Gå til innhold

Xbox som tar DVD+R og verbatim CD-R?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer for tiden å kjøpe meg en xbox og har i den forbindelse et problem. Jeg innehar en god del verbatim cd-r og en mindre del DVD+R som jeg ønsker å mate xboxen min med.

Jeg har forstått det slik at hvilke formater xboxen støtter avhenger av hvilken type disc drev den kommer med (Phillips, Thomson og Samsung). Bror min har en xbox med phillips drev, den støtter DVD+R men ikke verbatim cd-r... :no:

En annen Xbox jeg har fått testet har samsung drevet, denne støtter verbatim cd-r, men ikke DVD+R :no:

Det jeg egentlig lurer på er om noen tilfeldigvis har en xbox som tar begge disse formatene (DVD+R og verbatim)?

Har noen erfaring med Thomson i denne forbindelse (Mener å ha hørt at Thomson er ansett som det dårligste drevet...)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette probblemet burde jo kunne fixes med en firmware uppdate ? let etter forum for xbox på netet, 99% sikkert knekkt for lenge siden!. På ps2 løser messiah chip ol. prob. kanskje en løsning å chippe (FOR DU SKALL VELL DET?)xboxen?. Tror mest på flashe dvd romen med rette (sisste)firmware, ellers går det jo å ta back upp dvd til dvd plate som xboxen leser.

Endret av loggon
Lenke til kommentar

Hmm, jeg ville heller bare droppet DVD-R. Hvorfor heller bare ikke legge spillene over på HDD og kjøre de derfra? Istedenfor å backupe spillene dine på PCen, brenne de ut og bruke dem er det vel bare til å backupe de direkte på boxen? Eller så kan du backupe de på PCen og overføre spillene via FTP til boxen?

Lenke til kommentar

hm, det finnes en måte å brenne spillene på cd-r. min xbox med philips takkler det.

men du trenger DAEMON-TOOLS ,fireburner og clonecd.

ved å brenne på vanlige måten som .iso, så leser ike min xbox cd-r, men å brenne på andre måten så funker cd-r fint.

-du må mounte xbox .iso filen i daemon tools.

åpne clonecd v4, velg "read image to file", så velg cd leser. som er det mountet bildet.

velg neste i clonecd, velg data cd. velg neste,kryss av for .cue sheet.

velg ok, save til en folder. det vil lage noen .CCD, .SUB, IMG, and .CUE filer

åpne .cue ned fireburner, velg cd-brenneren din. trykk på "recording"

bruk bare disc-at-once 96. multisession->close cd

velg:AUTOCORRECT SUB-CHANNEL og AUTOCORRECT EDC/ECC

så er det bare å brenne, og philipsen i xbox leser cd`n

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...