Gå til innhold

Billig og bra hvitløk?

Nyåret

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg vil så gjerne få i meg hvitløk. Har dere noen tips til en billig og god måte å i seg den på? Det er mulig å kjøpe hvitløksbåter til 60 kr, men de holder seg bare i 4 dager og det blir for dyrt og 60kr x 2 hver uke blir for dyrt. 

Takk for svar. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøper hvitløk Sverige, koster vel rundt 100,- kiloen, jeg mener at prisen er ca den samme i Norge. Her i huset så holder hvitløken seg brått 6 måneder i kjøleskapet.

Edit; Hva mener du med hvitløksbåter til 60,-? Slike man får kjøpt som ligger i olje?

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Hvitløk selger dem i alle dagligvarebutikker i Norge. Når det er sagt så er hvitløken som resten av maten som selges her i landet; av utrolig skrall kvalitet. I Norge er den inntørket og relativ smakløs, gjerne pakket i netting med tre stykker i slengen (med det resultat at man kaster halvparten). I EU selges de derimot vanligvis i løsvekt og når en lukter på dem så kjenner man faktisk noe, i tillegg til at det pipler ut saft i alle retninger når man kutter i dem, da det som selges er vesentlig ferskere.

kaasen: Personlig har jeg et helt lager av mikrofiberkluter som brukes til daglig vask. Ca en gang i uka fukter jeg en klut lett og tørker over alle hyllene og skuffene i kjøleskapet. Tar ca ett minutt og når jeg er ferdig hiver jeg bare kluten i en bøtte. Er mye enklere og mer hygienisk enn disse generalvaskene med klor som folk bruker å holde på med et par ganger i året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...