Carpe Dam Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Jeg trenger forslag til hvordan jeg kan få til følgende: Ha en mappe på laptop, kall den Lokal A. Ved tilkobling til hjemmenettverk, tømmes denne mappen over til mappen Sentral A som ligger på en NAS. Har Linux Mint 18 (siste, mener jeg). Jeg vet ikke hvilke andre spesifikasjoner som er nødvendige. Er fullstendig fersk i Linux-faget. Lenke til kommentar
Mr.Crypto Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 https://owncloud.org/ Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 4. november 2016 Forfatter Del Skrevet 4. november 2016 Den der finnes faktisk for NASen jeg har (Netgear ReadyNas NV+ v1), men det står at den legger beslag på mye maskinressurser. Det ser også ut for at det er for synkronisering, jeg er bare ute etter å flytte filene fra laptopen til NASen. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 (endret) rsync (Wikipedia:rsync) har opsjonen --remove-source-files som kan hjelpe TS til å flytte filer istedet for å synke dem. Har ikke testet dette selv, så jeg kan ikke si hvor bra det funker. Endret 5. november 2016 av tingo Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 5. november 2016 Forfatter Del Skrevet 5. november 2016 Prøvde å lese om Rsync men det ble for komplisert for meg. Får gjøre det på gamlemåten i stedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå