Gå til innhold

Skjære, - myteomspunnet, beundret og foraktet ...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Albert

Veldig artig å at du fortsetter der du slapp i våres , med topp kvalitetsbilder av våre små bevingede venner.

Denne er intet unntak.

Mvh. Rolf

Hei, Rolf.

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding !

Jeg har ofte ønske om å bringe fotointeressen inn på nye spor, men det er fugler som er og blir den motivgruppen som får meg til å bli sulten, kald,og støl av å vente nesten uten bevegelse i time etter time.

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Hei Albert

Veldig artig å at du fortsetter der du slapp i våres , med topp kvalitetsbilder av våre små bevingede venner.

Denne er intet unntak.

Mvh. Rolf

Hei, Rolf.

Jeg har ofte ønske om å bringe fotointeressen inn på nye spor, men det er fugler som er og blir den motivgruppen som får meg til å bli sulten, kald,og støl av å vente nesten uten bevegelse i time etter time.

M v h

Albert.

Greit å vite litt om det som ligger bak, at det faktisk innebærer venting og atter venting, og at alle disse flotte fuglebildene ikke bare renner inn av seg selv. -) Jeg hadde ikke tenkt så nøye over hva som ligger bak av innsats, annet enn at du sikkert hadde rigget et slags varsel når det er aktivitet på foringsplassen :-) Men det ville sikkert ikke funket, for de er kanskje fotogene i et par sekunder av gangen?

Lenke til kommentar

Helt topp skjæreportrett!

Mvh

Fredrik

Hei, Fredrik.

Som du kanskje vet, er skjærene svært intelligente, og kan løse problemer som 6-8 år gamle barn i alminnelighet har vansker med.

Skjærene er også selvbevisste; og forstår at det er seg selv de ser når de får plassert et speil foran seg !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Hei Albert

Denne er intet unntak.

Mvh. Rolf

Hei, Rolf.

M v h

Albert.

Greit å vite litt om det som ligger bak, at det faktisk innebærer venting og atter venting, og at alle disse flotte fuglebildene ikke bare renner inn av seg selv. -) Jeg hadde ikke tenkt så nøye over hva som ligger bak av innsats, annet enn at du sikkert hadde rigget et slags varsel når det er aktivitet på foringsplassen :-) Men det ville sikkert ikke funket, for de er kanskje fotogene i et par sekunder av gangen?

Hei igjen, Rolf.

Ja, småfuglene er sjelden i ro mer enn et par sekunder, - de forflytter seg fra grein til grein i et mønster som for meg virker helt tilfeldig.

Det tar derfor ofte lang tid å få et brukbart bilde.

M v h

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Nydelig skjæreportrett , flott komponert ,skarpt og med dus og fin bakgrunn.

At disse fuglene er intelligente finnes det mange bevis på .

Mine forelder har noen skjærer og kråker som spisegjester , når de noen ganger får en tørr brødskalk tar de den med opp i takrennen og bløter den opp slik at de kan spise den .

De er blitt så godt tilvendt at de kakker på kjøkkenvinduet for å sjekke om det er noe spisende å få .

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Nydelig skjæreportrett , flott komponert ,skarpt og med dus og fin bakgrunn.

At disse fuglene er intelligente finnes det mange bevis på .

Mine forelder har noen skjærer og kråker som spisegjester , når de noen ganger får en tørr brødskalk tar de den med opp i takrennen og bløter den opp slik at de kan spise den .

De er blitt så godt tilvendt at de kakker på kjøkkenvinduet for å sjekke om det er noe spisende å få .

Mvh

Alec

Hei, Alec.

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding og en morsom og interessant anekdote !

Dersom man tar seg tid til å studere disse store spurvefuglene (!), finner man etter hvert ut at de er sosiale, oppfinnsomme og modige, - men dessverre også høylytte og ofte irriterende !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Selvstendige og bestemte individer disse skjærene, noen ganger vel skravlende dersom du har mange i nærheten. Meget bra med detaljer i den svarte fjærdrakten.

Mvh Ragnar

Hei, Ragnar.

Ja, skjærene har personlighet, - de er individer i større grad enn de fleste andre arter fugler og dyr.

I flokk kan de være en belastning for noen og enhver !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Hej Albert..håber du fik fodret den sultne Skade :-) den ser ud til at mangle lidt..fin baggrund og dejlig lysegrøn farve Mvh Suss

Hei, Sussss.

Takk for hyggelig kommentar og takk for omsorg for skjæra !

Joda, - skjærene får lov til å fråtse litt, men ved "bøllete" opptreden overfor de mindre fuglene, lukker vi bare opp vinduet, og så flyr skjærene av gårde.

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Hej Albert..håber du fik fodret den sultne Skade :-) den ser ud til at mangle lidt..fin baggrund og dejlig lysegrøn farve Mvh Suss

Hei, Sussss.

Joda, - skjærene får lov til å fråtse litt, men ved "bøllete" opptreden overfor de mindre fuglene, lukker vi bare opp vinduet, og så flyr skjærene av gårde.

M v h

Albert.

Ha ha ha...det samme her...de bliver jagtet væk af os...gider ikke de tager de små fugles mad :-)

Lenke til kommentar

Hei, Sussss.

M v h

Albert.

Ha ha ha...det samme her...de bliver jagtet væk af os...gider ikke de tager de små fugles mad :-)

Hei igjen Sussss.

Ja, når skjærene tar for seg av fuglefrøene, blir det fort tomt !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...