Gå til innhold

Black Friday & Cyber Monday 2016 - Tilbudstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ikke se bort fra at det selges med tap.

Fornøyde kunder lønner seg i lengden.

Jobbet på Jula i en liten periode for 5 år siden, da solgte vi ofte produkter med tap.

De ansatte hadde ett eget kort som gav innkjøpspris på produkter, og der va det ofte det ble dyrere om vi brukte det.

F.eks mobil1 olje på kampanje ble nesten 100kr dyrere om man tok det til innkjøpspris.

Det stemmer, men ting kan også se ut som minus på kassa selv om butikken egentlig ikke går i minus p.g.a rabatter av avtaler. Dette får de i form av cashback eller andre former for kompensasjon hvis de klarer salgsmål. Innivklede greier.

Lenke til kommentar

Tror neppe de taper på det.. en ting er hva de sier de gjør.

Så euronics hadde tilbud på en vaskemaskin, 5000.- satt ned fra 10000.- ... viser egentlig bare at de har en hinsides avanse på tinga de selger.

Du tar feil. Expert/lefdal/elkjøp taper på sånne typer tilbud.

Jobbet selv i bransjen i syv år. Når prispressede produkter kommer på tilbud så er det alltid tap. Selgeren prøver som regel å overtale deg til å kjøpe et annet annonsert produkt som ikke er prispresset i utgangspunktet, da kan butikken tjene litt.

Når det referes til 3-4 tusen i tap på samsungen til 10k og OLEDEN til 15K så er dette absolutt sannsynlig. Samsungen er utrolig prispresset i utgangspunktet på grunn av høy etterspørsel. Det som skjer med slike produkter er at de presses ned mot innkjøpspris naturlig på grunn av konkurransen. Når da disse tilbudene kommer og slår av 3000 ekstra så er dette rent tap.

God PR for butikken og kjempekjekt for den orienterte forbruker!

Takk :)  :woot: 

Godt sagt og nytt info, tror ikke mange er klar over det selv heller. Men som sagt, er jo bare kjekt for oss forbrukere.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kalibrerte med innstillingene på hifiklubben sin nettside. Om det er perfekt aner jeg ikke, men for meg er det hvertfall et strøkent bilde.

Å hente kalibreringsresultater skal man være VELDIG forsiktig med, og kan i værste fall gi dårligere bilde.

Det er det to grunner til.

Alle paneler er forskjellige og trenger forskjellige innstillinger.

Kalibreringresultater som er hentet på nett, er gjort med andre lysforhold der du har din egen TV.

Det viktigste er jo at du er fornøyd, men som sagt. Det er en skummel felle å gå i.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Jeg kalibrerte med innstillingene på hifiklubben sin nettside. Om det er perfekt aner jeg ikke, men for meg er det hvertfall et strøkent bilde.

Å hente kalibreringsresultater skal man være VELDIG forsiktig med, og kan i værste fall gi dårligere bilde.

Kalibreringresultater som er hentet på nett, er gjort med andre lysforhold der du har din egen TV.

Det viktigste er jo at du er fornøyd, men som sagt. Det er en skummel felle å gå i.

Blir uansett myyye bedre enn factory instillinger som desverre alt for mange bruker.

Her er en god tutorial på instillinger: http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000/settings

Samme tv som det er kampanje på, bare annet navn i annet land.

Lenke til kommentar

Bildet mitt kan sikkert bli bedre. Men jeg (eller noen jeg kjenner) har ikke kompetanse til å gjøre det, så da ble det greieste alternativ. Endret av Niram
Lenke til kommentar

Butikken gir deg ikke skikkelig kalibrering. De har kalibrert en TV og så legger de inn samme preset på alle TV'er som selges med kalibrering. Dette for å spare tid og penger.

Skal det kalibreres skikkelig må hver enkelt TV kalibreres fordi hvert enkelt panel er ikke likt.

Bruk heller den tusenlappen på et kalibreringsverktøy og gjør det selv....

Vet ikke hvilke butikk du har erfaring med, men de største Expert butikkene gjør en god jobb med kalibrering av TV.

Selv har jeg kjøpt et forholdvis dyrt kalibrerings utstyr for eget bruk.

Lenke til kommentar

Det har overhodet ikke noe med kalibrering å gjøre!

Neivel, er ikke kalibrering justering av bildeinnstillinger på tv-en da, til bildet blir bra? 

Jeg er på ingen som helst måte interessert i å punge ut flere tusen (som det sikkert koster) på kalibreringsutstyr. Tv-en duger i massevis, og produsenten har vel strengt tatt en quality control de også før det sendes ut. De store tv-produsentene er nok klar over at den jevne forbruker ikke bruker masse penger og tid på å justere tv-bildet etter kjøp. Det forventes faktisk en viss kvalitet, og det føler jeg at jeg får.

Men, smaken er som baken :)

Endret av Niram
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...