Albert Andersson Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Skjære, - myteomspunnet, beundret og foraktet ... Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Hei Albert Veldig artig å at du fortsetter der du slapp i våres , med topp kvalitetsbilder av våre små bevingede venner. Denne er intet unntak. Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 6. november 2016 Forfatter Del Skrevet 6. november 2016 Hei Albert Veldig artig å at du fortsetter der du slapp i våres , med topp kvalitetsbilder av våre små bevingede venner. Denne er intet unntak. Mvh. Rolf Hei, Rolf. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Jeg har ofte ønske om å bringe fotointeressen inn på nye spor, men det er fugler som er og blir den motivgruppen som får meg til å bli sulten, kald,og støl av å vente nesten uten bevegelse i time etter time. M v h Albert. Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Helt topp skjæreportrett! Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Roar F. Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Hei Albert Veldig artig å at du fortsetter der du slapp i våres , med topp kvalitetsbilder av våre små bevingede venner. Denne er intet unntak. Mvh. Rolf Hei, Rolf. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Jeg har ofte ønske om å bringe fotointeressen inn på nye spor, men det er fugler som er og blir den motivgruppen som får meg til å bli sulten, kald,og støl av å vente nesten uten bevegelse i time etter time. M v h Albert. Greit å vite litt om det som ligger bak, at det faktisk innebærer venting og atter venting, og at alle disse flotte fuglebildene ikke bare renner inn av seg selv. -) Jeg hadde ikke tenkt så nøye over hva som ligger bak av innsats, annet enn at du sikkert hadde rigget et slags varsel når det er aktivitet på foringsplassen :-) Men det ville sikkert ikke funket, for de er kanskje fotogene i et par sekunder av gangen? Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 6. november 2016 Forfatter Del Skrevet 6. november 2016 Helt topp skjæreportrett! Mvh Fredrik Hei, Fredrik. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Som du kanskje vet, er skjærene svært intelligente, og kan løse problemer som 6-8 år gamle barn i alminnelighet har vansker med. Skjærene er også selvbevisste; og forstår at det er seg selv de ser når de får plassert et speil foran seg ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 6. november 2016 Forfatter Del Skrevet 6. november 2016 Hei Albert Veldig artig å at du fortsetter der du slapp i våres , med topp kvalitetsbilder av våre små bevingede venner. Denne er intet unntak. Mvh. Rolf Hei, Rolf. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Jeg har ofte ønske om å bringe fotointeressen inn på nye spor, men det er fugler som er og blir den motivgruppen som får meg til å bli sulten, kald,og støl av å vente nesten uten bevegelse i time etter time. M v h Albert. Greit å vite litt om det som ligger bak, at det faktisk innebærer venting og atter venting, og at alle disse flotte fuglebildene ikke bare renner inn av seg selv. -) Jeg hadde ikke tenkt så nøye over hva som ligger bak av innsats, annet enn at du sikkert hadde rigget et slags varsel når det er aktivitet på foringsplassen :-) Men det ville sikkert ikke funket, for de er kanskje fotogene i et par sekunder av gangen? Hei igjen, Rolf. Ja, småfuglene er sjelden i ro mer enn et par sekunder, - de forflytter seg fra grein til grein i et mønster som for meg virker helt tilfeldig. Det tar derfor ofte lang tid å få et brukbart bilde. M v h Albert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Nydelig skjæreportrett , flott komponert ,skarpt og med dus og fin bakgrunn. At disse fuglene er intelligente finnes det mange bevis på . Mine forelder har noen skjærer og kråker som spisegjester , når de noen ganger får en tørr brødskalk tar de den med opp i takrennen og bløter den opp slik at de kan spise den . De er blitt så godt tilvendt at de kakker på kjøkkenvinduet for å sjekke om det er noe spisende å få . Mvh Alec Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 7. november 2016 Forfatter Del Skrevet 7. november 2016 Nydelig skjæreportrett , flott komponert ,skarpt og med dus og fin bakgrunn. At disse fuglene er intelligente finnes det mange bevis på . Mine forelder har noen skjærer og kråker som spisegjester , når de noen ganger får en tørr brødskalk tar de den med opp i takrennen og bløter den opp slik at de kan spise den . De er blitt så godt tilvendt at de kakker på kjøkkenvinduet for å sjekke om det er noe spisende å få . Mvh Alec Hei, Alec. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding og en morsom og interessant anekdote ! Dersom man tar seg tid til å studere disse store spurvefuglene (!), finner man etter hvert ut at de er sosiale, oppfinnsomme og modige, - men dessverre også høylytte og ofte irriterende ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 En flott fotomodell denne 'skravlebøtta' - og et skarpt og fint bilde. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 7. november 2016 Forfatter Del Skrevet 7. november 2016 En flott fotomodell denne 'skravlebøtta' - og et skarpt og fint bilde. Hei, Torhild. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! Ja, det er synd at skjærene er så "pratsomme" om morgenen, - mange opplever at det er umulig å sove når de "skravler" som verst. M v h Albert. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Selvstendige og bestemte individer disse skjærene, noen ganger vel skravlende dersom du har mange i nærheten. Meget bra med detaljer i den svarte fjærdrakten. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 7. november 2016 Forfatter Del Skrevet 7. november 2016 Selvstendige og bestemte individer disse skjærene, noen ganger vel skravlende dersom du har mange i nærheten. Meget bra med detaljer i den svarte fjærdrakten. Mvh Ragnar Hei, Ragnar. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Ja, skjærene har personlighet, - de er individer i større grad enn de fleste andre arter fugler og dyr. I flokk kan de være en belastning for noen og enhver ! M v h Albert. Lenke til kommentar
sussss Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Hej Albert..håber du fik fodret den sultne Skade :-) den ser ud til at mangle lidt..fin baggrund og dejlig lysegrøn farve Mvh Suss Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 7. november 2016 Forfatter Del Skrevet 7. november 2016 Hej Albert..håber du fik fodret den sultne Skade :-) den ser ud til at mangle lidt..fin baggrund og dejlig lysegrøn farve Mvh Suss Hei, Sussss. Takk for hyggelig kommentar og takk for omsorg for skjæra ! Joda, - skjærene får lov til å fråtse litt, men ved "bøllete" opptreden overfor de mindre fuglene, lukker vi bare opp vinduet, og så flyr skjærene av gårde. M v h Albert. Lenke til kommentar
sussss Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Hej Albert..håber du fik fodret den sultne Skade :-) den ser ud til at mangle lidt..fin baggrund og dejlig lysegrøn farve Mvh Suss Hei, Sussss. Takk for hyggelig kommentar og takk for omsorg for skjæra ! Joda, - skjærene får lov til å fråtse litt, men ved "bøllete" opptreden overfor de mindre fuglene, lukker vi bare opp vinduet, og så flyr skjærene av gårde. M v h Albert. Ha ha ha...det samme her...de bliver jagtet væk af os...gider ikke de tager de små fugles mad :-) Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 7. november 2016 Forfatter Del Skrevet 7. november 2016 Hej Albert..håber du fik fodret den sultne Skade :-) den ser ud til at mangle lidt..fin baggrund og dejlig lysegrøn farve Mvh Suss Hei, Sussss. Takk for hyggelig kommentar og takk for omsorg for skjæra ! Joda, - skjærene får lov til å fråtse litt, men ved "bøllete" opptreden overfor de mindre fuglene, lukker vi bare opp vinduet, og så flyr skjærene av gårde. M v h Albert. Ha ha ha...det samme her...de bliver jagtet væk af os...gider ikke de tager de små fugles mad :-) Hei igjen Sussss. Ja, når skjærene tar for seg av fuglefrøene, blir det fort tomt ! M v h Albert. Lenke til kommentar
h-a Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Liker godt dette skjærebildet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 7. november 2016 Forfatter Del Skrevet 7. november 2016 Liker godt dette skjærebildet. Hei, Helge. Takk, - det er hyggelig å høre at bilder man ofte har brukt mye tid på, "faller i smak" ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg