Gå til innhold

Driver Wikileaks med whistleblowing?

Anbefalte innlegg

Jeg regner med at de fleste her er kjent med Podesta-epostene og hva de innebærer. En del av informasjonen i disse epostene er svært viktige, slik som at Hillary Clinton har blitt betalt av Goldman Sachs for å holde taler, hvordan de taktisk saboterte for Bernie Sanders o.l.

Men så har vi denne informasjonen som virker ut som irrelevant svartmaling, og noise saturation av presidentvalget, der Wikileaks driver å publiserer ting som ikke blir brukt til andre ting enn å bryte privatlivet til Podesta og hans kontaktliste, og til å fyre opp konspirasjonsteorier. Da f.eks "leaks" som dette:

... Og du begynner å lure på om den artzy og alternative broren til Podesta har noen ting med Wikileaks sin rolle i samfunnet, eller om dette bare er en politisk agenda for å snu valget.

Jeg er veldig lite fan av Clinton, og jeg var en stor fan av Wikileaks. Men er det bare jeg som føler at Wikileaks mister litt respekt i denne Podesta-lekkasjen?

Her er en nyhetssak fra den liberale avisen The New York Times som dekker mye av det samme jeg skriver her:

http://www.nytimes.com/2016/11/05/opinion/what-were-missing-while-we-obsess-over-john-podestas-email.html?_r=0

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Det siste som kom ut i fra Wikileaks er at myndighetene i Quatar og Saudi Arabia finansierer Daesh og Clinton og DNC i US. Spør du meg er det meget spesielt, det samrøret i midtøsten, terrorgrupper, finansieringen av disse og US sin to-delte agenda der nede.

Linker:

Om Wikileaks driver med whisteblowing? Etter min bok så er det soleklart at de driver med det! Og all ære til de for at du tør å stå opp mot makta i ulike land!!  

EDIT:

Det skal komme en dokumentar i dag om Wikileaks, dette er en smakebit på denne:

EDIT2:

Her er det fulle intervjuet:

Endret av Slettet+3124
La til informasjon
Lenke til kommentar

Ja, som jeg sier så kommer det mye viktig informasjon ut av epostene, og det er flott at de bekrefter de Saudi Arabiske kreftene i amerikansk politikk. Men hvor går grensen til Wikileaks sitt ansvar, og burde Wikileaks finne en mer nøytral og fast rolle?

Spørsmålet mitt er utelukkende om Wikileaks bør publisere og clickbaite med "irrelevant" informasjon for å lage støy i et presidentvalg som bør handle om de viktige tingene som saken du nettopp nevnte.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Nei. Du klarer åpenbart å skrive på dette forumet. Da klarer du godt å finne eposten selv, om du har interesse for dette.  Det ligger noen linker i innlegget mitt som du kan starte med å lese deg opp på.. 

Lenke til kommentar

Nei. Du klarer åpenbart å skrive på dette forumet. Da klarer du godt å finne eposten selv, om du har interesse for dette.  Det ligger noen linker i innlegget mitt som du kan starte med å lese deg opp på..

Jeg har lest de fleste e-postene folk mener er kontroversielle, ingen av de sier at myndighetene i Qatar og Saudi Arabia finansierer Clinton og DNC. Jeg har lest artikkelen i The Independent, og e-posten den artikkelen handler om sier ingenting om at myndighetene i Qatar og Saudi Arabia finansierer Clinton og DNC.

En slik e-post finnes ikke.

Edit: Dette er et godt eksempel på at Wikileaks driver med mye annet enn "whistleblowing". De driver med politikk, og blir brukt av folk som ikke engang leser e-postene for å styrke egen agenda.

Tegn nummer to er alle konspirasjonsteoriene som kommer fra Assange og Wikileaks sin Twitter-konto, samt alle de useriøse meldingene.

Endret av Sheasy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Vel, det står ingen plass at donasjonene går til DNC eller Clinton personlig, det er korrekt. Snarere går donasjonene til Clinton Foundation.

Hvorfor man ønsker å donere millioner av dollar til denne organisasjonen er et spørsmål som kan ha mange svar.

Det samme gjelder vel for spørsmålet angående finansiell støtte til ISIS.

Noen aktører gjør begge deler.

Det får en til å lure på motivene for begge handlinger, sett fra de gjeldende aktørers synspunkt, og hva de eventuelt faktisk oppnår.

Lenke til kommentar

Clinton Foundation er en genuin veldedighetsorganisasjon, og er trolig laget av samme grunnlag som de fleste andre filantropiske hjelpeorganisasjoner, som Gates Foundation: Fordi folk vil drive med ting som får dem til å føle seg bra.

Det trenger ikke å være et ondt motiv med Clinton Foundation, med mindre du lar deg bli oppslukt i teorier, eller lar deg rive med på mindre interessekonflikter. Det å putte inn egne puslebrikker, slik som Assange spør oss om å gjøre, er veldig farlig i dette politiske klimaet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I tillegg til at informasjonen om hvem som har donert til The Clinton Foundation, ikke Clinton eller DNC, ikke kommer fra WikiLeaks. Den informasjonen kommer fra The Clinton Foundation. De som tror at denne informasjonen kommer fra epostene til Podesta har ikke lest epostene til Podesta.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Ja, kanskje Qatar føler at å donere til Clinton Foundation gjør opp for å hjelpe å finansiere ISIS... Hvem vet?

Hehehe......................

Kanskje de føler seg bra av begge deler :)

Lenke til kommentar

Og når skal media og folk faktisk ta det av bekymring i lekkasjen seriøst? Jeg tror wikileaks antok karrièren til Hillary ville vært over for lenge siden og nå bare må rope litt høyere for å se som folk faktisk hører hva de sier i det heletatt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og når skal media og folk faktisk ta det av bekymring i lekkasjen seriøst? Jeg tror wikileaks antok karrièren til Hillary ville vært over for lenge siden og nå bare må rope litt høyere for å se som folk faktisk hører hva de sier i det heletatt.

Hva er det som bør tas seriøst der, mener du?
Lenke til kommentar

Korrupsjon og oppfordring til valgfusk internt i DNC? 

Lenke til kommentar

Dette er problemet med de fleste Wikileaks-diskusjoner. Vi har her tre brukere som mener at lekkasjene er viktige, av disse tre unngår to av de (iStereo og Rudde) å vise til hvilke eposter som faktisk er viktige, mens den tredje (clink) er en Sovereign Citizen.

Lenke til kommentar

Før denne tråden blir kapret av konspirasjonteoretikere så vil jeg minne på at tråden handler om Wikileaks, ikke Clinton.

Den er grei, men han som blir intervjuet i klippet, Charles Ortel, forteller om Wikileaks-avsløringer.

Clintons er (midt i) det viktigste som nå blir avslørt av Wikileaks...

Lenke til kommentar

Korrupsjon og oppfordring til valgfusk internt i DNC? 

Kunne du kanskje presisert dette litt? For jeg har verken sett "oppfordring til valgfusk" eller eksempler på faktisk korrupsjon. Jeg har sett masse påstander om at det er fæle ting der, men ingen av de faktiske eksemplene har vært verken valgfusk eller korrupsjon. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...