Gå til innhold

Kjøpe fargetonere eller en ny printer?

Anbefalte innlegg

Eg printer for det meste svart kvitt, svært sjeldan eg trenger farge. Uansett så trenger printeren min (Konica Minolta 4690MF) fargetoner for å fortsette å kunne print svart og i helga så gjekk alle fargetonene tom og eg fikk ikkje printa. Nye toner for alle fargene C, M og Y koster 2500-3500kr tilsaman, som eg synes var drøyt mykje.

Nå er eg veldig fornøgd med denne printeren som er 5 år gamal nå. Den har vært rask og god, og har hatt beskjedent bruk til nå med bare eit par tusen sider printet, så eg rekne med det er framleis svært god levetid.

Ein ny svart kvitt laserprinter kan fåes fra 1200kr. Skal eg ha scanning, kopi og farger i tillegg så blir det fort 2000-2500kr for ein ny printer. Framleis så er jo det billegare enn nye toner til den eg har nå, men det er heilt sikkert også begrensa kapasitet i forhald også.

Greier ikkje å bestemme meg, trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minolta er bra skrivere. Hadde nok beholdt den heller enn å kjøpe en billig ny skriver som mest sannsynlig ligger godt under Minolta'en i driftssikkerhet og kvalitet. RRhoads har et bra poeng med refill. Så lenge du ikke mishandler kassettene med å gjenbruke dem for mange ganger så kan det være en løsning. Litt gris er det jo, men det er lettere å finne greie tonerpulver enn godt billigblekk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...