ProphetSe7en Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 One S er fortsatt på tilbud, dog ikke til 1990. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 One S er fortsatt på tilbud, dog ikke til 1990. Jo? http://cdon.no/spill/xbox_one_s_500gb_(ubd_4k)_+_fifa_17-38668043?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Xbox+One+S+500GB+(UBD+4K)+++FIFA+17&utm_content=38668043&utm_campaign=prisjakt_no_ Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 One S er fortsatt på tilbud, dog ikke til 1990. Jo? http://cdon.no/spill/xbox_one_s_500gb_(ubd_4k)_+_fifa_17-38668043?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Xbox+One+S+500GB+(UBD+4K)+++FIFA+17&utm_content=38668043&utm_campaign=prisjakt_no_ 2222,- Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Kjøpte denne dacen på fredag. Jeg har prøvd å installere drivere å koble den til på to forskjellige pcer, men får den ikke til å fungere. Lyser opp foran som en indikasjon på at den får strøm, men pcene ser ikke ut til å vite at noe har blitt koblet til. Første gang jeg koblet den til kom den "instalerer usb device" eller hva det nå er. Etter den forsvant har ikke datamaskinen kommunisert med dacen overhodet så vidt jeg kan se. Noen som kjøpte den samme og har fått den til å fungere, hva gjorde dere? Har også slitt en del med å få den til, men kom til slutt. Dette er det jeg gjorde som virket. 1. Fjern alt som har med DACen å gjøre, avinstaller driver programmet, eventuelt gå inn i enhetsbehandling i kontroll panelet og avinstaller der og kobl DACen fra PCen. 2. Start PCen på nytt. Velg kun å Installere driveren fra det programmet du laster ned fra Korg siden. Fortsatt uten å koble DACen til PCen. 3. Slå av PCen og kobl nå DACen til en USB 2.0 port IKKE 3.0. (Står på Korg siden at de er problemer med USB 3.0) Start PCen. 4. Vent en stund og forhåpentligvis blir DACen riktig installert. Kontroller at du får lyd. 5. Nå kan du installere resten av programvaren hvis du vil. En annen ting jeg oppdaget var at hvis jeg ikke hadde valgt PCM mode i USB Audio Control Panel som installeres når Driveren installeres så dukket ikke DACen opp som en lydenhet jeg kunne velge når jeg trykket den Windows høytaleren. Håper dette kan hjelpe. Også takk til bruker Ed Hunter som kom med tips til meg. Fulgte regla her, men etter punkt tre slår jeg på pcen med dacen tilkoblet. Ventet en stund og fikk opp den "device was successfully installed". Kommer ikke lengre enn dette. Når jeg slå på USB audio control panal får jeg en error. "KORG USBDAC connection error", samme som jeg fikk før. Jeg finner heller ikke dacen oppført noe sted i windows. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 One S er fortsatt på tilbud, dog ikke til 1990. Jo? http://cdon.no/spill/xbox_one_s_500gb_(ubd_4k)_+_fifa_17-38668043?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Xbox+One+S+500GB+(UBD+4K)+++FIFA+17&utm_content=38668043&utm_campaign=prisjakt_no_ 2222,- Hmm, stod 1990 når jeg postet linken Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 (endret) http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/spillkonsoll/XONES1TBFI17/xbox-one-s-1-tb-fifa-17-eksklusiv-pakke-hvitBedre Xbox One S deal. 1TB med FIFA 17 + Titanfall 2 til kr. 2.495,- Og over til Expert: "Ingen sending er mottatt ennå, kun melding om dette". Stått på sporingen siden 28. november.... zzzzzz.... Ingen sending er mottatt ennå, kun melding om dette Endret 2. desember 2016 av CaZpeR Lenke til kommentar
Lami Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 I dag får jeg pakke fra USA som ble sendt på mandag, og pakke fra Italia som ble sendt på tirsdag - begge kjøpt under Black Friday. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 2. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2016 (endret) Korg 100 + Denon MH400 - nyyydelig lyd. Knocking on heavens door av Bob Dylan låter nydelig. Kunne kanskje vert LITT mer bass (den er så stram, men litt lite av den). Tusen takk til den som tipset her i tråden! Gleder meg til å teste ut med X2 i morgen + 100m som ligger ved siden av Kilde? Opplever bedre lyd i Tidal HiFi enn Spotify, så mulig det blir å beholde etter prøveperioden! Nesten blir vel å få ASIO til å fungere. Bruker Apple Music. Ut av min erfaring/subjektiv mening, lyder den best. Men i grunn, det er vel "bevist" at alt over 256kbs lyder nokså likt.Nja. Altså bit depth er for meg mye mer viktig. Hoppet fra 16 bit til 24 er veldig mye i form av oppløsning. Sample rate har mindre å si men ville hatt 44.1khz som minimum. Noe som fks tidal bruker. Også veldig dumt å si ting hørtes likt ut. For det første må du ha hodetelefoner eller høyttalere av en viss kvalitet. Og så kommer oppløsningen på musikken i form av bit depth og sampling rate. Det er klart at med de in ear du får med telefonen din så hørtes alt likt ut. Men med bra utstyr får du mye mer detaljer frem. Apple music bruker forøvrig 256kbps AAC. Som er bedre enn 320kbps MP3er fra spotify. Men fortsatt langt unna oppløsningen på Tidal Hifi. Endret 2. desember 2016 av henrikrox Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 2. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2016 Kjøpte denne dacen på fredag. Jeg har prøvd å installere drivere å koble den til på to forskjellige pcer, men får den ikke til å fungere. Lyser opp foran som en indikasjon på at den får strøm, men pcene ser ikke ut til å vite at noe har blitt koblet til. Første gang jeg koblet den til kom den "instalerer usb device" eller hva det nå er. Etter den forsvant har ikke datamaskinen kommunisert med dacen overhodet så vidt jeg kan se. Noen som kjøpte den samme og har fått den til å fungere, hva gjorde dere? Har også slitt en del med å få den til, men kom til slutt. Dette er det jeg gjorde som virket. 1. Fjern alt som har med DACen å gjøre, avinstaller driver programmet, eventuelt gå inn i enhetsbehandling i kontroll panelet og avinstaller der og kobl DACen fra PCen. 2. Start PCen på nytt. Velg kun å Installere driveren fra det programmet du laster ned fra Korg siden. Fortsatt uten å koble DACen til PCen. 3. Slå av PCen og kobl nå DACen til en USB 2.0 port IKKE 3.0. (Står på Korg siden at de er problemer med USB 3.0) Start PCen. 4. Vent en stund og forhåpentligvis blir DACen riktig installert. Kontroller at du får lyd. 5. Nå kan du installere resten av programvaren hvis du vil. En annen ting jeg oppdaget var at hvis jeg ikke hadde valgt PCM mode i USB Audio Control Panel som installeres når Driveren installeres så dukket ikke DACen opp som en lydenhet jeg kunne velge når jeg trykket den Windows høytaleren. Håper dette kan hjelpe. Også takk til bruker Ed Hunter som kom med tips til meg. Fulgte regla her, men etter punkt tre slår jeg på pcen med dacen tilkoblet. Ventet en stund og fikk opp den "device was successfully installed".Kommer ikke lengre enn dette. Når jeg slå på USB audio control panal får jeg en error. "KORG USBDAC connection error", samme som jeg fikk før. Jeg finner heller ikke dacen oppført noe sted i windows. Fulgte bare manualen jeg..som er likt som det som han du quote skrev. Installere driver og program uten å koble til DAC. Sånn står det også i manualen. Restartet pcen. Koblet til DACen. Og alt var god fisk. ----- Steike og god lyd det har blitt i x2en nå og audio pro. Koste meg i går og hørte på musikk lenge. For de som har problemer med ASIO eller WASAPI i windows. Så bruker jeg som sagt bare egne filer. Og der funker det uten problemer med audiogate. Egentlig ganske greit med eget musikk bibliotek. Ihvertfall når det begynner å bli noen hundre GB. Du får det i høy kvalitet. Så kan du bruke plex så alle i familien får tilgang fra alle mulige enheter. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 (endret) Nja. Altså bit depth er for meg mye mer viktig. Hoppet fra 16 bit til 24 er veldig mye i form av oppløsning. Sample rate har mindre å si men ville hatt 44.1khz som minimum. Noe som fks tidal bruker. Også veldig dumt å si ting hørtes likt ut. For det første må du ha hodetelefoner eller høyttalere av en viss kvalitet. Og så kommer oppløsningen på musikken i form av bit depth og sampling rate. Det er klart at med de in ear du får med telefonen din så hørtes alt likt ut. Men med bra utstyr får du mye mer detaljer frem. Apple music bruker forøvrig 256kbps AAC. Som er bedre enn 320kbps MP3er fra spotify. Men fortsatt langt unna oppløsningen på Tidal Hifi. [offtopic] Enig i det du skriver, det blir mye mer dynamikk i lydbildet ved høyere bit. Frekvensområdet er også viktig, alt henger sammen her. Alt i utstyret henger sammen, fra kilde til element. Som kjent er ikke lenka sterkere enn det svakeste ledd. Komprimering har selvfølgelig også mye å si, hvilken codec som brukes til en encode og decode. [/offtopic] Endret 2. desember 2016 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 (endret) Jeg kobla opp min Korg mobile nå til pc'n. Måtte teste x2 en først siden noen av dere gjorde det. Har hatt x2 ganske lenge nå, så fikk ikkje kjøpt det til under 1000kr Må si at det var et røverkjøp den dacen. Det er nok trøkk i den for x2'en iallefall! Skal prøve å sammenlikne med den andre dacen jeg har etterhvert. Skal også teste Elear, nighthawk og dt770pro på denne. Blir en fin lyttehelg Julegave til meg blir OPPO HA-2SE, så den blir nok referansen min på mobile dac. OVERWERK - Anthology (Daft Punk Tribute) Nå er det det går i siden det er frædda Endret 2. desember 2016 av Nizzen Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Gøy å høre Nizzen! Uff håper ikke dette dac kjøpet fører til at jeg har pådratt meg enda en ting som oppgraderingssyken skal rå over. Jeg som har levd uten dac i alle år Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 One S er fortsatt på tilbud, dog ikke til 1990. Jo? http://cdon.no/spill/xbox_one_s_500gb_(ubd_4k)_+_fifa_17-38668043?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Xbox+One+S+500GB+(UBD+4K)+++FIFA+17&utm_content=38668043&utm_campaign=prisjakt_no_ 2222,- Hmm, stod 1990 når jeg postet linken Stått til 2222 siden midnatt. Trykker du på luke en får du bare se hva prisen var den dagen, men når du går inn på varen får du korrekt pris. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Korg 100 + Denon MH400 - nyyydelig lyd. Knocking on heavens door av Bob Dylan låter nydelig. Kunne kanskje vert LITT mer bass (den er så stram, men litt lite av den). Tusen takk til den som tipset her i tråden! Gleder meg til å teste ut med X2 i morgen + 100m som ligger ved siden av Kilde? Opplever bedre lyd i Tidal HiFi enn Spotify, så mulig det blir å beholde etter prøveperioden! Nesten blir vel å få ASIO til å fungere.Bruker Apple Music. Ut av min erfaring/subjektiv mening, lyder den best. Men i grunn, det er vel "bevist" at alt over 256kbs lyder nokså likt.Nja. Altså bit depth er for meg mye mer viktig. Hoppet fra 16 bit til 24 er veldig mye i form av oppløsning. Sample rate har mindre å si men ville hatt 44.1khz som minimum. Noe som fks tidal bruker. Også veldig dumt å si ting hørtes likt ut. For det første må du ha hodetelefoner eller høyttalere av en viss kvalitet. Og så kommer oppløsningen på musikken i form av bit depth og sampling rate. Det er klart at med de in ear du får med telefonen din så hørtes alt likt ut. Men med bra utstyr får du mye mer detaljer frem. Apple music bruker forøvrig 256kbps AAC. Som er bedre enn 320kbps MP3er fra spotify. Men fortsatt langt unna oppløsningen på Tidal Hifi. Ligger eit par artikler om det på nett. Der påstår de å ha brukt prof. lyd ingenører (altså, folk som er utdanna inne det og jobber med det kvar dag) og utstyr til flere hundre tusen, igjen, myyyyeee dyrere enn vi kan drømme om. De skulle høre på flac og 96, 128, 192, 256, 320 og se om du greier å se forskjell. Da måtte de si om trekk 1 var flac eller 256, f.eks. Så opp til 256 greide de fleste å se forskjell. Men på 256 ble det ca 50-50 på kva folk valgte. Så det ble jo rein tipping. Jeg har prøvd liknande selv. Ut av telefon (uten dac) kunne ikke jeg skille mellom 256 og flac. Så for min sin del, fant eg ut at det er lite å hente på flac vs bra mp3 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Irriterer meg over at cdon ikke har sendt ut ordren min enda. Ser også at varen ikke er på lager lengre, så mulig de har solgt mer enn de hadde tilgjengelig. De kunne i det minste informert om det sammen med forventet levering. Ellers har jeg nå mottatt alle varer og er strålende fornøyd med alt så langt Black Friday er topp! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Hva ble det på folk da? Kjøpte selv Philips X2, Bosch 10.8 volt skrutrekker og Makita vinkelsliper til gode priser. Var vel egentlig bare X2 som var sånn skikkelig tilbud da, men likevel mye som er verdt å kjøpe. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 X2 Logitech g900 Stavmikser (lol) Nye puter til dt770 Logitech g933 (blir sikkert returnert) Drøss med spill på psn, origin og steam Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 (endret) X2 og DLC til Skyrim var alt eg tok meg råd til. Skulle gjerne sett skikkelig tlbud på 1070 gaming X, så bra at folk hadde blitt voldelige for å sikre seg eitt. Endret 3. desember 2016 av svelemoe Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Da har jeg fått alt jeg bestilte. Tv, telefon og soundbar fra Expert , blu rays fra cdon, NAS 8tb fra lefdal. Kommer nok til å levere tilbake / selge NASen og kjøpe shield TV 500 GB I stedet. Holder nok for meg. Fikk mi box fra AliExpress I dag også (bestilt på 11.11 salget). Godt fornøyd Fikk du JBL planken til å spille av lyd fra Samsung TV gjennom HDMI ARC? Går greit med optisk her, men ikke gjennom HDMI ARC - skal fikle mer med det i morgen. Sliter med ARC på samsung med samme planka. Men tror nok det er Samsung sin feil. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Da har jeg fått alt jeg bestilte. Tv, telefon og soundbar fra Expert , blu rays fra cdon, NAS 8tb fra lefdal. Kommer nok til å levere tilbake / selge NASen og kjøpe shield TV 500 GB I stedet. Holder nok for meg. Fikk mi box fra AliExpress I dag også (bestilt på 11.11 salget). Godt fornøyd Fikk du JBL planken til å spille av lyd fra Samsung TV gjennom HDMI ARC? Går greit med optisk her, men ikke gjennom HDMI ARC - skal fikle mer med det i morgen. Sliter med ARC på samsung med samme planka. Men tror nok det er Samsung sin feil. Har dere lakt inn siste firmware? Både på tv og lydplanke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå