Gå til innhold

Grunnleggende om mac oppsett

Anbefalte innlegg

Sliter med å sette opp en macbook slik jeg selv har det på min imac.. 

1) På min imac bytter jeg mellom skrivebord med 4finger swipe venstre/høyre, men her får jeg bare opp oversikt over programmene å kan klikke på det jeg vil bytte til.. Hvordan få det slik at den bytter direkte mellom skrivebordene?

2) På min imac har jeg et pluss tegn oppe i høyre hjørne for å lage nye skrivebord, så kan jeg dra programmene jeg vil ha inn i de respektive skrivebordene. Her er det ikke noe "pluss" funksjon , hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sålenge du har et annet skrivebord eller et program i fullskjerm så skal du kunne bytte mellom de respektive skjermene ved trefingersveipe i den retningen programmet/skrivebordet er (normalt er jo hovedsiden lengst til venstre).

For å administrere skrivebordene, samt bruke split screen osv kan du sveipe oppover med tre fingre. Da skal du komme til en skjerm med skrivebord i bakgrunn, oversikt over alle programmer og vinduer som er åpne, og en hvit linje øverst der du ser og kan administrere skrivebordene og fullskjermvinduene dine. Der oppe skal du ha et plusstegn i øverste høyre hjørne, eller du kan dra programmer opp til linjen for å skape nytt skrivebord/ny side å sveipe mellom.

Med dette går jeg utifra at macbooken har OS X 10.11 eller nyere, og at du ikke har tukla med systemvalg>styreflate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...