Gå til innhold

Er dette normal temperatur på gtx 670?


IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Asus geforce gtx 670, directcuII kjøler.

https://www.asus.com/Graphics-Cards/GTX670DC22GD5/

 

Kortet er fire år gammelt og sitter inni et miditower som ligger stuet under en sofa.

 

Temperaturen ligger på under 75 grader mens viften står på 50%.

post-16776-0-13884400-1478425585_thumb.jpg


Jeg syntes dette virker lite, hadde forventet mer varme fra kortet, eller er det kjøleren som er overdimensjonert for å gi rom for overklokking?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg synes ikke det er så lite, men det er nok pga dårlig kjøling ellers rundt kortene.

 

da jeg kjørte 2x 670 windforce kort i maskina så lå mine på 50 tallet i full load, og de var overklokka også.

 

men det var jo da sef langt bedre luftsirkulasjon rundt kortene enn det du vil få i et mindre kabinett under en soffa, og sikkert en god del med støv også, siden slike plasser er værste plassen man kan oppbevare en pc.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Jeg syntes dette virker lite, hadde forventet mer varme fra kortet, eller er det kjøleren som er overdimensjonert for å gi rom for overklokking?

Du kjører Furmark, og dagens grafikkort klokker seg dynamisk opp og ned for å bokstavelig talt sørge for at de ikke eksploderer.

Kortet ditt vil derfor kjøre på den temperaturen ASUS mener det er akseptabelt for det å kjøre på, så fremt du ikke overklokker.

 

Systemene som brukes på dagens skjermkort går faktisk mot at driverne og kortet vil først begynne å aktivere viftene når kortet kommer opp på en spesifikk temperatur satt i BIOSet til grafikkortet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...