelp. Det er som regel et påtatt (?) empatisk ansiktsuttrykk hvor han sier, "Prøvene ser forholdsvis fine ut, så jeg vet ikke så mye mer å gjøre med dette annet enn at du må ta tiden til hjelp." Men, var derfor jeg spurte i tråden om legen kan påvise om det er evt. kyssesyke som jeg har fått et tilbakefall av. Hadde vært fint å i det minste vite HVA som plager meg. Men inntrykket mitt er at slikt vanskelig kan påvises lett fra en prøve... Men han kan kanskje se om det er et virus som er aktivt i kroppen? Anonymous poster hash: 02e68...810 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Var hos fastlege når jeg nå først ble syk. Fikk til svar at det mer eller mindre måtte gå over seg av seg selv. Kan vel egentlig aldri si jeg føler at fastlegen min eller fastleger forøvrig har gitt meg noen hjelp. Hjelp til hva? Føler du ikke at norske leger kan faget sitt så går det å reise til utlandet å bli undersøkt ut ifra egen lommebok. Har forøvrig null tiltro til at du vil få bedre fjernhjelp her på forumet enn du vil få av å bli undersøkt av fastlegen din. Men han kan kanskje se om det er et virus som er aktivt i kroppen? Kanskje, ring å hør med han eller bestill en time og spør han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå