Fotoskrulla Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Supermarkedet i Havanna Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Hei, Helene. Jeg synes bildeserien din fra Cuba har vært interessant, - og følgeteksten har bidratt til god opplysning om dette mellomamerikanske landet som har hatt en svært dramatisk historie og vært delaktig i en av de mest omtalte internasjonale konflikter i nyere tid. M v h Albert. 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 6. november 2016 Forfatter Del Skrevet 6. november 2016 Hei, Helene. Jeg synes bildeserien din fra Cuba har vært interessant, - og følgeteksten har bidratt til god opplysning om dette mellomamerikanske landet som har hatt en svært dramatisk historie og vært delaktig i en av de mest omtalte internasjonale konflikter i nyere tid. M v h Albert. Det er er svært spesielt land. Vakkert til tusan, hyggelige folk og veldig fattigslig. Kanskje kommer jeg tIlbake med flere bilder herfra senere. Tusen takk for fin tilbakemelding Albert Lenke til kommentar
Roar F. Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Når selv en "luksusbutikk" for de priviligerte ikke har varer, da er det ille. God realitetsorientering nå før jul! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Overflod var ikke det jeg tenkte først på da jeg så disse bildene , men luksusvarer som vi ofte finner i våre butikker er nok ikke det de trenger mest . Toalettartikler og basic matvarer , kllær osv er vel det viktigste . Flott dokumentert og som du sier så treffende at julen her hos oss til tider kan ta av i den gale retningen . Foreslo et år å kutte drastisk i gaveflommen og selv kunne jeg tenke meg å hjelpe til med å dele ut julemat/gaver i regi av kirkens bymisjon . For meg handler det ikke om religion men om respekt for alle . Dette ble ikke godt mottatt og samme julen måtte en god del av greinene på julegranen kuttes for å gjøre plass til gavene . Julen er blitt en gigantisk kjøpefest som bare handelsnæringen tjener på . Dette tok litt av men det må luftes nå når julen nærmer seg . Mvh Alec Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Har du rasket med deg alt i hylla til venstre i V1 ? Nei, sammenligningen/forskjellen med Norge og den vestlige verden for øvrig blir jo stor. Fint med dine kommentarer i tillegg. Mvh Ragnar 1 Lenke til kommentar
sussss Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Ser ud til at være udsolgt her næsten da :-) 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 7. november 2016 Forfatter Del Skrevet 7. november 2016 Når selv en "luksusbutikk" for de priviligerte ikke har varer, da er det ille. God realitetsorientering nå før jul! Ja, jeg synes dette kjøpehysteriet og sløsinga nå før jul er usmakelig. Det er nå virkelig monn i mindre. På denne butikken var det ikke mye å velge i skal jeg si deg. Ved kassa var det naturligvis noen som pakket varene i pose for deg (og skulle vel ha en slant for det) pluss at en sikkerhetssjekk ved utgangen gikk igjennom og kryssjekket kassalappen mot det du hadde i posen. Slitsomt.. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 7. november 2016 Forfatter Del Skrevet 7. november 2016 Overflod var ikke det jeg tenkte først på da jeg så disse bildene , men luksusvarer som vi ofte finner i våre butikker er nok ikke det de trenger mest . Toalettartikler og basic matvarer , kllær osv er vel det viktigste . Flott dokumentert og som du sier så treffende at julen her hos oss til tider kan ta av i den gale retningen . Foreslo et år å kutte drastisk i gaveflommen og selv kunne jeg tenke meg å hjelpe til med å dele ut julemat/gaver i regi av kirkens bymisjon . For meg handler det ikke om religion men om respekt for alle . Dette ble ikke godt mottatt og samme julen måtte en god del av greinene på julegranen kuttes for å gjøre plass til gavene . Julen er blitt en gigantisk kjøpefest som bare handelsnæringen tjener på . Dette tok litt av men det må luftes nå når julen nærmer seg . Mvh Alec Jeg er så enig med deg Alec! Det har tatt helt av for enkelte, selv er vi ganske flinke på det med gaver, men når det gjelder mat, kaker og godterier så er det helt bonanza.. En skulle helt klart heller hjulpet litt dem som virkelig trenger det. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 7. november 2016 Forfatter Del Skrevet 7. november 2016 Har du rasket med deg alt i hylla til venstre i V1 ? Nei, sammenligningen/forskjellen med Norge og den vestlige verden for øvrig blir jo stor. Fint med dine kommentarer i tillegg. Mvh Ragnar Nei hyllene var nok tomme før jeg kom inn i butikken. Sprøtt å se med egne øyner hvor ille det er. Vi er noen bortskjemte drittunger her i vesten. Vi hadde hatt godt av å kjenne på litt krisestemning. Største krisa var når det ikke var meierismør å oppdrive i butikkene før jul.. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 7. november 2016 Forfatter Del Skrevet 7. november 2016 Ser ud til at være udsolgt her næsten da :-) Det er vel kanskje riktigere å si at der er ikke noe å selge, eller varer kommer inn bare sporadisk. Vi er bortskjemte i vår del av verden, da vi bare kan gå i butikken og hente det vi trenger. Vi vet ikke hvor godt vi har det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg