Asbjørn² Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Hei Jeg har en 120 GB Seagate disk som har en feil i partisjonstabellen, total størrelse som vises er 9.8GB, altså mangler 101GB. Når jeg prøve å åpne mappen som inneholder de 101GB'ene får jeg denne feilmeldingen: J:\sensurert er ikke tilgjengelig. Ingen tilgang. Noen som vet om et program som kan fikse partisjonstabellen? Sitter på LAN og jeg trenger innholdet i den mappa Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 prøv å formater det som er igjen.. bruk partition magic eller noe om du har det eller du kan bruke diskbehandling greia i windows et sted på kontroll panel som jeg aldri har brukt å heller ikke vet åssen bruker men vet det skal være mulig.. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Jeg har prøvd et genialt lite program som heter Testdisk 4.5. (http://www.cgsecurity.org/index.html?testdisk.html) Der starter du opp fra diskett, programmet prøver å finne en slettet/gammel partisjonstabell, og du får valget om du vil skrive over med denne. Var faktisk ikke så vanskelig å bruke. Virket veldig bra for meg, og reddet alle partisjonene mine ved en nervepirrende anledning! Men det er jo alltid en risiko ved slike ting... Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Høres bra ut det programmet anderlin nevnte, men problemet med det er at jeg ikke har diskettstasjon :S Noen som vet om et windows program som gjør samme nytten? Lenke til kommentar
dagatle Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) trur nok at du bør finne partition magic 8 den kan du boote på cd med og om du får en feilmeldig så søk på google etter den da finner du garrantert løsning Funka utallige ganger for meg Endret 29. november 2003 av dagatle Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Funka ikke med Partition Magic, men hvis jeg skjuler partisjonen med problemmappa på, kan jeg bruke browse funksjonen i PT for å se innholdet i denne mappa. Så nå driver jeg å kopierer innholdet til en annen harddisk Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Du kan også legge Testdisk over på en cd. Jeg glemte at du uansett trenger en bootdisk, denne kan jo like gjerne være CD som diskett. Men så bra du fant en løsning! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå