Gå til innhold

Apples AirPods er utsatt på ubestemt tid

Anbefalte innlegg

Det ble nok vurdert som en større ulempe at alle må bytte ut alt av tilbehør til iPhone enn at man må ha et adapter for å koble til datamaskin. 

Generelt synes jeg folk bekymrer seg for mye for dongles og tilkoblinger. Det vil være et lite problem for noen en liten stund, så går det over når verden kommer seg over på usb-c-plugger og mer og mer går trådløst. 

Er ikke de to setningene litt selvmotstridende?

Hvis alt går over til Type-C så må utstyr byttes en gang uansett. Samme med gamle Lightning kontakten. Og siden Apple lager alle produktene og slik selv, burde de ikke bytte alt samtidig? For meg er det en av fordelene med å kjøpe fra samme selskap, at alt er tenkt på helhetlig, og fungerer sammen med hverandre. Så når den ene bytter plugg, så gjør den andre.

Det som går på adaptere er for min del ikke at det er så mye styr i seg selv, men at det er Apple vi snakker om. Altså har jeg høyere forventninger til at ting skal fungere sammen. Samme med lansering av produkter. Kan aldri huske at et lansert Apple produkt ikke kommer i butikken. De pleier jo å legge dem ut for salg rett etter, eller kort tid etter.

Så mer enn at dette er dårlig generelt, ville jeg sagt at det var dårlig i forhold til den standarden folk forventer av Apple.

Tror det gjelder mange andre og. Hvis du ser på mobiltester vil alle i kommentarfelt ha USB Type-C. Samtidig har fåtallet av disse PC med type-C kontakt. Så alle vil ha type-C, selv om de vet at de trenger adapter til PCen sin. Jeg har heller ikke noe imot det, og vil ha type-C kontakt på mobil selv om jeg ikke har på PC. Likevel synes jeg det er litt merkelig når nylansert iPhone og Mac ikke har samme plugg, når du har kunnet kjøpe Windows/Android kombo med telefon/Pc som begge har Type-C plugg ganske lenge nå. Nå kan du liksom koble en Android mobil med en Type-C kabel til Macen, men iPhone trenger overgang. Det synes jeg er en merkelig situasjon, selv om adapter er 0 stress.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det selges veldig mange iPhones for hver Mac, så å bytte kontakt på iPhone for å tilpasse seg Mac er lite lurt. Jeg sier ikke at Apples valg er spesielt gode her, men deT hadde vært enda verre om de plutselig bytta kontakt på iPhone bare for å følge en standard som ikke gir noe særlig fordeler til brukerne.

Men ja, det er unektelig en litt rar situasjon akkurat nå. Det ordner seg nok i løpet av et år eller to - Apple har alltid spilt "the long game" og har nok en plan om hvor de skal ende opp med dette her.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Tenk at det kan være så ekstremt mye støy fra folk som overhodet ikke er interessert i Apple-produkter.

Når toppmodellen Samsungtelefonene er livsfarlige å bruke og potensielt kan brenne ned hus og hjem er det omtrent stille i kommentarfeltet.

Det er noe å tenke over :/

Det kan og være noe å tenke over at du ikke leser alle tråder, og dermed ikke får med deg ting. Tror det heter "Selection Bias"

https://en.wikipedia.org/wiki/Selection_bias

Det har vært mye diskutert i forum. Når jeg går til forum som er helt urelatert til teknologi så blir Note 7 nevnt hver gang "eksplosjon" eller "Samsung" blir nevnt.

Kommentarer av typen "Hvis dette hadde skjedd med X selskap, så hadde alle kritisert dem" er alltid like håpløse.

I tillegg, hvis du anser diskusjon som støy, så forstår jeg ikke hva du gjør her. Apple er et selskap som ikke gir mange valg, og går en spesifikk retning. Det betyr at de gjør ting som folk ofte er enige/uenige i. Samsung tilbyr f.eks USB, mini-jack, og bluetooth, så er bare å velge. Da er det ikke mye å diskutere, siden det tilfredsstiller alle sine krav uansett.

Så hvis du ikke liker diskusjon, noe jeg tror de fleste andre her gjør, så trenger du ikke å lese dette. Og hvis du skal komme her å påstå at kritikk mot Apple er støy, og prøve å få folk til å kritisere Samsung og, siden de kritiserer Apple, så er det ingen her som er interesserte. Folk diskuterer og skriver det de har lyst til, hvis du ikke liker det og synes det er "urettferdig" så anbefaler jeg deg å la være å lese det.

Tenk at du kritiserer andre for å ta opp en diskusjon som er veldig relevant her. Og så sier du at man skal stikke av siden du selv ikke tåler en diskusjon. Det er jo tragikomisk og latterlig ironisk :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Relevante diskusjoner for denne tråden er kun en. Temaet den handler om.

Det betyr at krangle om hvilket selskap som blir klaget mest på i kommentarfelt ikke er en av dem. Eneste støyen jeg ser her er folk som prøver å diskutere noe annet en den aktuelle saken. Med en elendig påstand om at det skal være relevant.

Lenke til kommentar

Er det ikke sånn at slike ørepropper til mobiler også brukes til å svare på telefonsamtaler? Hvor ligger da mikrofonen i disse? En mikrofon inni øra kan vel umulig plukke opp stemmen din veldig bra? Kanskje det bare er jeg som er dum, men på mine vanlige ørepropper henger mikrofonen litt lenger ned på kabelen.

Lenke til kommentar

Problemet (mitt) er ikke at de kutta ut jack-inngangen, da det følger med adapter. Det jeg aldri har testa helt er kvaliteten på trådløs lyd, over bluetooth f.eks, versus vanlig analog tilkobling. Noen som har erfaring?

følger det med adapter fra lightning til 3.5mm? eller bare andre veien?

Lightning til 3.5 mm, bare.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...