Gå til innhold

«Tenkende» teknologi avdekker bruken av stråling på norsk sykehus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Programvaren har gått gjennom flere tusen journaler for å hente ut kunnskap om skader og sykdom, behandlingsforløp og hvordan det har gått med pasientene."

hvorfor i all verden skriver dere om dette som om det var magi.....?

dere skulle skrevet det slik:

"Ahus har gått gjennom flere tusen journaler for å hente ut kunnskap om skader og sykdom, behandlingsforløp og hvordan det har gått med pasientene ved hjelp programvare utviklet av IBM kalt "kognitiv teknologi program", for å gjennomgå sin egen bruk av røntgen på barn"

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enig der, de burde tatt seg tid til å bruke dobbelt så mange ord for å beskrive det samme.

Selvsagt er burde de ta seg tid til å skrive hva de driver på med.

De er tross alt et offentlig sykehus.

Dessuten er det er fort gjort at noen tror det er snakk om kunstig intelligens når de skriver slik...

Også er det ansvarsfraskrivelse å påstå at det er programvaren som "går gjennom papirene" når det egentlig er noen folk som har hatt hendene sine på disse dokumentene,

Lenke til kommentar

Eller hadde du så dårlig tid at du ikke rekker å lese de ekstra ordene som forklarer på norsk har ansvaret..?

Oppgaven til myndighetene er ikke å forklare hva de driver med på kortest mulig måte ved hjelp av minst mulig ord.

Oppgaven deres er å forklare ALT de driver med på en slik måte at folk med 90IQ forstår hva som skjer.

å forklare ting på kortest mulig måte ved hjelp av minst mulig ord er jobben til data-programmører.

Lenke til kommentar

Enig der, de burde tatt seg tid til å bruke dobbelt så mange ord for å beskrive det samme.

Dessuten er det er fort gjort at noen tror det er snakk om kunstig intelligens når de skriver slik...

Også er det ansvarsfraskrivelse å påstå at det er programvaren som "går gjennom papirene" når det egentlig er noen folk som har hatt hendene sine på disse dokumentene,

Her _er_ det snakk om en slags kunstig intelligens. Watson-prgramvare er istand til å lære og å gjøre egne analyser.

Det er helt rett å skrive at programmvaren har gått gjennom journalene. I denne sammenhengen er det ingen som har lest og bearbeidet alle 5400 journalene, men det er noen som har lært opp watson til å gjøre jobben. Det er jo hele poenget.

http://www.ibm.com/watson/

Lenke til kommentar

Her _er_ det snakk om en slags kunstig intelligens. Watson-prgramvare er istand til å lære og å gjøre egne analyser.

Det er helt rett å skrive at programmvaren har gått gjennom journalene. I denne sammenhengen er det ingen som har lest og bearbeidet alle 5400 journalene, men det er noen som har lært opp watson til å gjøre jobben. Det er jo hele poenget.

http://www.ibm.com/watson/

Jeg ville hovedsakelig at Ahus ikke skal proklamere ide'ene til de som villeder folk som deg.

Dere blir lurt til å tro at det finnes noe som heter kunstig intelligens.

De som bare har 90IQ...

(Jeg har over 150Iq så hvis noen skulle forstått hva det er snakk om her så er det nok meg..)

De driver med ansvarsfraskrivelse og vil lage seg en mulighet til å drepe folk ved hjelp at "kunstig intelligens våpen".. sånne våpen som gjør det de vil uten at noen mennesker er ansvarlige for deres aksjoner.

Når alle tror på at kunstig intelligens eksisterer så kommer apokalypsen dere snakker om hele tiden...

Da kommer datamaskinene og roboter til å ødelegge alt du har, og du kommer til å bli sint på maskinene istedenfor de som kontrollerer disse maskinene siden du tror at det ikke er noen som kontrollerer de.

Det kommer til å se ut som Terminator filmene, bare at robotene i realiteten blir fjernstyrt av mennesker.

Lenke til kommentar

Så TU er myndighetene?

