Playmofetish Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (endret) Veit dette har vært tatt opp utallige ganger og at det skyldes SP1 i XP osv, men dette gjelder en ekstern disk til Mac. Har nettopp montert en WD 200GB 8MB i et LaCie harddiskkabinett til faren min. Kobler til Powermac G4 via Firewire, og harddisken kommer opp som 137GB. Veit hva det dreier seg om i Windows, men her har jeg ikke mye peiling? Har Panther og alt oppdatert på maskina. Har også kjørt disk-verifisering i Diskverktøy, og da kommer det opp "verifisert ikke-HFS disk". Nå prøvde jeg å sette den intern inn i maskina. Kommer da også opp som 128GB... Hva er det som er feil? Noen som har peil på Mac-registry Endret 29. november 2003 av Playmofetish Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Ingen erfarne Mac-fanatikere der ute? Lenke til kommentar
arcade Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Hei! Har du formatert disken i Windows? Du må formatere disken som HFS+ på selve G4 maskinen, du skal og kunne få se overskytende plass i diskverktøyet, og evt. formatere denne som HFS+ Jeg har en drøss av slike eksterne firewire disker fra 120 til 250GB og det har aldri vært noe problem når jeg har koblet disse direkte mot G3, G4 og G5 mac'er og formatert de der. Arcade Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Takk for svar! jeg bruker diskverktøy, og der kan jeg "slette" (formatere?) som Mac-OS, MS-DOS, eller Unix-filsystem. Når jeg kjører diskførstehjelp kommer det opp "1 ikke-HFS-volum kontrollert". Hvor får jeg formatert som HFS??? Noen andre steder enn i diskverktøy? Flott at noen driver litt med Mac og.. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Har sitte lenge og knotet med forskjellige formateringsvalg, men ingenting hjelper. MacOS Extended er det samme som hfs+. Har også prøvd å kjøre grundig formatering i MacOS 9 (Classic), og da setter den igang med en 25 (!) timers lang formatering. Her kommer den også opp som bare 137GB. Jeg er rådløs, og supporttjenesten på apple.com er håpløs! Vær så snill noen? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Pliiis? Blir mye bumping dette her.. Endret 2. desember 2003 av Playmofetish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå