Gå til innhold

Tenkte litt på en barbone "shuttle"!

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt og selge min Pc og bygge en ny. Men evt deler jeg vil ta vare på er mitt skjermkort og hd.

Så jeg trenger:

ram

prosessor

kabinett + hk

Jeg tenkte denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=1&s=pl

Denne prosessoren:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=1&s=kom

og denne ramen:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl

eller denne maskinen:

Shuttle SN45G

AMD Athlon XP2500+

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

Da kommer det hele på ca 7100kr. Ogda har jeg en helt ny pc utenom skjermkort. Som blir et Radoen 9700pro.

Hva syntes dere? Jeg må vel muligens ha en bedre psu eller? Jeg vet ikke helt med vifter og slik.. Men det kan vel dere hjelpe meg med???

Endret av TeSp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En celeron? Jeg er en gamer, så jeg tror det blir en vanlig pentium.. Men jeg vet ikke om jeg skal ha en amd eller ikke. Har en amd nå, men jeg vet liksom ikke helt om jeg skal teste ut en intel. De lager jo mindre varme og det er vel viktig i en shuttle..

Lenke til kommentar

En AMD basert shuttle er mye rimeligere:

Shuttle SN45G

AMD Athlon XP2500+

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

Totalt kr 4'670 inkl.mva + frakt

Denne kan enkelt kjøres som XP3200+ ved å øke FSB fra 166 til 200., og koblet sammen med et Radeon 9700 kort, så har du en perfekt gaming maskin.

NB! legg merke til at SN45G ikke har innebygget skjermkort. Hvis du trenger det så er SN41G2 alternativet.

NB! heatpipe kjøleren som følgere med shuttle er meget bra, men viften (80mm) som følger med er veldig kraftig og kan derfor bråke endel hvis systemet kjøres på max vifte hastighet (kan justeres fra bios).

Anbefaler å kjøpe en vanlig 80mm vifte, men ikke kjøp den mest stillegående viften (papst 12db) fordi den flytter for lite luft.

Lenke til kommentar

Med vanlig kjøling da eller?? Kunne du gitt meg urls til de varene du listet opp helst fra komplett. Er det noe vannskeligere og bygge opp en shuttle en enstasjonær pc?

Og jeg må ha en brenner og diskettstasjon siden jeg selger min.. Men det er ikke så dyrt. Trenger 40x brenner eller noe.

Når jeg tenker over det hadde det vært flott med et lydkort som ikke er intigrert. Men det kan jeg finne selv. Men da blir det viktig å få plass til et agp kort og et pci kort. agp til skjermkortet og pci kortet til lydkortet. Er ikke de intigrerte lydkortene veldig dårlige? Eller burde jeg kutte det ut og bare la jeg kjøre det intigrerte.

Endret av TeSp
Lenke til kommentar
jeg vet liksom ikke helt om jeg skal teste ut en intel. De lager jo mindre varme og det er vel viktig i en shuttle..

kan du legge fram bevis på dette?

sist jeg interesserte meg for cpu varmeutvikling (har pentium m siden sommer og jeg tenker ikke cpu-temp mer) var intel og amd ganske like med tanke på varmeutvikling ved høye hastigheter (2.5ghz ->)

Lenke til kommentar

Hadde samme problemstilling. Jeg liker å spille selv.

Ende opp med signaturen min, da jeg fikk råd til et skjermkort jeg ønsket meg.

Skulle gjerne hatt lowlatency pc 3500 ram. Det hadde gjort dette systemet godt.

(Moddet litt i tillegg:

Dremel multi kappet ut hullgitteret for heatpipen, og inn med en 26 dB Paps.Kjører jevnt på en 1400-2100 rpm, idle-load. Cpu 48-54 grader. Vanlig viftegrill montert.

(ps: siste uken har byttet kjølepasta til AS5.

kjører nå 1,75V og 200*11 =xp3200+, med samme tempen som over.

Boardtemp-46, power-50 og cpu-54 grader.

Kjører et par uker før sig. blir oppdatert...ser bra ut foreløpig :) )

Øket hulldiameter på 1/5 del av lufthullene på hver side av kabinettet.

Dette for at ikke hele boksen skulle bli asmatisk.

3DM03-340. Omega 3.9=6100+

Kunne tenke meg å bygge en intel boks av nyskjerrighet.

Få høre hvordan det går om du gjør det.

mh

jarnt

Lenke til kommentar
(Moddet litt i tillegg:

Dremel multi kappet ut hullgitteret for heatpipen, og inn med en 26 dB Paps.Kjører jevnt på en 1400-2100 rpm, idle-load. Cpu 48-54 grader. Vanlig viftegrill montert.

(ps: siste uken har byttet kjølepasta til AS5.

kjører nå 1,75V og 200*11 =xp3200+, med samme tempen som over.

Boardtemp-46, power-50 og cpu-54 grader.

Kjører et par uker før sig. blir oppdatert...ser bra ut foreløpig :) )

Øket hulldiameter på 1/5 del av lufthullene på hver side av kabinettet.

Dette for at ikke hele boksen skulle bli asmatisk.

3DM03-340. Omega 3.9=6100+

Kunne tenke meg å bygge en intel boks av nyskjerrighet.

Få høre hvordan det går om du gjør det.

mh

jarnt

Så du kan ikke få en 2500+ optil 3200+ uten å modde og skru som pokker.. Jeg skal spille på maskinen så det er viktig at den er så rask som overhodet mulig. Når den blir spilt på kommer det selfølgelig endel varme med.. Tror du jeg kan klare å få en stabil 2500+ til å kjøpre på 3200+? Hva syntes du burde jeg gå for det systemet?

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å klokke opp uten å modifisere kabinettet.

Bruk god kjølepasta bare.

Se 356speedster over i tråden. Orginalviften støyer en god del. Tro meg. Spesielt merker en sus fra luftinntakene. Det skapes turbulens.

Jeg moddet ene og alene for å senke støynivået. Da krever det litt gjennomtrekk.

(Ok, jeg liker å sitte og fikle med sånt småtteri også) Bedre gpu kjøler som ble satt til 7V hjalp mye.

Jeg har hørt SS51-p4 boks. Det er lik kjøling på desse kabinettene. Det er lavere støy nå som jeg har lagt litt arbeid i kassen min. Det har andre sagt også. Ikke bare meg som synes det :)

Er støy et viktig element, kunne jeg anbefale deg å støydempe et micro/ mini atx kabinett. Da får en mulighet for stille vifter og sirkulasjon, samt et transportabelt kabinett. Kunne vært spennende prosjekt.

Feks: fsp300W psu, LianLi-pc31, Mist dempematter, Eventuelt valgfritt AMD/ P4 system resten.

Hummm

Håper ikke forvirringen ble total. Til dine spørsmål:

Jo det skulle gå greit å få cpu til å gå på xp3200+. Jeg har to stykker nå. Den i min shuttle krever 1,75V for å være stabil. Min andre går på 1,65V. Håper du blir heldig med din cpu.

Jeg er fornøyd med systemet mitt nå. Hva du velger blir opp til deg.

Du får ha en god natt.

mh

jarnt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Selv om det egentlig ikke er det, føles det som en ny teknologi. Har man en Shuttle er det mulig man føler seg litt mer oppdatert enn med et stort tårn ved siden av pulten. Dessuten er noen Shuttle maskiner pene som fy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...