Det er lettere å tro det er kunstig intelligens med den regla du skrev over, "kognitiv teknologi program" ;)

det er myndighetene og IBM som har sakt til TU at de bruker kunstig intelligens...

Kunstig intelligens eksisterer bare i fantasien din, akkurat som supermann og hulken.

Det er mennesker som kontrollerer alt som skjer i disse algoritmene..

Så kommer spørsmålet..:

Hadde sykehuset lov til å ta private sykehusjournaler til norske statsborgere og gi de til et privat firma fordi dette private firmaet skulle "hjelpe til"..?

Og vi skal stole på at alle sykehusjournalene ikke blir kopiert og lagret med formål om å begå terror og kriminalitet..?

Vi vet allerede at det er stort marked for salg av privat informasjon, bare ta facebook og twitter. Det eneste de tjener penger på er salg av privat informasjon..

Så hva brukes denne informasjonen til..?

Reklame???! bare en med under 100IQ ville trodd på noe slikt.

Dere vet kanskje ikke hva slags våpen man har i dag, så det er egentlig ikke deres feil..

Lenke til kommentar

Er det sånn at alle firma kan får utlevert sykehusjournaler fra sykehusene?

I så fall skulle jeg gjerne hatt en kopi jeg også.

Jeg driver et forma som utvikler automatiske operasjon-maskiner så denne informasjonen kommer godt med i utviklingen.

Jeg lover at det ikke skal brukes til å for eksempel finne ut hvilken sykdom du er mest disponible for og smitte deg med denne sykdommen..

Lenke til kommentar
Jeg har over 150Iq så hvis noen skulle forstått hva det er snakk om her så er det nok meg..

Jadda...

Så TU er myndighetene?

Det er lettere å tro det er kunstig intelligens med den regla du skrev over, "kognitiv teknologi program" ;)

det er myndighetene og IBM som har sakt til TU at de bruker kunstig intelligens...

Kunstig intelligens eksisterer bare i fantasien din, akkurat som supermann og hulken.

Jeg er fullt klar over at kunstig intelligens ikke eksisterer enda og det er feil ord å bruke på dagens selvlærende software. At du er spydig og innbiller deg ting om meg er bare latterlig, noen med over 150IQ bruker ikke slike tullete diskusjonstaktikker.

Lenke til kommentar

Jeg ville hovedsakelig at Ahus ikke skal proklamere ide'ene til de som villeder folk som deg.

Dere blir lurt til å tro at det finnes noe som heter kunstig intelligens.

De som bare har 90IQ...

(Jeg har over 150Iq så hvis noen skulle forstått hva det er snakk om her så er det nok meg..)

De driver med ansvarsfraskrivelse og vil lage seg en mulighet til å drepe folk ved hjelp at "kunstig intelligens våpen".. sånne våpen som gjør det de vil uten at noen mennesker er ansvarlige for deres aksjoner.

Når alle tror på at kunstig intelligens eksisterer så kommer apokalypsen dere snakker om hele tiden...

Da kommer datamaskinene og roboter til å ødelegge alt du har, og du kommer til å bli sint på maskinene istedenfor de som kontrollerer disse maskinene siden du tror at det ikke er noen som kontrollerer de.

Det kommer til å se ut som Terminator filmene, bare at robotene i realiteten blir fjernstyrt av mennesker.

Jøss. Der var vi allerede på Terminator, ja. Det tok ikke lange tiden.

Jeg skrev en _slags_ kunstig inteligens. Dette er ikke en inteligens som ville passert touring testen, og er ikke en en intelligens som kan ta over verden. Den tolker store datamengder, og presenterer den, ofte i form av statiske analyser. Har du i det hele tatt lest om Watson og ligndene system? Neurale nettverk? Generende kode?

Det er mange eksemper på "kunstig intelligens", med det menes at ett program lærer å løse en oppgave uten at den er spesfikt programert med en løsning. Se f.eks her:

https://www.youtube.com/watch?v=Gl3EjiVlz_4

Dette er nok nøyaktig grunnen til at IBM har valgt å kalle systemet for kognitivt, da man med en gang trekker paraleller til terminator så fort "AI" blir nevnt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...