ThOms-N Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 God kveld. Det er en ting som irriterer meg med huset mitt og det er trappa. At jeg ikke la merke til det på hustegningene irriterer like mye. Jeg entrer trappa i 2.etg der jeg kunne tenkt meg og gått ut i 1.etg. Dvs at jeg kunne tenk meg å senke trappa i ene enden og løfte den i andre enden. I dag er det rett ned og sving i bunn. Jeg vil ha sving i topp og rett ned. L-formet åpen trapp/trappehull. Ser for meg at det burde kunne la seg gjøre å bestille nye vanger og bruke eiketrinna (4år gamle) Er jeg på ville veier, eller blir trinnene like i svingen med omvent trapp? Lenke til kommentar
HåvardGj Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 God kveld. Det er en ting som irriterer meg med huset mitt og det er trappa. At jeg ikke la merke til det på hustegningene irriterer like mye. Jeg entrer trappa i 2.etg der jeg kunne tenkt meg og gått ut i 1.etg. Dvs at jeg kunne tenk meg å senke trappa i ene enden og løfte den i andre enden. I dag er det rett ned og sving i bunn. Jeg vil ha sving i topp og rett ned. L-formet åpen trapp/trappehull. Ser for meg at det burde kunne la seg gjøre å bestille nye vanger og bruke eiketrinna (4år gamle) Er jeg på ville veier, eller blir trinnene like i svingen med omvent trapp? jeg tror jeg skjønner hvor du vil hen, men kunne du tegnet ei skisse av dette? det som kan bli et problem er om trinn i sving ikke stemmer overens. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 6. november 2016 Forfatter Del Skrevet 6. november 2016 Her er et knippe bilder av tegningene fra huset ble bygd. I dag er trappehullet 30-40 cm for lite i topp til å få plass til trappa som jeg vil, men det er en grei sak å justere. Hall 101 er 2.etg og gang 104 er i 1.etg. Eneste jeg vil i utgangspunktet er å få snudd pila på retning i trapp. Hadde håpt å få brukt trinna om igjen, siden det strengt tatt er de som er kostnaden. Vil det ikke kun bli en vertikal forflytning av alle trinn? Sorry for rot i tekst. Sitter på mobil. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Det burde være så enkelt, men siden du uansett må få vangene laget av folk med peiling og redskap kan du jo ta noen bilder og mål og spørre på et snekkerverksted. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Jeg hørt med trappeprodusenten. Hvis trinnene er like i forkant og bakkant bør det la seg gjøre å gjenbruke trinnene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå