Gå til innhold

Spørsmål om GET.

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt bredbånd fra det som nå er Get i 10 år. Måtte jo da ta med kabel-tv "på kjøpet", men har aldri brukt det da jeg har parabol. Jeg har en 4K-Linuxmottaker og spiller inn drøssevis av kanaler samtidig av og til. Parabolen min står håpløst til, og sånn som nå med snø, så forsvinner signalene. Da må jeg ha hjelp for å få snøen bort. Vurderer derfor å begynne å bruke GET-boksen som hovedkilde, men lurer på noen ting. F.eks, her trenger man ikke å spille inn alt man skal se på, men det ligger i arkiv sånn at man kan se det når som helst? Syns å huske jeg har sett ordet "ukesarkiv". Ligger programmene der i ei uke da? Er og veldig skeptisk til bildekvaliteten. Kan det måle seg med en GOD satellittmottaker? Jeg har nå 4 posisjoner på parabolen, og vil miste mange kanaler, men det går vel greit. Ser jo 99% på de "vanlige" norske kanalene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting du bør se på er brukergrensesnittet. Man finner det ganske anderledes enn det man kanskje er vant til med en Linux mottaker.

Get Box II kom med en oppgradering i år (etter å ha lovet nye funksjoner i 4 år). Denne oppdateringen kom med et nytt brukergrensesnitt som er tungt å svelge for noen.

Det er helt menybasert, dvs få knapper på fjernkontrollen og mye klikking. Det er svære info overlay, f.eks ved spoling er skjermen nesten helt dekt av info. Som ikke kan konfigureres bort. Og EPG har lite info per skjermbilde, dvs mye scrolling.

http://avforum.no/forum/digitalt-bakkenett-og-kabel-tv/136625-box-ii.html

Se også på kostnader. Get leier ut PVR, det kan bli ganske dyrt over tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...