Gå til innhold

Hvilken reaksjon er forventet fra politiet her da tro?

fotonisse

Anbefalte innlegg

Utdyp gjerne hvordan det var "likhet for loven", gjerne sett i lys av politiets kategoriske utsagn/trussel tidligere samme dag.

Tja, hvis du leser mitt tidligere innlegg hvor operasjonsleder blir sitert i en db artikkel så ser du hvordan jeg kan mene at det ble praktisert likhet for loven i Østfold når det kommer til denne hendelsen med politiet i rakkestad.

"Truslene" kommer sentralt, for at flest mulig skal sko seg, så er det opp til de lokale å vurdere situasjonsbildet i sitt område.

Han (operasjonsleder) opplyser at det i dag ikke er noen, verken sivilister eller politifolk, som har blitt fratatt lappen i Østfold fordi de har kjørt med sommerdekk - ettersom det stort sett har vært bart på veiene i fylket.

Morsomt at det står nederst i artikkelen, slik at folk kan bli forbanna først, slik at de ikke gidder å lese artikkelen ferdig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, operasjonsleder var rimelig klar på at den kategoriske trusselen gjaldt politiet også, også i Østfold.

– Å kjøre med sommerdekk i dag er uaktsomt. Kjører folk på sommerdekk i dag så tar vi førerkortet, sier operasjonsleder ved Romerike politidistrikt Per Stenslet.

Jeg forstår ikke helt hvor du får det fra at uttalelsen fra en operasjonsleder i Romerike politidistrikt har noen innvirkning på politiet i Østfolds vurderinger. Likevel er situasjonen selvsagt en gave fra oven for alle de som mener politiet er korrupt eller hevet over loven. 

Lenke til kommentar

Vel, operasjonsleder var rimelig klar på at den kategoriske trusselen gjaldt politiet også, også i Østfold.

– Å kjøre med sommerdekk i dag er uaktsomt. Kjører folk på sommerdekk i dag så tar vi førerkortet, sier operasjonsleder ved Romerike politidistrikt Per Stenslet.

Jeg forstår ikke helt hvor du får det fra at uttalelsen fra en operasjonsleder i Romerike politidistrikt har noen innvirkning på politiet i Østfolds vurderinger. Likevel er situasjonen selvsagt en gave fra oven for alle de som mener politiet er korrupt eller hevet over loven. 

Jeg mener ikke politiet er korrupt eller hevet over loven, selv om enkelte tilfeller er særdeles tvilsomme.

Jeg ser videre at jeg har tatt det for god fisk når jeg har lest at utsagnet har kommet fra politiet sentralt.

Lenke til kommentar

Nå finnes vel hverken Romerike eller Østfold politidistrikt lenger..

Både Romerike og Østfold hører til Øst politidistrikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...