Redaksjonen. Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 Lastebilprodusenten Nikola Motor.Mener de kan øke kapasiteten på Tesla-batteri med 25 prosent Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 (endret) Spørsmålet er ikke hvilken hvilken batterikapasitet Tesla leverer i dag, men hvilken kapasitet Tesla leverer i fremtiden når Nikola har fått kollisjonstestet og langtidstestet batteriene sine slik at de er godkjent for bruk i bil. Jeg antar at Tesla allerede har designet nye batterier med høyere kapasitet, men for storskala produksjon krever det tid og planlegging for at bytte av batteriteknologi skal være lønnsomt. Dessverre er Tesla fortsatt alene om å levere elbiler med lang rekkevidde. Når Tesla er uten noen ved siden eller over seg så har de ingen grunn til å dumpe dagens batterier, eller ta en Osborne ved å love høyere kapasitet for de som venter med å kjøpe årets modeller. Endret 6. november 2016 av Frobe Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 Godt poeng. Tesla kan sannsynligvis også øke kapasiteten på sine batterier med 25%. Bare ikke enda. 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 Godt poeng. Tesla kan sannsynligvis også øke kapasiteten på sine batterier med 25%. Bare ikke enda.Det er kanskje i løpet av 2017, ganske sikkert senest 2018. Tesla skal bytte celleformat fra 18650-formatet til 21-70-formatet. Men det er litt usikkert om Tesla vil hente ut gevinsten fra teknologibyttet i form av kapasitetsøkning, eller om de vil heller redusere prisen og vekten på bilene. Vi får se. Når Tesla gikk fra 18650-formatet til 21-70-formatet på Powerwall, gikk kapasiteten faktisk opp fra 6,4 kWh til 13,5 kWh, så det er nok fortsatt mange triks i ermet til Tesla. (Utifra mine utregninger kan teknologien fra Powerwall kombinert med beste NCA-celler faktisk kunne komme opp i noe sånt som 140 kWh, innenfor de eksterne dimensjonene til batteripakken til Model S/X.) Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 Hvor troverdig er det når dette firmaet hele tiden forandrer på ting? Lenke til kommentar
cbrr6 Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Jeg er fascinert av de som betaler depositum til dette selskapet, men tror det finnes mindre blåøyde måter å støtte opp under bærekraftig transport. 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Jeg er fascinert av de som betaler depositum til dette selskapet, men tror det finnes mindre blåøyde måter å støtte opp under bærekraftig transport.Det er jo ikke akkurat snakk om en stor sum, 1500 USD eller ca 12.000 kroner. For et selskap er det i verste fall en helt irrelevant PR-kostnad. Når selskapet sier de har 3 mrd USD i forhåndsbestillinger er det nok snakk om noe sånt som 6000 reservasjoner. De har altså fått inn noe sånt som 72 millioner kroner i depositumer. Det er trolig nok til å holde bedriften i gang i et par år på sparebluss. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Jeg er fascinert av de som betaler depositum til dette selskapet, men tror det finnes mindre blåøyde måter å støtte opp under bærekraftig transport. Hva mener du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå