Solsviken Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Hei. I et stort nabolag (tettbygd frittstående boliger) hvor det er fremlagt fiber sliter jeg litt med nettet til en nabo av meg. Han bor i en enebolig med hus forran og på hver side, men ikke bak seg. Så dette er ikke et område hvor en bor veldig mange i umiddelbar nærhet. Det som skjer er at på visse tider av døgnet, spesielt kvelden, så strupes hastigheten over wifi så til de grader at enhetene ikke klarer å surfe (eller få kontakt med speedtest.net via mobil app). Med kabel fungerer det fint. Jeg har prøvd standard routeren som fulgte med fra ISP (Tilgin sak) + satt opp en AC66U, begge to med samme feil. Har og plassert routerene på forskjellige plasser i huset uten at det hjelper noe særlig fra eller til. Dekningen virker til å være god i hele huset. Dukker opp litt nabo nettverk, alle sammen med svak signalstyrke. Det må være et eller annet som forstyrrer kraftig, men finner ikke ut av det. Gjelder både 2.4Ghz og 5Ghz bådet. Har forsøkt: - bytte kanaler - babycall og mikrobølgeovn er av - forskjellige routere - forskjellig plassering Boligen er bygget i 2012 og er er vanlig hus uten betong osv. Tips ? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Funker det hvis du sitter 10cm fra routeren? Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 4. november 2016 Forfatter Del Skrevet 4. november 2016 Har ikke testa så nært, men om jeg er noen meter i fra så hopper routeren i mellom 1Mbit - 12 Mbit i sånn spiker graf. Rett opp og rett ned når jeg måler på speedtest.net Lenke til kommentar
tingo Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 Hmm, ikke lett den der. Hadde det vært bare på 2.4 GHz, så hadde jeg gjettet på Blåtann, men siden det rammer 5 GHz også så er det ikke sannsynlig at det er det. Er det andre tekniske installasjoner i nærheten? Eksempelvis mobilmast, trådløs alarm, AMS (automatisk strømmåler, bruker ofte mobilnett som bærer). Lenke til kommentar
NULL Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 Og samme problemet på flere forskjellige klientenheter? Og med kablet er hastighetene helt ok? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Prøv å slå av alle lyspærer: http://www.dinside.no/bolig/problemet-startet-da-jeg-byttet-til-led/61023791 Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 http://rfexplorer.com/models/ Lenke til kommentar
Rim Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Er det én klient dette skjer på, eller alle? Hva slags klient har du? Har du prøvd å oppdatere driver? Kan du prøve å pinge aksesspunktet kontinuerlig og se hva som skjer der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå