AnDyM90 Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 (endret) Hei Jeg lurte på om jeg skulle få litt ekstra lys på bilen, da jeg synes de er forferdelig svake pr. i dag (VW Touran 2006). Har sett litt på disse www.arbeidslys.no/products/piaa-konvertering-led-kit-til-bil-mc hos arbeidslys.no Noen som har erfaring med disse eller kan anbefale ett annet ombyggingssett? Endret 6. november 2016 av AnDyM90 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Nå vet jeg ikke helt hvilke lykter du har, men regner med det er halogenlyktene. Hva jeg har skjønt, så er det samme krav til LED som til Xenon: Automagisk høydejustering samt lyktespylere. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 (endret) Du vil få mangel på EU-kontroll og evt mangellapp i en teknisk kontroll. De er ikke lov i lykter som er beregnet for halogen. Selv om du har lyktespylere og automatisk nivåregulering. Skal du ha noe lovlig så kan du teste pærer som f.eks. Osram Nightbreaker. De koster litt i Norge men kan fåes mye billigere fra f.eks. England. Endret 4. november 2016 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Touran med halogen type Nightbreaker funker bra det. Mener også å ha hørt at CANBUSen i bilen kan bli forvirret av LED-pærer og gi feilmelding, lys som ikke funker etc. Man skal jo ikke høre på rykter men dumt hvis det er noe i det.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 Det har å gjøre med at (en del) LED-pærer trekker så lite strøm at bilen tror at pæra er gåen. Det finnes derfor LED-pærer med motstand i som omgår "problemet". Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 (endret) Du har ikke vurdert å bare montere ekstralys da? Om du kjøper E-merkede lyskastere så er dem lovlig for veibruk i norge. Skal du ha en led-bar så må du ifølge teite norske regler ha 2stk for at det skal være lovlig (ekstralys skal bare monteres i par) Kjøpte selv disse å monterte på min bil: http://www.ebay.com/itm/161574600935?_trksid=p2060353.m2749.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Lyser utrolig bra, og produktet er av meget høy kvalitet. Får dem og fra norske forhandlere til en tusenlapp ekstra, som f.eks her: http://www.ekstralys.no/products/rigid-dually-godkjent-led-fjernlys Endret 5. november 2016 av Complexity Lenke til kommentar
AnDyM90 Skrevet 6. november 2016 Forfatter Del Skrevet 6. november 2016 Takk for gode svar, da forstår jeg at det kan bli problematisk ved å gå over til LED fra halogenpærene, samt godkjenning for dette. Kanskje jeg bare prøver med ekstralys som er e-merket. http://www.arbeidslys.no/products/rigid-dually-e-merket-sett er bestilt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå