Oter Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 mister nettet ofte nå om dagen,kjører reparer,så kommer nettet tilbake igjen,får meldingen over etter rep. har Telenor nett,og dette trådløse modemet: ZyXEL P8702N men er selv koblet opp med kabel. noen tips? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 Funger det uten routeren? Vil tippe den er problemet. Skaff deg bedre router. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 Er noen tips her: https://appuals.com/default-gateway-is-not-available/ Ingen av dem nevner at problemet har noe med router å gjøre. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 7. november 2016 Forfatter Del Skrevet 7. november 2016 har nå prøvd alle tipsene over her,uten at det hjalp. fikk nå en annen feil,står nå at det er problemer med nettverkskortet eller driveren,og at standard getaway ikke er tilgjengelig. sletter driveren,og innstalerer den igjen,så kommer nettet igjen. har prøvd flere drivere,uten at det hjelper. killere2200 gigabit Ethernet Controller Gigabyte G1.Sniper Z87, Socket-1150 hovedkort Lenke til kommentar
Oter Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 kjøpte nettverkskort,men fremdeles får jeg standard geteway er ikke tilgjengelig,bredbåndsmodemet som er synderen? Lenke til kommentar
Rim Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 (endret) Er du koblet med kabel direkte til ruteren? Edit: Har du flere klienter, og har de samme problem? Endret 11. november 2016 av Rim Lenke til kommentar
Oter Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 koblet opp med kabel ja,er kun denne pcen som er koblet opp Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Prøv en full reset av TCP/IP stack. Instruksjoner her: http://www.thewindowsclub.com/reset-tcp-ip-internet-protocol Lenke til kommentar
Oter Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 flesteparten av de gangene jeg mister nettet,er etter at maskinen går i hvilemodus virker det som Lenke til kommentar
Oter Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 koblet opp en maskin til(også med kabel)denne mistet også nettet samtidig,så da kan man vel utelukke dataproblemer. da hjelper det vel heller ikke og kjøre reset av tcp/ip? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Ring Telenor, de kan kjøre litt feilsøking på routeren din. Om de ikke fikser det får du sikkert ny router i posten fra dem :-) Lenke til kommentar
Oter Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 har ringt og snakket med dem på direktemelding lenge nå,da nettet perioder har fallt ut,men da har det kommet og gått i løpet av et par timer,for så og bli bra en periode. men nå mister jeg nettet i hvertfall hver gang pcen går i hvilemodus,og må da kjøre rep. men ettersom andre pcen også mistet nettet nå,så ligger vel feilen rimelig sikkert i routeren Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Sjekk ipconfig. Se om det er noen forskjell når det virker og ikke virker. Sjekk også om du kan pinge adressen som vises. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 default geteway adressen er samme når nettet er oppe/nede Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Får du da forskjell på ping til den adressen når det er oppe/nede? Lenke til kommentar
Oter Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 prøvde og pinge med nettet oppe,og får da svar,når nettet er nede,så fikk jeg ikke svar. vil det hjelpe med reset av TCP/IP stack? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Nei, det er ikke sikkert. Du har også en annen PC. Prøv å pinge den. Hvis du får svar fra den når nettet er nede så fungerer PC, da må det være router som faller ut. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 det var routeren jeg pinget,ikke nettside. har pakket bort den andre maskinen er det noe inne på routeren jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Jeg har ikke flere ideer. Klarer ikke få den feilmeldingen her bare ved å fjerne kabel til router (med en switch mellom). Lenke til kommentar
Oter Skrevet 12. november 2016 Forfatter Del Skrevet 12. november 2016 ringte til telenor i dag,gud hjelpe meg for et ubrukelig firma,hun sjekket opp linjen mot router,linja var oppe,ja men det er antakeligvis routeren som er synderen sier jeg,neida den fikk hun kontakt med,så det er garantert pcen sier hun,nei sier jeg,hadde oppkoblet 2 pcer,og begge mistet kontakten med nettet samtidig sier jeg,men nei,garantert pc problemer,hun hadde kontakt med router. ring til telenoreksperten var rådet hun ga,som bare koster 26kr min. prøvde og koble opp det gamle bredbåndsmodemet jeg hadde igjen fra homenet,og gjett hva,nettet har ikke vert nede siden. så sendte en direkte melding til telenor på facebook,hvor de enten fikk ringe til meg,eller bare sende et nytt modem,ellers så får jeg bare bytte tilbake til homenet igjen,som har vert stabilt bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå