Gå til innhold

Microsoft jobbet med MacBook Pro-lignende berøringsstripe for mange år siden

Anbefalte innlegg

Men vil dette da kreve ekstra innsats fra utviklere? Jeg er klar over at Apple har et større økosystem, men til tross for dette ville jeg aldri tilpasset programvaren min for å fungere med Apple sin Touch Bar. Det virker som en av de mange unødvendige tingene som man implementerer "dersom man har tid til overs" (noe som ikke alltid er tilfellet i software bransjen).

Ikke fordi at jeg har noe mot funksjonen, men hvis det krever ekstra arbeid i forhold til de andre operativsystemene er det er glemmesak for mange utviklere, meg selv inkludert. Det virker som en ikke-essensiell funksjon som vil være nyttig kun i bestemte situasjoner for mange programmer, så potensialet for at den blir glemt er stort dersom Apple ikke har bakt noen nyttige triks inn i MacOS som automatisk tilpasser Touch Baren uten involvering av utviklerne.

Apple legger stadig inn nye funksjoner i OSet som krever "ekstra innsats fra utviklere". Og vet du hva? De legger som regel inn den innsatsen fordi de vet at funksjonaliteten vil fungere, og det vil være standard i systemet slik at det når mange brukere.

Og mye innsats krever det nok ikke. Apple ordner jo med APIer og alt mulig rart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo ikke kjent at Apple "innoverer" noe "nytt" som ALDRI har vært gjort før. Det hadde bare vært dumt.

Det meste er tenkt på eller forsøkt i en eller annen for tidligere. Selv om det fantes smarttelefoner før iPhone så betyr ikke det at iPhone ikke var et stort gjennombrudd og en massiv innovasjon som snudde markedet på hodet.

Innovasjon er ikke bare ideer, men også evnen til å sette ideer i verk på en slik måte at de faktisk er nyttige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...