Gå til innhold

Nye profetiar: Russland går til åtak på Norge jula 2016

Anbefalte innlegg

Men altså nå har jeg og trådstarter og hans kilder sett Russland angripe Norge i nær framtid. Så da er det bare til å vente å se.

Ingenting Gud har sagt meg eller i bibelen har noengang vært feilmeldt...

Alt gud har fortalt mennesker har vært feilmeldt.

Vi har allerede en uendelig lang liste av dommedagsprofetier å vente på. Og hver eneste dag i tusenvis av år går slike dommedagsprofetier i vasken.

Akkurat som julen 2016. August 2010. Og et lass med andre.

Hvis det noen gang skulle bryte ut krig et sted i verden i fremtiden, så kan du banne på at det sitter en gjøk et sted og sier "hva var det jeg sa?".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen profetier for 2017:

- Et knippe ateister her på forumet vil, implisitt og eksplisitt anklage alle kristne/religiøse for å være idioter. Enhver tråd som nevner problemstillinger knyttet til Gud, Jesus, Muhammed eller noen andre religiøse konsepter eller personer, vil forsøkes å styres i grøfta.

- Det blir ikke noen krig med Norge involvert.

- Det vil bli skriverier om Paris Hilton, så avisene får en undskyldning for å vise fram hennes smekre attributter i mer eller mindre klær.

- Trump vil ikke kjøre USA i dass (utover dagens nivå). Men han vil fornærme endel bra folk.

- Rike vil bli rikere og fattige vil bli fattige.

Godt nyttår.

Ble ikke denne diskusjonen styrt i grøfta fra starten av type kristne som sier "hør på meg, hør på meg, gud har fortalt meg at russland skal angripe norge"?

Det blir det samme som å si "se på meg, jeg har bæsja i buksa".

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det ofres jo til Gud, men samtidig til Norges sak og for at min familie skal gå fri...

Det er et offer til deg. Din hjerne er gud.

Er ikke særlig interessert til å ofre noe som helst til din hjerne. Selv om du riktignok har vunnet en del oppmerksomhet på fantasiene dine.

Fantasier.. det er din mening, for meg er det virkelighet.

Det er ikke bare et offer til Gud, det er et offer til land, folk og konge også.....

Lenke til kommentar

Noen profetier for 2017:

- Et knippe ateister her på forumet vil, implisitt og eksplisitt anklage alle kristne/religiøse for å være idioter. Enhver tråd som nevner problemstillinger knyttet til Gud, Jesus, Muhammed eller noen andre religiøse konsepter eller personer, vil forsøkes å styres i grøfta.

- Det blir ikke noen krig med Norge involvert.

- Det vil bli skriverier om Paris Hilton, så avisene får en undskyldning for å vise fram hennes smekre attributter i mer eller mindre klær.

- Trump vil ikke kjøre USA i dass (utover dagens nivå). Men han vil fornærme endel bra folk.

- Rike vil bli rikere og fattige vil bli fattige.

Godt nyttår.

Ble ikke denne diskusjonen styrt i grøfta fra starten av type kristne som sier "hør på meg, hør på meg, gud har fortalt meg at russland skal angripe norge"?

Det blir det samme som å si "se på meg, jeg har bæsja i buksa".

Jeg gjör kommer nettop ikke det. Dvs sier ifra. Faktisk har jeg fått kritikk om at jeg ikke sier ifra. Forum er ikke akkurat å si ifra. Når andre nevner Russland så medgir jeg at jeg har sett det samme.

Som når Sverige så virkelig ut for meg... Så ser Trump Brexit virkelig ut iforfåld til Russland og Kina trusselen.

Tråden er egentlig ferdig sånn jeg ser det. Ting er meldt ifra. Og reaksjoner fra grisetryner med satankors er mottatt.....

Lenke til kommentar

Tråden er egentlig ferdig sånn jeg ser det. Ting er meldt ifra. Og reaksjoner fra grisetryner med satankors er mottatt.....

Tenk på de reaksjonene når du er gammel og ingenting av det du har snakket om har skjedd.

Desverre er det en liste på millioner av langt mer alvorlige profetier og advarsler. Din profeti havner så langt ned på listen at jeg er redd jeg ikke får tid til å ta den alvorlig i min levetid. Du er rett og slett for sent ute. Husk at verden er dømt til å gå under hver eneste dag, kriger skulle ha startet hver eneste dag, presidenter skulle vært henrettet hver eneste dag osv. Hvor mange profetier lages ikke daglig? Din profeti forsvinner bakerst i en uendelighet av profetier og spådommer.

Lenke til kommentar

Tenk på de reaksjonene når du er gammel og ingenting av det du har snakket om har skjedd.

Desverre er det en liste på millioner av langt mer alvorlige profetier og advarsler. Din profeti havner så langt ned på listen at jeg er redd jeg ikke får tid til å ta den alvorlig i min levetid. Du er rett og slett for sent ute. Husk at verden er dømt til å gå under hver eneste dag, kriger skulle ha startet hver eneste dag, presidenter skulle vært henrettet hver eneste dag osv. Hvor mange profetier lages ikke daglig? Din profeti forsvinner bakerst i en uendelighet av profetier og spådommer.

Ja den er ikke særlig relevent for andre enn nordmenn og svensker først og fremst, og det er ikke mange av oss.

Dessuten bryr jeg meg ikke om hvis Gud ombestemmer seg, og ikke vil la ting skje som de gjør.

Da blir jeg bare glad og gammel, og lykkelig....

Lenke til kommentar

Ja den er ikke særlig relevent for andre enn nordmenn og svensker først og fremst, og det er ikke mange av oss.

Dessuten bryr jeg meg ikke om hvis Gud ombestemmer seg, og ikke vil la ting skje som de gjør.

Så hvis det ikke skjer så er det Gud som har ombestemt seg og ikke du som tok feil. Beklager å si det men dette grenser jo til galskap! Og heller ikke lite frekt overfor den guden du liksom setter så høyt. Endret av Gamer60
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den er ikke særlig relevant for noen andre enn deg selv.

Så du mener at Russland skal angripe Norge fordi guden din lar det skje? Hvorfor det?

Lenke til kommentar

Så du mener at Russland skal angripe Norge fordi guden din lar det skje? Hvorfor det?

Hvorfor lot Gud jødene være slaver i Egypt???

Lenke til kommentar

Så hvis det ikke skjer så er det Gud som har ombestemt seg og ikke du som tok feil. Beklager å si det men dette grenser jo til galskap! Og heller ikke lite frekt overfor den guden du liksom setter så høyt.

Vel Jesus ba om at Gud skulle fri ham fra korsfestelsen om det var mulig gjorde han ikke?

På samme måte så ber jeg om at Gud skal hindre Russland og Kina fra å angripe og terrorisere Europa....

Lenke til kommentar

Hvorfor lot Gud jødene være slaver i Egypt???

Ja det er jo i høyeste grad en rar gud. Han lar Abraham (de kristnes store helt og og deres religions stamfar) ha sex med konas slaverinne, Abraham vil ofre sin sønn Isak og han sluttet en pakt med gud at alle menn skulle omskjæres.

Og så snakker de kristne idag om hvor umoralsk verden er blitt og at denne umoralen er et tegn på at vi nærmer oss endetiden :)

Var moralen så mye bedre på Abrahams tid enn i dag? Man kunne ha slaver, man kunne selge sine døtre som slaver, man kunne ha sex med slaver, om man dreper slaven, men om slaven overlever et par døgn før han dør slipper eieren av slaven straff, dødsstraff ved steing for å dyrke andre guder osv.

Og igjen man snakker om at moralen idag er så forfalt at dommedag er nær. Skal man le eller gråte?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vel Jesus ba om at Gud skulle fri ham fra korsfestelsen om det var mulig gjorde han ikke?

På samme måte så ber jeg om at Gud skal hindre Russland og Kina fra å angripe og terrorisere Europa....

Da ber du ikke til en allmektig gud.

Jeg svarer på begge svarene her...

Det kan være mange grunner for at Gud gjør som han gjør, av og til gjør han eksempler for omverdenen. Fortellingen om Jødene som ble befridd fra Egypt av Gud er egentlig en maktdemonstrasjon. Grunnen til at vi i det hele tatt har kristendom etc er jo også pga selve flykten fra Egypt.

På samme måte kan både offeret til Jesus og offeret til Norge sees gjennom en kjærlig Gud, selvom Gud ikke er helt fornøyd med oss nordmenn i forhåld til dobbeltmoral og materialistisk kulde, så vil han jo også hjelpe oss og redde vårt folk.

Dersom Jesus ikke hadde dødd på korset, så hadde vi ikke hatt noe løseoffer, ikke noen kristendom, og ikke noe eksempel.... og heller ikke muligheten til nye liv gjennom Jesus offer..

Det er ofte veldig enkle løsninger for ateister, de ser ikke etter de dypere meninger, bare at noe negativt hendte jødene derfor kan ikke Gud være allmektig eller god...

Det er siste kommentar dere får fra meg, da denne tråden er ferdig debbatert. Videre diskusjon som ønskes med meg må isåfall gjøres i en av religionstrådene.

Lenke til kommentar

Kjenner en kar som var aktiv i Jehovas Vitner. Han solgte unna alt han eide før siste endetid spådd av JV

Hva pokker var poenget med det om verden skulle forgå likevel?

Blir litt som å vaske og polere bilen før man gir den til bilopphoggeren.

Disse folk er det nesten synd på. Men bare nesten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg svarer på begge svarene her...

Det kan være mange grunner for at Gud gjør som han gjør, av og til gjør han eksempler for omverdenen. Fortellingen om Jødene som ble befridd fra Egypt av Gud er egentlig en maktdemonstrasjon. Grunnen til at vi i det hele tatt har kristendom etc er jo også pga selve flykten fra Egypt.

På samme måte kan både offeret til Jesus og offeret til Norge sees gjennom en kjærlig Gud, selvom Gud ikke er helt fornøyd med oss nordmenn i forhåld til dobbeltmoral og materialistisk kulde, så vil han jo også hjelpe oss og redde vårt folk.

Dersom Jesus ikke hadde dødd på korset, så hadde vi ikke hatt noe løseoffer, ikke noen kristendom, og ikke noe eksempel.... og heller ikke muligheten til nye liv gjennom Jesus offer..

Det er ofte veldig enkle løsninger for ateister, de ser ikke etter de dypere meninger, bare at noe negativt hendte jødene derfor kan ikke Gud være allmektig eller god...

Det er siste kommentar dere får fra meg, da denne tråden er ferdig debbatert. Videre diskusjon som ønskes med meg må isåfall gjøres i en av religionstrådene.

Du lever i en fantasiverden.
Lenke til kommentar

Selvfølgelig du må gjøre det! Høggeren selger jo bilen videre med god fortjeneste, klart bilen må se bra ut da!

Men fra spøk til alvor, det er nesten facinerende at det fremdeles diskuteres videre om disse profetiene. Jula 2016 er over. Russland har ikke invadert Norge. Ingenting tyder på at det kommer til å skje. Profetien var altså FEIL. Klart en "profet" vil fortsette å si at han tok feil av tidspunktet elns. Hver eneste dag kommer det mengder av nye, slike profetier rundt om kring i verden. Klart noen av dem av og til vil treffe. Det er enkel statistikk. Det betyr ikke at profetien var sann, og at gud hadde rett.

Og jeg stiller fremdeles det store spørsmålet om hvorfor den gode, allmektige og fantastiske gud velger å ignorere de millioner av barn som sulter, og som ber til ham daglig, men i stedet fører personlige samtaler med en mann fra et av verdens rikeste og fredligste land.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner en kar som var aktiv i Jehovas Vitner. Han solgte unna alt han eide før siste endetid spådd av JV

Hva pokker var poenget med det om verden skulle forgå likevel?

Disse folk er det nesten synd på. Men bare nesten.

Ideen stammer fra årene før 1975.

Vitnene blei oppfordret til å selge unna det de kunne for å leve enkelt og bruke all sin tid opp mot endetiden i dør til dør arbeidet og da har de ikke så mye tid til å jobbe og tjene penger og da er pengene fra salg av hus og annet godt å ha til å betale for seg i endetiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...