Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Angre eller angre?

17 stemmer

1. 1. Angre eller angre?

• Man lever bare en gang
      15
    • Dårlig idè, ikke verdt det
      2

Anbefalte innlegg

Er det best å angre for at man ikke har gjort noe eller å angre pga resultatet av den tingen man gjør. "Man lever bare en gang" er visst et godt argument for å høre på Nike "Just Do It".

Det har seg slik at jeg de siste dagene brått har blitt litt (for) betatt av læreren til noen i familien. Det er snakk om en 1.klasselærer. Hun har sikkert kjæreste. Hun har levd et litt anerledes liv enn meg for å si det slik. Hun har studert for å bli lærer og jeg har rølpet vekk livet mitt med ikke bra ting, men jeg er tilbake på skinnene nå  :) Så er jeg ikke den som går ut blandt folk mye og jeg antar at hun er ganske sosial av seg. Jeg blir sliten av for mye sosialt.

Et problem(?) er at jeg har relativt mye med denne ungen å gjøre så jeg ser læreren regelmessig. Det vil være veldig kleint for ungen (og en del andre i familien regner jeg med) om jeg datet læreren, sikkert kleint for alle på skolen også... Det er sikkert ikke helt innafor i hennes bok heller, kanskje.

Jeg synes hun har sett "ekstra" på meg og hun smiler veldig, men det gjør hun kanskje ellers også. Må jo innrømme at jeg kanskje tenker litt "innbilsk" når jeg sier at jeg synes hun har sett ekstra på meg.. Kremt kremt.

Så til poenget. Man lever bare en gang. Jeg har veldig lyst til å skrive en melding eller si til henne noe ala, "Jeg kommer til å angre hvis jeg ikke sier dette til deg. Du er veldig pen og hyggelig, jeg er litt betatt av deg.". Fornuften sier til meg at det aldri vil funke og at vi ikke er kompatible. Tror ikke jeg har baller til å si noe til henne i det virkelige liv, men hvem vet.

Håper ingen jeg kjenner ser hva jeg skriver her inne.

Greit å høre med forumet, mange oppegående sjeler her :)

Anonymous poster hash: a663b...ed0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er som regel angående kjærlighet at folk stiller seg dette spørsmålet, og innen slike problemstillinger er det uhyre sjelden at det vil få noen alvorlige konsekvenser, uansett hvilket valg man tar.

Den angeren du får av å ha prøvd på noe, og misslyktes er som regel umiddelbart veldig intens, men kortvarig. Mens den angeren du får av å ikke ha gjort noe du hadde lyst å gjøre er en snikende anger som kan lure i bakhodet i lang, lang tid. Tanken om "Hvordan hadde livet mitt vært nå om jeg bare hadde gjort (sett inn passende handling) den gangen?", er ikke lett å bli kvitt.

Hører for eksempel sjelden folk i ettertid som sier at de anger på at de prøvde seg på drømmedama i klassen, men mange som angrer på at de ikke gjorde det. Derfor vil jeg mene at det, i de aller, aller fleste tilfeller, er bedre å gjøre noe, og feile, enn å angre på at man aldri turte å gjøre det.

Lenke til kommentar

100% enig der og det er forsåvidt det jeg tenker også. Problemet er at jeg føler at det er veldig upassende. Tenker også at det blir mer kleint for henne og at hun kommer til å tenke på det hver gang hun ser pjokken, noe som ikke er ønskelig å påføre en jente man liker.

Så er problemet hvordan man skal legge det frem, det har blitt svart på 100 ganger her inne og jeg har svart selv på slike spørsmål, men jeg føler at denne situasjonen er en smule spesiell. Jeg har heller ikke snakket med henne annet enn om skoleting så jeg kjenner henne egentlig ikke i det hele tatt.

Hva tenker folket i forhold til at det blir rart for henne? Er det noen damer her som er lærer og kan svare :)

Jeg vet jeg kommer til å angre hvis jeg ikke gjør det og som du skriver Rider så er det den verste angeren. Dilemma er kjipe greier. Jeg er ganske sikker på at det ikke blir suksess :p

Lenke til kommentar

kjenner ei som jobber som barneskolelærer, hun har hatt sex med flere av fedrene til ungene i klassen sin... just sayin. 

go for it. 

Anonymous poster hash: 13960...ee7

Hmm, vet ikke helt hvordan jeg skal ta den, men hvis det ikke er uvanlig at lærinner er "åpne" så er det jo bra :D

Ser det har blitt en del stemmer i favør av å kjøre på også.

Det er best å ta ting ansikt til ansikt synes jeg, men jeg har bare med henne å gjøre når hun arbeider. Hvordan i all huleste verden skal jeg klare å få henne på enmannshånd i en situasjon der hun ikke må tilbake på jobben nesten med en gang?

Har vært èn situasjon der jeg kunne ha "slått til", men det var før jeg i det hele tatt vurderte å si noe. Er muligens ikke så stor sjanse for at det skjer igjen.

Lenke til kommentar

Du har nok rett i det Zarac. Jeg ville ha en avstemming for å se den generelle tankegangen angående saken :) Hadde vært greit å fått inn noen fler stemmer, men det er jo 90% som er for og hvis det er slik det fortsetter så er det bra.

Jeg lurer bare fælt på hvordan jeg skal gjøre det. Når jeg har svart på liknende ting så har det vært "hvordan skal jeg ta kontakt", men jeg tenker at det er best å bare si det rett ut at jeg liker henne? Er greit å ikke gå rundt grøten og jeg vet ikke om hun har kjæreste.

Egentlig litt artig å være i ca'ish samme situasjon som andre her inne :w00t:

Lenke til kommentar

"lyst til å ta en kaffe med meg en dag?"

beste du kan gjøre. Du trenger ikke si at hun er pen, at hun er vakker og slikt. Med å invitere på date, så sier du implisitt at "jeg liker deg,jeg finner deg attraktiv". Det skader sikkert ikke å si noe mer men du behøver absolutt ikke å gjøre det. 

Lenke til kommentar

Tenkte på å si noe slik ja, men jeg er ikke noen fan av å ta en kaffe ute. Må vel utenfor komforsonen uansett så det er vel greit.

Jeg vet ikke om hun er i et forhold, kanskje en eventuell kjæreste blir sur.

Det er veldig mye lettere å stå på den andre siden av en slik tråd må jeg si. Jeg merker hvor usikker jeg er med damer når jeg sitter midt i det. Har vært singel i typ 5år og ikke hatt slike følelser på like lang tid. Veeeeldig uvant.

Det er altså bedre å bare invitere på en kaffe istedenfor å bare si en variant av "jeg er interresert i deg"? Andre meninger om det? Er ansikt til ansikt "best", jeg er ikke noen fan av å gjøre slike ting over melding, men så har jeg problemet med å få henne på tomannshånd uten at hun er nødt til å gå tilbake på jobb med en gang.

Har bare lyst til å grave meg ned. Blir nesten litt deppa av å føle slik og ikke være tøff nok til å kjøre på med en gang.

Når jeg tenker etter så er nok poenget med denne tråden hovedsakelig å få luftet tankene og få litt moralsk støtte. Takker for alle støttende svar!

Lenke til kommentar

Burde da være mulig å få et par ord på tomannshånd med sitt barns lærer.... bare å be om 2 ord på tomannshånd det... 

"jeg er interessert i deg" høres for meg lite sosialt ut og litt merkelig, det føler jeg er noe man sier når man først har vært på en date eller to isåfall. Greia er at selv om du er hodestups forelsket, så har du jo faktisk ikke vært på date med henne, kan hende hun er nazist for at du vet. Så, du vet ikke om du er gira egentlig, du tror du er det men du vet ikke før du har faktisk sjekket henne ut. Derfor spør du om å ta en kaffe. Det er uformelt og lite intrusivt... du bør kanskje ha tenkt på en plass eller to du kan foreslå hvis hun sier ja og vil avtale med en gang... 

Lenke til kommentar

Pleier ikke å bli hodestups forelska for å si det slik, det kan være litt skummelt. Ikke bra å bli så tåkete at man ikke klarer å gi f hvis dama ikke er "passende".

Problemet med å be om to ord er at det er ved henting/ levering og da er hun ganske opptatt med andre ting, må passe på alle elevene som ikke har blitt henta enda. Vil ikke spørre henne om to ord når jeg vet at det ikke passer så godt. Vil ikke komme for sent med vilje heller :p

Det er derfor jeg har tenkt på SMS, men det er på en måte verre siden man må se hverandre etter SMS'en og det er lettere (tenker jeg) å få et rart blikk med en gang man spør og være ferdig med det.

Jeg har vel mer eller mindre bestemt meg så jeg får "slå til" når situasjonen er ca riktig, skal dog ikke vente for lenge da det aldri kommer til å bli et perfekt tidspunkt å si noe på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så henne i går på et møte. Satt og tittet på henne litt for mye tror jeg, tenkte på det i etterkant og det kan hende det virket litt rart.... Kanskje hun tenker at jeg er en smule psykopat eller noe :confused:

Jaujau, bare en liten rapport så folket får vite hvordan det går med mitt "kjærlighetsliv".

Lenke til kommentar

du tenker alt for mye. 

Husk, hvis hun liker deg så synes hun det er kjempespennende at du titter. 

Hvis hun ikke liker deg så synes hun det er ekkelt at du titter. 

Hun vet allerede om hun liker deg eller ikke.

Du vet ikke om hun liker deg, på tide å finne det ut. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det går fint an å date uten å involvere kreti og pleti. Been there, done that for å si det slik. Handler om å være proff der andre er, og så kan en slippe alle hemninger når en er for seg selv.

Lenke til kommentar

Nesten 93% som synes man bør kjøre på i en slik situasjon. Takker for det folkens!!

Lurer litt på hvordan jeg skal forholde meg til at det kan hende at hun er i et forhold. Prøve å "snike svaret ut av henne" eller bare spørre om en date og få vite det på den måten. Isåfall hvordan sniker man ut kjæresteinfo? :p

Er det lurt å vise interesse på en annen måte enn å spørre om å ta en kaffe (eller noe i den duren) først.

Litt "flaut" å stå i denne situasjonen selv og starte en ny tråd når jeg har svart på liknende tråder før. Men avstemmingen er ganske artig og gir et godt svar i seg selv :)

Lenke til kommentar

du tenker alt for mye. 

Husk, hvis hun liker deg så synes hun det er kjempespennende at du titter. 

Hvis hun ikke liker deg så synes hun det er ekkelt at du titter. 

Hun vet allerede om hun liker deg eller ikke.

Du vet ikke om hun liker deg, på tide å finne det ut. 

Veldig enig, godt svar.

Takker for alle andre svar også. Hjelper på oppmanningen det her.

Lenke til kommentar

På tide å bumpe denne for å få fler stemmer! + litt mer info som kanskje er... ja....

Hun er persisk, kom til Norge som barn. Mange vil sikkert si at damer er damer, men det stemmer ikke helt da kultur har en del å si. Ikke det at det er sikkert at det forandrer ting i stor grad, men alikevel så er det kanskje greit å nevne for å få bedre råd av noen som har erfaring med persere. Jeg er norsk.

De siste dagene har jeg testet å lage litt persisk mat, siden jeg liker å lage mat. Tenkte å lage noe "fancy" og sende med til skolen.  Veien til en manns hjerte går gjennom magen sies det, men nå er det likestilling så det gjelder vel kvinnfolk også :p

Snakket med folk i det virkelige liv og det er samme svar som her, så det er jo bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...