Kajac Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 1. Eg trur på Gud fordi eg har opplevd han personleg. Det eksisterer for mykje evidens til at eg kan avvise det. Og det er lite logisk at noko så intrikat som skaparverket ikkje har ein intelligent skapar som står bak. 2. Kvifor tru på ein Gud som vil meg vondt? Gud ville meg aldri noko vondt, eg ser det så tydeleg no. Det er djevelen og hans helveteshær som vil meg og kloda vondt. Det er djevelen som er skuld i krig og elende, ikkje Gud. Eg fryktar at verda har gått til helvete pga synd mot den gode skaparen. Krig med Russland er berre ein manifestasjon av denne skrekkelege situasjonen. 3. Massevis av kristne profetiar har gått i oppfylling. Til dømes at Alexander den store sitt rike skulle delast mellom hans 4 generalar, eller opprettinga av staten Israel. Riktignok må vi skilje mellom bibelske profetiar (100% truverdige) og andre profetiar. Det er ingen garanti for at det vert krig med Russland no, men eg er overbevist om at krigen vil kome, og at utfallet vil verte fatalt for Norge. 1. Jeg har opplevd mye som ikke kan forklares, og som rett og slett kan defineres som overnaturlig. Men at det er én skaper, som er allmektig og altvitende, som likevel tillater alt det grusomme som skjer på jorden, det tror jeg ikke. 2. I ditt første innlegg skriver du at dette vil være guds vilje, ikke satans. Og når gud i tillegg er allmektig og altvitende, burde det ikke være noe problem å stoppe satan og gjenninføre fred på jorden. Likevel skjer ikke dette. I mine øyne bekrefter det ett (eller flere) av følgende utsagn: 1: Gud er ikke allmektig 2: Gud er ikke god 3: Gud finnes ikke.... Dersom gud ikke er allmektig eller ikke er god, har han løyet for alle sine troende, og er derfor en bedrager. At gud ikke finnes er derfor den mest logiske forklaringen. Når det er sagt har verden allerede gått til helvete, og det har den gjort i mange tusen år nå. Krig og konflikter mellom land og folkeslag er ikke noe nytt, og Norge er ikke vernet for den slags, uansett hvor mye vi skulle be. PS. I Ninive-utdraget ditt i første post er det veldig tydelig at det er guds vrede befolkningen skulle møte. En god gud ville aldri engang tenkt på å gjøre noe slikt. 3. Massevis av kristne profetier er gått i oppfyllelse sier du, og nevner Alexander den store. Det er merkelig nok alltid den som blir nevnt. Og de kristne profetiene fra gamle tider er såpass diffuse at de kan tolkes til å passes en rekke scenarioer. Bibelske profetier er de minst troverdige, da bibelen er basert på muntlige gjenfortellinger, som er skrevet av en haug med forskjellige folk på forskjellige tidspunkt. Vet du om noen bibelske profetier av nyere tid (siste 200 år) som har gått i oppfyllelse? Du skriver også til slutt at det er ingen garanti for at det blir krig med Russland nå. Det står i sterk kontrast til ditt første innlegg der du konkret skriver om at dette vil skje i julen 2016. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Jeg har også sett Russland angripe Norge, og undertrykke Oslo. Men jeg vet ikke når dette skjer, Men jeg har sett og drømt det mange ganger. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Jeg har også sett Russland angripe Norge, og undertrykke Oslo. Men jeg vet ikke når dette skjer, Men jeg har sett og drømt det mange ganger. Hvis du har sett det, ville jeg oppsøkt lege, for Russland har ikke angrepet Norge (enda). Og hva du har drømt spiller ingen rolle. Men jeg vil nok tro at du innerst inne frykter et slikt angrep, og derfor drømmer om det. Jeg må ærlig innrømme jeg frykter USA mer enn Russland. USA står for en mye større del av faenskapen og konfliktene i verden enn hva Russland gjør. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 (endret) Jeg har også sett Russland angripe Norge, og undertrykke Oslo. Men jeg vet ikke når dette skjer, Men jeg har sett og drømt det mange ganger. Hvis du har sett det, ville jeg oppsøkt lege, for Russland har ikke angrepet Norge (enda). Og hva du har drømt spiller ingen rolle. Men jeg vil nok tro at du innerst inne frykter et slikt angrep, og derfor drømmer om det. Jeg må ærlig innrømme jeg frykter USA mer enn Russland. USA står for en mye større del av faenskapen og konfliktene i verden enn hva Russland gjør. Ja jeg har oppsøkt lege allerede for det ble litt slitsomt å se hvordan familien lider og hvordan det går med Oslo, hvordan det nå har seg så oppfylte det at jeg skulle flytte til Sverige seg av seg selv. Jeg fikk beroligende og sovetabletter. Endret 20. desember 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Det er nok heller slik at det oppstod en mulighet for deg til å flytte til Sverige, og siden det er noe du har tenkt/drømt, ser du på det som en slags profeti. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Det er nok heller slik at det oppstod en mulighet for deg til å flytte til Sverige, og siden det er noe du har tenkt/drømt, ser du på det som en slags profeti. Nei det var fordi den dama jeg forlovet meg med etter disse profetiene var filippinsk og hadde komplisert svangeskap etter vi giftet oss. Hun ble begjært kastet ut til Qatar i Arabia for å sove på flyplassen der før neste fly gikk til Manilla. Vi fant ut av noe som het EØS løsningen ved en tilfeldighet ved at en annen norsk mann i lignende situasjon delte av erfaringene, og det er kjempevanskelig å få leilighet i Sverige der vi bor, så mange tilfeldigheter at vi traff på en norsk huseier der vi bor nå som leide ut. Og jeg fikk ta med trygden min til Sverige, og kona har fast jobb som kokk i Sverige.... 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Jeg viste aldri hvordan jeg skulle komme meg til Sverige, men idag forstår jeg jo det. Men dette var helt umulig å vite da. Merkelig hvordan ting som dette, Trumpismen og annet skjer lell.. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Massevis av kristne profetiar har gått i oppfylling. Til dømes at Alexander den store sitt rike skulle delast mellom hans 4 generalar, eller opprettinga av staten Israel. Og du ser ikke den minste ironi i å snakke om kristne profetier om noe som skjedde før Kristus? Hvis det var noen profetier nevnt i bibelen, så var de kanskje jødiske, da. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Er det lenge igjen til jeg kan få russisk pass? 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 3. Massevis av kristne profetiar har gått i oppfylling. Til dømes at Alexander den store sitt rike skulle delast mellom hans 4 generalar, eller opprettinga av staten Israel. Dette kristne profetiet ble fremsatt over 300 år FØR Kristus? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) 3. Massevis av kristne profetiar har gått i oppfylling. Til dømes at Alexander den store sitt rike skulle delast mellom hans 4 generalar, eller opprettinga av staten Israel. Dette kristne profetiet ble fremsatt over 300 år FØR Kristus? Dette er jo bare Daniels profetier, når det gjelder Profetier om kristus/messias så begynte profetiene allerede i 1.Mosebok, Da direkte fra Gud, videre til Abraham, videre så til David, videre etter David.. David gjorde pakt med Abraham, med Moses med David, og sist gjorde Jesus selv en ny pakt med mennesket. Med nisan, årtelling alt mulig egentlig, det er mange profetier jeg ikke kommer på ifarten også, men Jesus fødsel og liv er profetert gjennom hele bibelen som en tydelig RØD TRÅD. Endret 22. desember 2016 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Rød sild, kanskje ... (OK, den fungerer best på engelsk.) Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Rød sild, kanskje ... (OK, den fungerer best på engelsk.) Jeg synes mye av det du kommer med nebrew er valide spørsmål og kritikk, men den kommentaren der var jo bare skittkasting eller lignende. Dvs du hadde ikke noe argument. 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Vel, jeg har overlevd et par kristne dommedager for å si det sånn, så jeg er ikke beskymret når en ekstremkristen plutselig kommer med en profeti. Men for all del, dersom gud synes det er viktig å straffe Norge fordi vi har et liberalt syn på homofile, i stedet for å hjelpe alle de millioner barn som sulter ihjel, så sier det veldig mye om gud, og det er ikke akkurat positivt det som blir sagt. Som jeg nevnte tidligere: Kristne sier at 1: Gud er god. 2: Gud er allmektig. 3: Gud vet alt. Det vil si at gud alene kan få slutt på alt som er vondt i verden, men velger selv å ikke gjøre det. I stedet velger han tilsynelatende å straffe folk for helt amøbe grunner, som f.eks. homofili eller mangel på bønn. Basert på disse enkle observasjoner er gud en narsisistisk psykopat. Og jeg har en naturlig skepsis til alle som tilber narsisistiske psykopate. PS: Ikke kom med dette om at gud gav oss fri vilje. Dere sier gud er allmektig og altvitende, og han visste derfor om konsekvensen av å gi oss fri vilje. Likevel gjorde han da det, selv om han var smertelig klar over alt det vonde det ville medføre. Det bekrefter igjen at han er en psykopat. Lenke til kommentar
Ketil_H Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Russland er p.t. helt fullstendig sjanseløse mot Nato. Dersom Russland skulle tatt Norge, ville Russland(slik vi kjenner det i dag) vært eliminert iløpet av kort tid. Dette er ikke som andre steder der Nato har mobilisert litt styrke for å kjøre operasjoner, her ville Nato kommet med full tyngde. en eneste reelle frykten man skal ha for Russland p.t. er at de er impulsive og triggerhappy. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Ser ut som profetien feila, hahaha Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 (endret) Vel, jeg har overlevd et par kristne dommedager for å si det sånn, så jeg er ikke beskymret når en ekstremkristen plutselig kommer med en profeti. Men for all del, dersom gud synes det er viktig å straffe Norge fordi vi har et liberalt syn på homofile, i stedet for å hjelpe alle de millioner barn som sulter ihjel, så sier det veldig mye om gud, og det er ikke akkurat positivt det som blir sagt. Som jeg nevnte tidligere: Kristne sier at 1: Gud er god. 2: Gud er allmektig. 3: Gud vet alt. Det vil si at gud alene kan få slutt på alt som er vondt i verden, men velger selv å ikke gjøre det. I stedet velger han tilsynelatende å straffe folk for helt amøbe grunner, som f.eks. homofili eller mangel på bønn. Basert på disse enkle observasjoner er gud en narsisistisk psykopat. Og jeg har en naturlig skepsis til alle som tilber narsisistiske psykopate. PS: Ikke kom med dette om at gud gav oss fri vilje. Dere sier gud er allmektig og altvitende, og han visste derfor om konsekvensen av å gi oss fri vilje. Likevel gjorde han da det, selv om han var smertelig klar over alt det vonde det ville medføre. Det bekrefter igjen at han er en psykopat. Straffen er vel ikke først og fremst pga homofile, men mer pga en kjærlighetshandling fordi Gud kommer jo som jeg også har sett til å redde oss... Var det straff at Jødene ble slaver i Egypt? Ikke så veldig, fordi Gud hjalp dem, nesten som et eksempel. Det som er kritikkverdig med Norge er først og fremst at vi selger våpen til land samtidig som vi har en FREDSPRIS, det er også veldig feil å først gi fredsprisen til en Kinesisk dissident, for så å gi den til en amerikansk president som fører krig. Jeg sier ikke at prisen var feil i noen av stedene, men at gapet mellom de og provokasjonen er såppas stor. Vi har det veldig bra i Norge, og jeg tror Gud liker hvordan vi deler på godene, og hvordan vi tar vare på hverandre. Det er ikke sikkert at han liker hvordan vi behandler folk fra andre lender.... Men Norge har absollutt ikke rene hender, vi har feil, vi er som jeg nevnte DOBBELTMORALSKE... Jula er absolutt ikke over ennå, at Russland angriper Norge i en jul er ikke så tenkelig, men at han angriper i romjula når Trump tar over etter nyttår er mulig.. Da er Nato i en usikker situasjon, og Norge er helt uforberedt... Jeg vet ikke om vi engang har bemanninger på grensen fortsatt. Eller om vi har reell grenseforsvar som vi hadde under kalde krigen. Endret 23. desember 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Jeg tror du kan ta det godt med ro. Nato eksister fremdeles, og dersom Trump velger å avskaffe/trappe ned Nato (noe han forsåvidt har gått tilbake på, han har også garantert for norsk sikkerhet), er det en prosess som tar flere år. Det er ingen indikasjoner på at russland planlegger å invadere verken norge eller noen andre i nær fremtid. Joda, russland hisser litt med noen av de gamle soviet-statene, men for Norges del er det nok ikke noen store utfordringer. Vil også nevne at Trump har tatt til orde for å forbedre situasjonen mellom russland og vesten. Dette minsker sjansene for krig, ikke øker. Men jeg er enig med deg at Norge ikke har rene hender. Vi blander oss stadig inn i konflikter vi burde holde oss unna, men straffen vi evt. får for det kommer ikke fra gud, satan eller noen annen overnaturlig kraft. Den kommer i så fall fordi vi har skapt oss fiender. Men skulle russland invadere oss, og dette mot formodning skulle være guds vilje, så er det ikke noe jeg kan gjøre med det uansett, så da får det bare stå til. Hvis gud tillater millioner av små, uskyldige barn å dø, så redder han verken meg eller deg hvis vi ber en bønn. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Jeg tror du kan ta det godt med ro. Nato eksister fremdeles, og dersom Trump velger å avskaffe/trappe ned Nato (noe han forsåvidt har gått tilbake på, han har også garantert for norsk sikkerhet), er det en prosess som tar flere år. Det er ingen indikasjoner på at russland planlegger å invadere verken norge eller noen andre i nær fremtid. Joda, russland hisser litt med noen av de gamle soviet-statene, men for Norges del er det nok ikke noen store utfordringer. Vil også nevne at Trump har tatt til orde for å forbedre situasjonen mellom russland og vesten. Dette minsker sjansene for krig, ikke øker. Men jeg er enig med deg at Norge ikke har rene hender. Vi blander oss stadig inn i konflikter vi burde holde oss unna, men straffen vi evt. får for det kommer ikke fra gud, satan eller noen annen overnaturlig kraft. Den kommer i så fall fordi vi har skapt oss fiender. Men skulle russland invadere oss, og dette mot formodning skulle være guds vilje, så er det ikke noe jeg kan gjøre med det uansett, så da får det bare stå til. Hvis gud tillater millioner av små, uskyldige barn å dø, så redder han verken meg eller deg hvis vi ber en bønn. Vel barn som dør og er uskyldige har jo ifølge bibelen liv etter døden, så den første døden har ikke noe å si. Men fra et ateistisk gudskritisk syn så forstår jeg tankegangen. Jeg har ikke noe imot ateister, min bror er humanetiker feks.. Jeg kjenner også folk som er ateister.. Dersom man er ateist så er det ikke rart at man tror at han ikke redder noen, men de forsikringene jeg fikk gjennom Gud var at han skulle passe på det norske og svenske folk, han skulle ikke forlate oss og han skulle støtte oss mens vi drar i eksil. Og støtte oss om vi blir angrepet. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Men hvorfor skal gud tillate at onde ting skjer, for deretter å beskytte oss? Hvorfor tillater gud at mennesker og dyr sulter, tortureres, og går igjennom smertehelveter dersom han elsker alle? Og hvorfor skal han hjelpe normenn og svensker, mens andre, som også tilber gud, må lide ulidelige smerter? Gud blir kalt skaperen av alt, og er sagt å være både allmektig og god. Han kan stoppe alt ondt dersom han ønsker det. For meg betyr det siden det finnes umenneskelig ondskap i verden, er det bevis på at dersom gud faktisk eksisterer, så er han i hvertfall ikke god. Jeg er forresten ikke ateist. Jeg er oppvokst i en kristen familie, og jeg tror fremdeles på en form for liv etter døden. Men jeg klarer ikke å få meg til å tro på at det finnes en skapning der ute, som er i stand til å stoppe alt det fæle som skjer, men som lar være å gjøre noe med det. En skapning som kan stoppe all urettferdighet i verden, men som i stedet bare lukker øynene og snur seg vekk. En sånn skapning fortjener ikke tilbedelse i mine øyne. Så dersom gud eksisterer, er det ikke en jeg vil "henge" sammen med. Du skriver også at uskyldige barn som dør "automatisk" får et liv etter døden, og at "jord-døden" ikke har noe å si. Vil det si at du rettferdiggjør sult og tortur, voldtekter og drap? Er alt dette irrelevant så lenge de kommer til guds rike etter å ha blitt torturert og drept? Og tror du disse barna vil elske gud når han bare står og ser på at de blir mishandlet, til tross for at han er den eneste i universet som er i stand til å stoppe det? Tror du disse barna vil inn i hans rike? Det finnes ikke noen allmektig, god og rettferdig gud. Dersom det finnes en allmektig skaper er vi enten lab-rotter for ham, eller så har han forlatt oss for lenge siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå