Gå til innhold

Hvordan oppdatere windows (10) på nettbrett med kun 16 GB lagring og SD kort

Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jeg lurer på hvordan jeg skal trikse til oppdatering av ALLEREDE INSTALLERT WINDOWS 10 på mitt nettbrett som har kun 16GB lagringsplass. det er et 64GB micro-SD kort som jeg har puttet i nettbrettet også. Har 500MB ledig på innebygget lagringsplass...

Igjen vil jeg presisere at det allerede er windows 10 på nettbrettet, det er IKKE en oppgradering til windows 10 jeg snakker om her så vær så snill å ikke avspor tråden med råd om oppgradering til windows 10! :)

REDIGERT: Jeg fikk faktisk valg om å lagre oppdateringsfilene på en ekstern lagring!! Så jeg valgte SD kortet :) skal se om installasjonen blir vellykket.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Nei, windows ombestemte seg, først lastet den ned mesteparten av oppdateringen til SD-kortet, og så kom det en melding om at jeg hadde for lite plass på stasjon C. Og da er jeg like langt. Prøvde akkurat å gjøre clean install fra en 32 bit windows DVD jeg har, men hadde for lite plass på C til å installere den også!! Utrolig... :(

Kan jeg bare la være å installere oppdateringer eller kræsjer nettbrettet etter hvert da?

På den lyse siden så har nettbrettet blitt mye raskere siden sist jeg brukte det (noen måneder siden) og nå reagerer den på berøring hvor som helst på skjermen, tidligere reagerte den ikke på enkelte steder.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Du installerer siste image fra produsenten for slike enheter .

http://www.trekstor.de/produktsupport/product/surftab-wintron-70-v2.html

Hvis de ikke har laget nytt image for aneversory update , så kontakt dem for support og fremgangsmåte.

Skal du gjøre fresh install må du sørge for at det blir en "compressed installation" med kun 16GB tablet.

Not enough space for Win10 Anniversary update

Chuwi Hi8 Pro Dual Boot to the latest Version of Windows 10.

1. I downloaded the 32Bit version of Windows 10 Anniversary Update ISO file form Microsoft. In my case it was the German language file: “Win10_1607_German_x32.iso”

2. On my Win10 PC I doubleclicked the ISO file to mount it as a virtual DVD drive and copied the content of “DVD” onto a Micro SD card.

3. On the Chuwi tablet I deleted quite a few things I didn’t need anymore but didn’t go into details. In the end I had about 5.4 GB free.

4. I started the setup.exe on the SD card drive on the tablet.

5. When I was asked if I wanted to download updates during installation I chose “No”.

6. When I was asked what I want to keep on the tablet (apps and data (was greyed out); data only; nothing) I selected nothing because I was happy to have a clean installation anyway.

7. During the installation I left the tablet on power, it rebooted a few times and after about 2 hours it was successfully done.

8. After the first login it downloaded and installed language packages and some updates. All drivers incl. Touchscreen and Wifi worked instantly.

9. I ran “Disk cleanup” including the system files to remove the backup of the old installation and now I have 8.7 GB available disk space on my C: drive. The SD card can now be removed, it was only needed for the installation files.

http://techtablets.com/forum/topic/not-enough-space-for-win10-anniversary-update/

Windows 10 Upgrade Problems: You Are Out of Space

Users of Media tablets are finding that they just don’t have the space to download the free Windows 10 update. For those users, Microsoft recommends the Windows 10 Media Creation Tool and installing the upgrade on a USB flash drive. To connect your flash drive to your media tablet you’ll almost certainly need a MicroUSB to USB OTG adapter.

http://www.gottabemobile.com/2016/09/13/21-anniversary-update-and-windows-10-upgrade-problems-fixes/

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...