Gå til innhold

Nye profetiar: Russland går til åtak på Norge jula 2016

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvorfor skal gud tillate at onde ting skjer, for deretter å beskytte oss? Hvorfor tillater gud at mennesker og dyr sulter, tortureres, og går igjennom smertehelveter dersom han elsker alle? Og hvorfor skal han hjelpe normenn og svensker, mens andre, som også tilber gud, må lide ulidelige smerter? Gud blir kalt skaperen av alt, og er sagt å være både allmektig og god. Han kan stoppe alt ondt dersom han ønsker det. For meg betyr det siden det finnes umenneskelig ondskap i verden, er det bevis på at dersom gud faktisk eksisterer, så er han i hvertfall ikke god.

Jeg er forresten ikke ateist. Jeg er oppvokst i en kristen familie, og jeg tror fremdeles på en form for liv etter døden. Men jeg klarer ikke å få meg til å tro på at det finnes en skapning der ute, som er i stand til å stoppe alt det fæle som skjer, men som lar være å gjøre noe med det. En skapning som kan stoppe all urettferdighet i verden, men som i stedet bare lukker øynene og snur seg vekk. En sånn skapning fortjener ikke tilbedelse i mine øyne. Så dersom gud eksisterer, er det ikke en jeg vil "henge" sammen med.

Du skriver også at uskyldige barn som dør "automatisk" får et liv etter døden, og at "jord-døden" ikke har noe å si. Vil det si at du rettferdiggjør sult og tortur, voldtekter og drap? Er alt dette irrelevant så lenge de kommer til guds rike etter å ha blitt torturert og drept? Og tror du disse barna vil elske gud når han bare står og ser på at de blir mishandlet, til tross for at han er den eneste i universet som er i stand til å stoppe det? Tror du disse barna vil inn i hans rike?

Det finnes ikke noen allmektig, god og rettferdig gud. Dersom det finnes en allmektig skaper er vi enten lab-rotter for ham, eller så har han forlatt oss for lenge siden.

Vel det er en typisk tankegang til ateister eller gudskritiske.

Dersom man leser bibelen så får man med seg at mennesket valgte det onde, dvs Satan, og bibelen sier videre at Verden er i det ondes makt, dvs Satan.

Det er ikke Guds skyld, men menneskets skyld. Arvesynden startet med Adam og Eva, og det kan synes urettferdig for mennesker uten perspektiv, men Adam og Eva er grunnen til at verden er smittet med ondskap.

Og mennesker etter dette er dødelige og lever med mye urettferdighet. Men glem ikke det at det er mye godhet i verden også, det skal bare noen få råttne epler i en kurv for at vi synes alt er rottent.

De aller fleste mennesker jeg møter på min vei er hyggelige og snille, alle har mangler og feil, men veldig få mennesker jeg har møtt er onde eller helt urettferdige... men de finnes, helt klart.

Lenke til kommentar

.... de forsikringene jeg fikk gjennom Gud var at han skulle passe på det norske og svenske folk, han skulle ikke forlate oss og han skulle støtte oss mens vi drar i eksil. Og støtte oss om vi blir angrepet.

Hva sa Gud om Russerne? Skal han støtte dem også? ;)

Russerne vil møte god hjemmefront-motstand, det vil være norske områder, særlig langs grensen mot Sverige, og Sverige vil hjelpe oss helt utrolig mye der alle andre svikter, men Russerne vil okkupere og undertrykke Norge og spesielt Oslo som blir omtrent en KZ by, helt til slutt etter at Norge og senere Sverige er evakuert blir Russerne bombet... tilbake til steinalderen.

Det er også sett at en stor hendelse og ulykke vil ramme USA, ser ikke bort ifra at det har noe med Trump å gjøre. USA som vi kjenner det blir historie.... noe som er leit for Nato og Norge...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Det blir ikke brukt atomvåpen i begynnelsen, det blir mange små kriger, først Norge, så Sverige osv... Verden vil gå inn i en ny mørk periode der totalitære regimer som Russland og Kina vil gå inn i allianser og overta maktposisjonen og underkue det som vi kjenner som vesten.

Avsporingene med terror osv har svekket oss, tappet oss for resursser med kriger og operasjoner i muslimske land som har vært katastrofale for oss... Den sanne faren vil vise sitt ansikt i framtiden.

Jeg minner om at Japan startet sin krig som følge av handelsnekt og lignende fra USA.. Dette var betydende for Japans aggressive angrep mot Pearl Harbour og USA.

Hva tror folk en Trump fyr som vil straffe Kina med handelsblokkader og desto mer metoder enn det USA gjorde mot Japan vil gjøre??

Bibelen sier at det vil komme en tid der folk snakker om verdensfred, et slags FN som deler inn verdensdeler under forskjellige verdensmakter, der Norge og Europa blir omtrent gitt ansvar for av totalitære stormakter.

Så vil mange kriger oppstå, og slutten på verden vil nærme seg.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Alt jeg har sett tidligere har gått i oppfyllelse, forskjellen var at dette var ting som handlet om meg selv.

9 år fikk jeg min første profeti, den omhandlet meg selv, ble gitt av en engel og oppfylte seg når jeg ble voksen.

Den andre profetien jeg fikk, ble gitt direkte av Gud, og omhandlet at jeg skulle bo i Sverige når Norge ble angrepet.

Jeg bor i Sverige nå selvom jeg aldri viste hvordan dette kunne skje.

Så gjenstår det å se om Norge og noen tiår senere Sverige vil skje...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Ja, et hyggelig julekort fra Putin tyder definitivt på at Norge snart blir angrepet av Russland.

Bibelen sier at det vil komme en tid der folk snakker om verdensfred, et slags FN som deler inn verdensdeler under forskjellige verdensmakter, der Norge og Europa blir omtrent gitt ansvar for av totalitære stormakter.

Av nysgjerrighet vil jeg be om kildehenvisning på dette. Hvor i bibelen står dette?

Dersom man leser bibelen så får man med seg at mennesket valgte det onde, dvs Satan, og bibelen sier videre at Verden er i det ondes makt, dvs Satan.

Så gud er altså ikke allmektig, i og med at han ikke kan stoppe satan? Hvis satan er sterkere enn gud, er jo han den sanne allmektige. Det er også interessant at gud velger å straffe alle menneskene i all ettertid for noe de to første menneskene valgte å gjøre. Er dette en god gud mener du?

Både på diskusjon.no, og i andre diskusjonsfora har jeg kommet over slike profeter en rekke ganger. Alle er like skråsikre. Og når det ikke skjer har de alltid en eller annen bogus forklaring på hvorfor de tok feil.

Lenke til kommentar

Problemet med endel dommedagsprofetier er at de er for konkrete, og for nært i tid.

Dommedagsprofetier bør legges tilstrekkelig langt frem i tid (med relativt stor feilmargin) til at de som lever idag blir bekymret for sin alderdom og for sine barn, men aldri så langt frem i tid at det ikke vil ramme ens barnebarn for da bryr ikke folk seg tilstrekkelig lenger.

Klimaendringen er ett utmerket eksempel på hvordan det bør gjøres.

Y2K-bug (og julens begivenheter ifølge denne tråden) er eksempler på hvordan det IKKE bør gjøres ettersom hysteriet fort blir avslørt som hysteri.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, et hyggelig julekort fra Putin tyder definitivt på at Norge snart blir angrepet av Russland.

Av nysgjerrighet vil jeg be om kildehenvisning på dette. Hvor i bibelen står dette?

Så gud er altså ikke allmektig, i og med at han ikke kan stoppe satan? Hvis satan er sterkere enn gud, er jo han den sanne allmektige. Det er også interessant at gud velger å straffe alle menneskene i all ettertid for noe de to første menneskene valgte å gjøre. Er dette en god gud mener du?

Både på diskusjon.no, og i andre diskusjonsfora har jeg kommet over slike profeter en rekke ganger. Alle er like skråsikre. Og når det ikke skjer har de alltid en eller annen bogus forklaring på hvorfor de tok feil.

Det står i Johannes åpenbaringer..

Gud er allmektig, men mennesket er ikke allmektig. Guds prøve klarte ikke mennesket pga at engelen Satan fristet mennesket til å bryte med Gud.

Det var altså mennesket som valgte døden og verden, Gud hadde sagt til dem at de ville dø om de spiste av Guds lovs symbol, kunnskapens tre...

Lenke til kommentar

Den beste dommedagsprofietet skal vel sies at er den kristne forestillingen om at man havner Helvete om man ikke har gjort som kirken sier når man lever.

Tilstrekkelig langt fremme for de fleste til å forårsake bekymring, samt totalt umulig å bekrefte ettersom ingen kommer tilbake for å avlegge rapport.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Den beste dommedagsprofietet skal vel sies at er den kristne forestillingen om at man havner Helvete om man ikke har gjort som kirken sier når man lever.

Tilstrekkelig langt fremme for de fleste til å forårsake bekymring, samt totalt umulig å bekrefte ettersom ingen kommer tilbake for å avlegge rapport.

Dette er det vel bare Katolikkene som tror, forsker man etter så vet man idag at helvete er hedensk  og stammer fra Hels Rike som er den norrøne dødsgudinne. I andre tilfeller også Hades som var den Greske dødsguden.

Dersom man ser i originalteksten så står det Gehenna, Gehenna var en tilintetgjørelsesavfallsplass der man tilintetgjorde søppel og mordere etc med ild.

Evig ild betyr evig tilintetgjørelse.

Lenke til kommentar

Gud er allmektig, men mennesket er ikke allmektig. Guds prøve klarte ikke mennesket pga at engelen Satan fristet mennesket til å bryte med Gud.

Det var altså mennesket som valgte døden og verden, Gud hadde sagt til dem at de ville dø om de spiste av Guds lovs symbol, kunnskapens tre...

1. Det eneste jeg finner i relasjon med EU og og Johannes åpenbaring (ikke åpenbaringer som du skriver), er et samfunn bygget på ikke-kristne verdier som vil føre verden i dommedag. EU skal liksom være dette samfunnet i følge enkelte tolkninger. Nå vil jeg minne om at store deler av europa under vikingtiden overhode ikke var kristent, uten at noen dommedag kom. Jeg vil også nevne at asia ikke bygger på kristne verdier, likefullt er det ingen dommedag over oss.

Som du sikkert vet, oppstod ikke kristendommen i europa, men i midtøsten. Det er naturlig å anta at bibelen derfor i hovedsak henvender seg til midtøsten. Da må jeg minne om at midtøsten i mange hundre år ikke har vært bygget på kristne verdier. Det vil si at dommedag derfor har vært i gang i flere hundre år allerede. Ingenting som tyder på at noe spesielt kommer til å skje akkurat nå.

2 og 3. Gud er allmektig: greit. Mennesket er ikke allmektig: greit. Den allmektige gud klarte ikke å stoppe mennesket fra å spise fra den forbudte frukten: ikke greit. Allerede her viser gud at han ikke er allmektig.

Nå kan du selvfølgelig si at gud ikke prøvde å stoppe dem, men lot mennesket ta sitt eget valg. Det er et par konflikter med denne teorien. For det første; gud er allvitende og vet på forhånd at mennesket kommer til å feile testen. Altså ingen behov for testen i det hele tatt. For det andre; satan er mektigere enn gud, da han vant "drakampen" om mennesket. Det vil si at gud ikke er allmektig likevel. Og for det tredje: Hvorfor i all verden plantet gud et tre med forbudte frukter på når han visste at det ville føre menneskene til satan? Og hvorfor i all verden lar han sin vrede gå utover alle mennesker som kommer etter? Hvorfor har han en vrede i det hele tatt, han som er så god? Det er mange spørsmål, og det er ingen av dem som tyder på at gud er verken allmektig eller god.

Hvorfor i all verden kan du stole på en skapning som lar verden gå til helvete, som lar millioner av mennesker dø en grusom død? Hvordan kan du stole på at han skal hjelpe akkurat deg, eller sende akkurat deg en visjon? Gud har hatt mange sjanser til å vise seg, til å rette opp i urett, til å straffe de skyldige, og la de uskyldige slippe å lide. Men det han i stedet kommer til å gjøre er å sende russerne til å invadere norge fordi vi har homoparader? Det eneste dette sier er at gud selv er en psykopat, og bruker mennesker som sine egne lekebrikker for sin egen fornøyelse. Dersom gud eksisterer er han i hvertfall ikke god. Han er heller den pedofile galningen som lurer troende inn i varebilen sin med løfter om frelse.

Lenke til kommentar

1. Det eneste jeg finner i relasjon med EU og og Johannes åpenbaring (ikke åpenbaringer som du skriver), er et samfunn bygget på ikke-kristne verdier som vil føre verden i dommedag. EU skal liksom være dette samfunnet i følge enkelte tolkninger. Nå vil jeg minne om at store deler av europa under vikingtiden overhode ikke var kristent, uten at noen dommedag kom. Jeg vil også nevne at asia ikke bygger på kristne verdier, likefullt er det ingen dommedag over oss.

Som du sikkert vet, oppstod ikke kristendommen i europa, men i midtøsten. Det er naturlig å anta at bibelen derfor i hovedsak henvender seg til midtøsten. Da må jeg minne om at midtøsten i mange hundre år ikke har vært bygget på kristne verdier. Det vil si at dommedag derfor har vært i gang i flere hundre år allerede. Ingenting som tyder på at noe spesielt kommer til å skje akkurat nå.

2 og 3. Gud er allmektig: greit. Mennesket er ikke allmektig: greit. Den allmektige gud klarte ikke å stoppe mennesket fra å spise fra den forbudte frukten: ikke greit. Allerede her viser gud at han ikke er allmektig.

Nå kan du selvfølgelig si at gud ikke prøvde å stoppe dem, men lot mennesket ta sitt eget valg. Det er et par konflikter med denne teorien. For det første; gud er allvitende og vet på forhånd at mennesket kommer til å feile testen. Altså ingen behov for testen i det hele tatt. For det andre; satan er mektigere enn gud, da han vant "drakampen" om mennesket. Det vil si at gud ikke er allmektig likevel. Og for det tredje: Hvorfor i all verden plantet gud et tre med forbudte frukter på når han visste at det ville føre menneskene til satan? Og hvorfor i all verden lar han sin vrede gå utover alle mennesker som kommer etter? Hvorfor har han en vrede i det hele tatt, han som er så god? Det er mange spørsmål, og det er ingen av dem som tyder på at gud er verken allmektig eller god.

Hvorfor i all verden kan du stole på en skapning som lar verden gå til helvete, som lar millioner av mennesker dø en grusom død? Hvordan kan du stole på at han skal hjelpe akkurat deg, eller sende akkurat deg en visjon? Gud har hatt mange sjanser til å vise seg, til å rette opp i urett, til å straffe de skyldige, og la de uskyldige slippe å lide. Men det han i stedet kommer til å gjøre er å sende russerne til å invadere norge fordi vi har homoparader? Det eneste dette sier er at gud selv er en psykopat, og bruker mennesker som sine egne lekebrikker for sin egen fornøyelse. Dersom gud eksisterer er han i hvertfall ikke god. Han er heller den pedofile galningen som lurer troende inn i varebilen sin med løfter om frelse.

Nei dette med kunnskapens frukt viste nok ikke Gud, det er mulig at han ville at mennesket skulle spise av dette treet når de var klare for det men ikke før.

Adam og Eva var skapt fullkomne. De hadde frie valg, dette er den viktigste forskjellen mellom mennesker og dyr, vi vet forskjell på rett og galt samtidig som vi har en fri vilje. Idag har vi massevis av fristelser av ting som ikke er bra for oss, eller andre. Men i Eden så var det bare en ting som var forbudt, og samtidig var Adam og Eva fullkomne/skapt perfekte, så de hadde ikke våre svakheter, og sykdom.

Du hentyder til at Gud ikke er god, pga ting som skjer i verden...

Poenget til Gud er at han elsker menneskene så mye at han lar menneskene leve sitt liv, nettop pga at flesteparten er gode, men disse må gjøre egne valg osv og leve sine liv, så er det noen onde mennesker som gjør verden surere, på forskjellige måter.

Men livet vi lever idag er midlertidig, og selvom det ser tøft ut fra et vanlig menneskes perspektiv, så er et liv bare et blaff i tiden... Målet med det som skal skje etter denne verdens slutt er det viktige.

Hva gjelder Satan, så er han en av guds engler. Han står under gud og utfører bare en oppgave... Det er sånn jeg forstår og tyder, og har åpenbart ikke selve Satan som er ond, men mennesket. Bare les Jobs bok, det kommer klart fram at Satan er en av englene. Det som sies om at han er fallen er rett og slett fordi hans arbeid har en ende, og slutt. Dersom Gud og Satan var så store fiender, hvordan kunne de da fredelig rådslå hverandre om menneskene og Job?

Satan vet godt han står under Gud, han frister ofte mennesker eller prøver de, og han er også motstanderen, Anklageren, Aktor.... Men Gud er dommeren, og etter dommen vil Satan bli avskjediget og det onde skal ikke være mer.

Lenke til kommentar

Begynner å bli travelt nå. Er det blitzkrieg vi forventer?

Jeg har nevnt at jeg ikke så når dette ville skje. Men jeg føler at ting som Brexit, Trump, Putin etc er tegn i tiden. Trump begynner sin periode over nyttår...

Men jeg vet ikke sikkert om krigene før slutten begynner da.

Uansett er verden ikke vært så usikker og farlig siden de siste verdenskrigene, markedet bærer også preg av det.. dvs tegn på usikkerhet og uberegnelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett er verden ikke vært så usikker og farlig siden de siste verdenskrigene, markedet bærer også preg av det.. dvs tegn på usikkerhet og uberegnelig.

Nja, vil absolutt påstå at når den kalde krigen pågikk som verst, da var det verre. Og det er ingen ting av det som skjer i dag som tyder på at russland vil innvadere ( eller på andre måter skade oss) i nær fremtid.

Lenke til kommentar

Nja, vil absolutt påstå at når den kalde krigen pågikk som verst, da var det verre. Og det er ingen ting av det som skjer i dag som tyder på at russland vil innvadere ( eller på andre måter skade oss) i nær fremtid.

Den kalde krigen var faktisk den tryggeste tiden som har vært på lenge. Bare to verdensmakter som passer på hverandre er meget sikkert. Idag vet vi ingenting om trusselbilder i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Begynner å bli travelt nå. Er det blitzkrieg vi forventer?

Jeg har nevnt at jeg ikke så når dette ville skje. Men jeg føler at ting som Brexit, Trump, Putin etc er tegn i tiden. Trump begynner sin periode over nyttår...

Men jeg vet ikke sikkert om krigene før slutten begynner da.

Kan være lurt å huske på at de siste få tiårene har vært forbausende fredelige på verdensbasis, sånn historisk sett. Antall drepte i kriger og annen elendighet har sunket jevnt og trutt. Brexit, Trump og Putin er, som alle andre ting, små blaff i historiens leirbål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...