Gå til innhold

Rosettetåken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk! Takk for lang og interessant forklaring på hvordan du gjør dette. Trodde bilder som dette ble tatt fra store observatorier og kanske fra hubble. :-)

Takker. Jeg har vært litt usikker på hvor mye jeg skulle skrive for hvert av bildene jeg tar, å jeg ser jo at mange nærmest ikke skriver noen ting i det hele tatt. Jeg har heller tenkt sånn at jeg skriver litt om motivet og hvordan det er tatt, da det kan være til interesse for noen, og så får heller de som ikke vil lese bare la være. :)

Det er fremdeles et godt stykke igjen før bildene mine er som fra større observatorier og Hubble, men du skal nok ikke mer en 12-15 år tilbake i tid før det faktisk var sånn at det kun var permanente observatorier tok lignende bilder. Digitalt speilrefleks var det som endret alt.

Wow så flott. V2 like best

Takk. V2 kanskje er litt mer "avslappende" og naturlig kontra de mer intense fargene i V1.

Berre lækkert.

Liker begge versjoner da de jo er litt forskjellige.

V2 minner litt om flammetunger.

Roar

Takker! Det er nok litt forskjell på versjonene ja, da jeg var lit usikker på hvordan jeg ville vinkle fargebalansen. Endre opp med at jeg ikke helt klarte å bestemme meg jeg heller, så det ble derfor 2 versjoner. :)

Veldig imponerende igjen. :)

Takk takk! :)

Nydelig foto. Du er i en klasse for deg selv du! :D

Takker! :) Det er vel kanskje ikke så mange som tar astrobilder her i landet i allefall nei. Egentlig litt synd, da man i dag med litt tålmodighet kan ta fantastiske bilder med utstyr til prisen av et fullformat og et godt glass. De fleste har jo allerede utstyret de behøver også med unntak av et stativ.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...