Gå til innhold

cpu problemer


spiderman9466

Anbefalte innlegg

:no: Har innstalert p4 2.6c på et max3 kort. Får beskjed i bios at cpu is unworkable or has been changed. Please rechech - CPU SOFT MENU

Har satt inn 1x 512mb corsair pc400 minnebrikke. Skjermkort er nvidia geforce 2 gts. Har prøvd de forskjellige innstillinger i bios, men når jeg booter om for å gå i os, så kommer jeg tilbake til bios. Hva gjør jeg feil? Håper noen kan hjelpe. Mvh. en rastløs sjel :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sett i Win CD... velg "fikse modus" husker ikke hva det heter ..

i kommandoekinje ("nesten DOS") skriv CHKDSK.exe

 

Goe gamle check disk!

:grin:

 

EDIT: Prøv det Gef sier først.

Kommer bare tilbake til samme plass hvor der står de 5 ide channel og nederst cpu is unworkable osv. osv.

Prøver forskjellige oppstarter i f8, men den gang ei. Prøvde cmos jumper, det gikk heller ikke. Desverre

Lenke til kommentar
Kommer bare tilbake til samme plass hvor der står de 5 ide channel og nederst cpu is unworkable osv. osv.

Prøver forskjellige oppstarter i f8, men den gang ei. Prøvde cmos jumper, det gikk heller ikke. Desverre

Har du gjort det på riktig måte? Altså, du skruer av PC'en, skrur av 0/1 knappen bak, trekker ut den gule pinnen, setter den i de to stubbene lengst til høyre, så trekker du pinen ut igjen, setter den der den stod, skrur på 0/1 knappen igjen...osv...osv. Er du sikker på at CMOS pinen står riktig? sjekke manualen til hk!

Lenke til kommentar
Kommer bare tilbake til samme plass hvor der står de 5 ide channel og nederst cpu is unworkable osv. osv.

Prøver forskjellige oppstarter i f8, men den gang ei. Prøvde cmos jumper, det gikk heller ikke. Desverre

Har du gjort det på riktig måte? Altså, du skruer av PC'en, skrur av 0/1 knappen bak, trekker ut den gule pinnen, setter den i de to stubbene lengst til høyre, så trekker du pinen ut igjen, setter den der den stod, skrur på 0/1 knappen igjen...osv...osv. Er du sikker på at CMOS pinen står riktig? sjekke manualen til hk!

Har nå gjort det som du sier. Har bygget en del pc`r før, men det var visst enklere den gang :D Når jeg slår på pc`n står der cmos checksum error - defaults loaded

Hmmmm! Hva nå det betyr :scared:

Lenke til kommentar
hadde samme problem selv. gå innpå softmenu'en og sett alt på rette cpu innstillinger, så skal det funke....husker jeg ble helt varm da den meldingen kom opp ( første gang jeg bygget pc selv).....tror ikke det er noe gale. :yes:

Inne på SoftMenu Setup er cpu Op Speed 2600(200)

De 6 neste postene kommer av seg selv.

Cpu Power Supplay: cpu default

x - cpu Core Voltage: 1.5250v

ddr sdram voltage: 2.6v

agp voltage: 1.55 :wow:

Lenke til kommentar
cpu is unworkable or has been changed. Please rechech - CPU SOFT MENU

Har fått samme meldiga sjøl. Ble litt kall da jeg så den for første gang.

For meg har det løst seg ved å gå inn på soft menu, og trykke page up og page down på det første punktet som lyser gult.

Og så er det bare Save and exit. Dette har skjedd hver gang jeg har tatt av CPU'en.

Men merkelig nokk ikke da jeg bygde.

Lenke til kommentar
cpu is unworkable or has been changed. Please rechech - CPU SOFT MENU

Har fått samme meldiga sjøl. Ble litt kall da jeg så den for første gang.

For meg har det løst seg ved å gå inn på soft menu, og trykke page up og page down på det første punktet som lyser gult.

Og så er det bare Save and exit. Dette har skjedd hver gang jeg har tatt av CPU'en.

Men merkelig nokk ikke da jeg bygde.

Begynner å bli litt frustrert :devil: Det går jo itj i heile tatt jo :cry: KA SKA Æ GJØR :scared:

Lenke til kommentar

Fant dette på hjemmesiden til Intel:

 

Symptom(s):

Error: "CPU is unworkable or has changed" received during boot up of a Pentium® 4 processor running at 1.6 GHz or faster.

 

Cause:

Some motherboards that support Pentium® 4 processors were designed when the Pentium® 4 processor was first released at 1.4 and 1.5 GHz. Since then, faster Pentium 4 processors have been introduced.

 

Solution:

The BIOS must be updated to a newer revision so that it can recognize the faster processor. Contact the system or motherboard manufacturer to get the newest BIOS update (1.0103/22/2001 or later). If an Intel® Desktop Board is being used, see the Support website for motherboard identification and BIOS update information.

 

http://support.intel.com/support/processor...1485-prd483.htm

 

 

Håper at detkan være til hjelp

Lenke til kommentar
Fant dette på hjemmesiden til Intel:

 

Symptom(s):

Error: "CPU is unworkable or has changed" received during boot up of a Pentium® 4 processor running at 1.6 GHz or faster.

 

Cause:

Some motherboards that support Pentium® 4 processors were designed when the Pentium® 4 processor was first released at 1.4 and 1.5 GHz. Since then, faster Pentium 4 processors have been introduced.

 

Solution:

The BIOS must be updated to a newer revision so that it can recognize the faster processor. Contact the system or motherboard manufacturer to get the newest BIOS update (1.0103/22/2001 or later). If an Intel® Desktop Board is being used, see the Support website for motherboard identification and BIOS update information.

 

http://support.intel.com/support/processor...1485-prd483.htm

 

 

Håper at detkan være til hjelp

har prøvd med ny bios oppdatering, men fånyttes.

Forteller meg om å fjerne disker eller andre medier. Trykk en tast for omstart. Kan det være noe feil med cpu`n?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...